گزارش جی پلاس از جام جهانی ۲۰۱۹ شطرنج/

حذف سربلند فیروزجا از جام جهانی/ اژدهای چینی زهرش را ریخت

نماینده شایسته شطرنج ایران پس از مقاومت در دیدارهای استاندارد برابر نفر سوم جهان، در دیدارهای تکمیلی مغلوب حریف قدرتمندش شد و با جام جهانی وداع کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس،  علیرضا فیروزجا پس از دو تساوی در دیدارهای فکری، در دیدارهای سریع به مصاف دین لیرن از چین رفت و با قبول شکست در برابر این حریف قدرتمند از دور رقابت ها کنار رفت.

فیروزجا در بازی اول مهره سیاه را داشت و در شرایطی که بازی کاملا در وضعیت متعادل بود در تنگی زمان دچار اشتباه شد و ناباورانه بازی را از دست داد. باختی که با توجه به شرایط سنی فیروزجا و تجربه اندکش در نخستین حضور در جام جهانی کاملا شرایط روانی اش را به هم ریخت.

در بازی دوم، فیروزجا با مهره سفید چیزی برای از دست دادن نداشت و باید ولو به قیمت انجام حرکات ریسک آمیز برای پیروزی تلاش می کرد، اما این حربه کارگر نیفتاد و به این ترتیب فیروزجا در دور سوم جام جهانی در مقابل دشوارترین حریف ممکن که بخت نخست قهرمانی رقابتها نیز هست، نتیجه را واگذار و از دور رقابت ها کنار رفت.

لیرن چینی اخیرا در دیدارهای سریع، کارلسن قهرمان حال حاضر جهان را در سوپر تورنمنت سنت لوئیس شکست داده بود و قهرمان شده بود. به این ترتیب او را می توان در حال حاضر آماده ترین شطرنج باز جهان دانست.

دیدگاه تان را بنویسید