یادداشت جی پلاس

درسی که مسی به فوتبال ایران داد

فوق ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا رسما اعلام کرد تلاش و توصیه ای برای بازگرداندن نیمار به سران این باشگاه انجام نداده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، بحث بازگشت نیمار که از شرایط در پاریس راضی نبود، به تیم سابقش یعنی بارسلونا تابستان امسال بسیار داغ شد. ستاره برزیلی در پاری سن ژرمن به آن چه می خواست نرسید و حتی حمایت سکوها را نیز به دست نیاورد تا رسما ساز جدایی کوک کند. با این وجود درخواست ها و پیشنهادهای متعدد بارسلونا برای بازگشت او هر بار با مخالفت مسئولان باشگاه پاریسی روبرو شد تا در نهایت نیمار باز هم در فرانسه بماند.

در رسانه ها از اصرار مسی برای بازگرداندن نیمار زیاد گفته و شنیده می شد، اما ستاره بارسلونا در مصاحبه اش هر گونه دخالت و توصیه به مسئولان باشگاه برای خرید مجدد نیمار را رد کرد و گفت: من خواستار بازگشت نیمار نشدم اما وقتی مشورت خواستند نظر خودم را گفتم. به صراحت بگویم که در جریان مذاکرات بارسلونا با پاری سن ژرمن نبوده‌ام و نمی‌دانم که آیا باشگاه بارسلونا همه تلاش خود را برای بازگشت نیمار انجام داد یا نه.

مسلما مرد شماره یک بارسلونا موافق بازگشت نیمار به نیوکمپ بوده است. آخرین قهرمانی آبی و اناری ها در اروپا به سالی بر می گردد که مثلت MSN در خط حمله بارسا حضور داشتند و پس از آن بارسلونا دیگر موفق به قهرمانی در اروپا نشده است. اما این مسئله فقط در حد یک تمایل بوده که در قالب مشورت به سران باشگاه اعلام شده، نه خط و نشان کشیدن و تعیین تکلیف کردن.

در فوتبال ایران بارها صحبت های عجیبی درباره بعضی بازیکنان صورت گرفته است. بازیکنانی که پای خود را فراتر از حیطه وظایف خود گذاشته و برای مربی و یا حتی باشگاه تعیین تکلیف می کنند. بارها اخباری درباره برخی بازیکنان شنیده شده که تصمیم گرفته اند چه کسی در تیم باشد و چه کسی نباشد، چه کسی خریده شود و چه کسی فروخته شود.

فوتبال حرفه ای با چنین رفتارهای هنجارگسیخته ای میانه خوبی ندارد. داستان بازگشت نیمار نشان داد که یک بازیکن نمی تواند و نباید در مسائلی که در حوزه وظایفش نیست دخالت کند حتی اگر فوق ستاره ای به نام لیونل مسی باشد!

علاوه بر بازیکنانی که به واسطه سابقه و کارنامه خود احساس بزرگی می کنند و وارد چنین حیطه ای می شوند اشخاص دیگری مانند، دستیار، دلال، لیدر و ... هم در فوتبال ایران هستند که گاهی زورشان از مدیرعامل باشگاه نیز بیشتر است. 

کمتر مربی داخلی در فوتبال ایران هست که دل پری از یکی دو بازیکن درباره این مسئله نداشته باشد. مصاحبه اخیر مسی درس خوبی برای تمام بازیکنان است که در یک فعالیت حرفه ای مانند فوتبال، هر کس صرفا باید کاری که بر عهده اش است را به بهترین شکل انجام دهد و دخالتی در سایر امور نداشته باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید