گزارش جی پلاس/

طلسم علیپور هر روز محکم تر از دیروز!

سرخپوشان پایتخت با پیروزی با حداقل اختلاف برابر نفت آبادان به استقبال داربی رفتند، اما نکته منفی این پیروزی طلسم گلزنی علیپور است که همچنان پابرجاست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، شاگردان کالدرون در هفته سوم لیگ برتر فوتبال در خانه با یک گل برابر صنعت نفت آبادان به برتری رسیدند، اما نمایش سرخ ها خصوصا در نیمه نخست آن چیزی نبود که هواداران این تیم در دو سه سال اخیر به آن عادت کرده بودند. پرسپولیس در این دیدار با شوت کنعانی زادگان آن هم به شکلی تقریبا تصادفی و با اشتباه دروازه بان به گل رسید. گلی که البته نمی تواند سرپوش بر ضعف خط حمله مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر باشد.

پرسپولیس در سه بازی فصل جدید، فقط دو گل به ثمر رسانده که زننده هیچ کدام از این گل ها نیز مهاجمان این تیم نبودهاند. در هفته نخست مهدی ترابی دروازه پارس جنوبی جم را گشود. در هفته دوم سرخ ها در تبریز برابر تراکتورسازی تن به شکست دادند و موفق به گلزنی نشدند. در بازی سوم هم کنعانی زادگان گل زد. این نشان می دهد که علاوه بر مشکل علیپور، اضافه شدن براندائو نیز برای خط حمله تیم مشکل گشا نبوده است.

البته بخشی از مشکل گلزنی پرسپولیس به خط هافبک این تیم نیز باز می گردد، چرا که مهاجمان این تیم به اندازه فصول گذشته صاحب موقعیت گلزنی نمی شوند، اما در معدود دفعاتی که موقعیت به وجود می آید هم باز مهاجمان شم گلزنی بالایی از خود نشان نمی دهند. پرسپولیس در دیدار برابر نفت آبادان کمتر صاحب موقعیت گلزنی شد و تنها دقایق پایانی فرصت های جدی به وجود آورد اما علیپور توپ هایی بسیار آسان را با بی دقتی از دست داد. 

مهاجم پرسپولیس ظاهرا تحت تاثیر انتقادها، از نظر روانی هم دچار مشکل شده است. پس از واکنش هایی که در فضای مجازی به انتقادها داشت برخی پیشکسوتان پرسپولیس نسبت به حضور او در این تیم انتقاد کردند و از او خواستند که اگر دلش با تیم نیست از جمع سرخپوشان جدا شود. آخرین گل علیپور برای پرسپولیس  فصل گذشته برابر ماشین سازی و آن هم از روی نقطه پنالتی بوده است. 

پرسپولیس در سه فصلی که قهرمان شد، هر چند از نظر خط دفاعی برتری قابل توجهی نسبت به سایر تیم های لیگ داشت، اما در امر گلزنی هم در حد تیم های خوب لیگ بود و حتی آقای گل از دل این تیم بیرون می آمد. اما در این فصل آمار گلزنی سرخپوشان برای تکرار قهرمانی کافی به نظر نمی رسد و کالدرون باید فکری به حال خط حمله تیمش بکند.

به این ترتیب هفته آینده داربی پایتخت مصاف تیم هایی خواهد بود که یکی گل نمی زند و یکی نمی تواند از گل زده اش محافظت کند. علیپور با گلزنی در داربی می تواند علاوه بر شکستن طلسم ناکامی اش، دل هواداران را نیز به دست بیاورد و به فرم گذشته بازگردد.

دیدگاه تان را بنویسید