گزارش جی پلاس از جام جهانی ۲۰۱۹ شطرنج/

دومین تساوی فیروزجا برابر بخت اول قهرمانی

نماینده شطرنج ایران در دومین دیدار خود برابر دین لیرن از چین به تساوی دست یافت تا تکلیف صعود به دور چهارم به دیدارهای تکمیلی کشیده شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، علیرضا فیروزجا نوجوان 16 ساله شطرنج ایران در دومین دیدار از مرحله سوم رقابت های جام جهانی بار دیگر برابر دین لیرن، نفر سوم جهان و بخت نخست قهرمانی از چین قرار گرفت و با تساوی در این دیدار تکلیف صعود را به دیدارهای تکمیلی موکول کرد.

فیروزجا در این دیدار با مهره سیاه بازی می کرد و با تدارک خوبی که برای حریفش در نظر گرفته بود، برتری زمانی فاحشی نسبت به لیرن به دست آورد، حریف چینی که انتظار این شروع بازی را نداشت غافلگیر شد و زمان زیادی برای یافتن حرکات صحیح صرف کرد که البته در این کار موفق بود و به فیروزجا برتری نداد.  در ادامه با یک سلسله تعویض سوارها، بازی به مرحله آخر بازی کشیده شد و طرفین به تساوی رضایت دادند. به این ترتیب با توجه به تساوی در هر دو دیدار استاندارد (فکری)، دیدارهای تکمیلی فرد پیروز را مشخص خواهد کرد.

فیروزجا برای صعود فردا باید ابتدا در دو بازی سریع 25 دقیقه ای به مصاف حریف قدرتمند خود برود. در صورت مشخص نشدن برنده، دو دیدار سریع دیگر با زمان 10 دقیقه برگزار می شود. در صورت تساوی در این دیدارها دو بازی بلیتس (برق آسا) 5 دقیقه ای برگزار می شود. در نهایت دیدار مرگ نهایی برگزار می شود که در آن بازیکن دارای مهره سیاه یک دقیقه زمان کمتر دارد اما با تساوی به عنوان فرد پیروز صعود می کند.

لیرن چینی یکی از بازیکنانی است که در دیدارهای سرعتی نیز مهارت بسیار بالایی دارد. او اخیرا در تورنمنت سینگفیلد که در آمریکا برگزار شد، پس از هم امتیاز شدن با مگنوس کارلسن، قهرمان حال حاضر جهان توانست در دیدارهای سریع او را شکست داده و قهرمان شود. کارلسن ده سال در هیچ دیدار تکمیلی به هیچ حریفی نباخته بود! در سوی مقابل علیرضا فیروزجا نیز اخیرا مهارت قابل قبولی در دیدارهای سریع به دست آورده است. او در آخرین دوره از مسابقات شطرنج سریع قهرمانی جهان در حضور بزرگان شطرنج جهان به مقام ارزشمند ششمی دست یافت.

 

تساوی علیرضا فیروزجا برابر نفر سوم جهان+ تصاویر

پایان کار طباطبایی در جام جهانی شطرنج/ مصاف فیروزجا با شماره 3 جهان!

صعود تاریخی فیروزجا به دور سوم/ مقصودلو حذف شد

تساوی فیروزجا و طباطبایی/ باخت مقصودلو به فوق ستاره ارمنی

احسان قائم مقامی: باختم عادلانه نبود/ با یک بی دقتی حذف شدم

صعود طباطبایی به دور دوم/ مقاومت بی سرانجام قائم مقامی

با ثبت بزرگ ترین پیروزی تاریخ شطرنج ایران/ قائم مقامی در جام جهانی ماند

صعود مقصودلو و فیروزجا به دور دوم/ طباطبایی همچنان بلاتکلیف!

پیروزی شطرنج بازان برتر ایران و شکست قائم مقامی در دور اول

همه چیز درباره جام جهانی شطرنج ۲۰۱۹+ جدول، آیین نامه و جوایز

نفر به نفر با شطرنج بازان ایران در جام جهانی 2019 + معرفی حریفان

واکنش تند شطرنج باز ایرانی به شایعه پناهندگی از سوی بی بی سی

 

دیدگاه تان را بنویسید