گزارش جی پلاس از ادامه یک کج سلیقگی /

المپیکی شدن بسکتبال ایران برای صداوسیما مهم نبود!

با وجود اهمیت بازی تیم ملی بسکتبال برابر فیلیپین اما این بازی از شبکه سراسری سه پخش مستقیم نشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، در حالی که بعد از پایان دور اول رقابت های جام جهانی بسکتبال 2019 چین  کمتر کسی به المپیکی شدن تیم ملی امید داشت اما آن ها در نهایت توانستند با دو بازی خوب و البته پرهیجان سهمیه المپیک 2020 توکیو را کسب کنند.

به گزارش جی پلاس،  بعد از بازی برابر تونس در مرحله اول عدم صعود تیم ملی به جمع 16 تیم برتر مشخص شد اما امید کسب سهمیه المپیک هم چنان وجود داشت. دو بازی تیم ملی در مرحله دوم یعنی دیدار برابر آنگولا و فیلیپین اهمیت زیادی داشت چرا که می توانست به المپیکی شدن ایران بینجامد اما در کمال تعجب هیچ یک از این رقابت ها از شبکه سراسری سه پخش مستقیم نشد.

بازی برابر فیلیپین که به نوعی دیدار مرگ و زندگی برای پسران بسکتبالیست ایران بود بازهم از شبکه ورزش پخش شد تا سهم شبکه سراسری سه در شادی که نصیب ورزش ایران شد، صفر باشد.تیم ملی بسکتبال اولین تیم ایرانی شد که سهمیه المپیک را می گیرد اما انگار مسئولان صداوسیما اهمیتی برای این موضوع قائل نبودند و حتی تصمیم به پخش رقابت ها از شبکه سراسری هم نگرفتند.

این در حالی صورت می گیرد که بازی های تیم ملی فوتبال حتی در دیدارهای تدارکاتی برابر تیم های بی کیفیت و درجه چهار آسیا نیز از شبکه سه پخش مستقیم می شود. درست است که شبکه ورزش زیرمجموعه صداوسیما است اما قطعا مخاطبان این شبکه که فقط با تلویزیون های نسل جدید و دستگاه های دیجیتال می توانند نظاره گرش باشند؛ بسیار کمتر از مخاطبان شبکه سه هستند. کما اینکه شبکه سه هیچ یک از فوتبال ها را برای پخش مستقیم از دست نمی دهد و اگر لازم باشد در بازی های همزمان از شبکه دو نیز استفاده می کنند!

همین رفتارهای مسئولان باعث اختلاف میان رشته های ورزشی می شود. شبکه سه هم با کج سلیقگی بازی را پخش نکرد تا فقط افرادی که به کانال های دیجیتال دسترسی دارند شاهد این بازی و موفقیت ملی باشند.

البته فدراسیون بسکتبال و مسئولان وزارت ورزش هم در این موضوع کم کاری کردند؛ آن ها بعد از اطلاع از عدم پخش بازی قبل و با توجه به اهمیت دیدار پایانی برابر فیلیپین می توانستند با یک پیگیری ساده همه مردم را در این شادی ملی سهیم کنند و زمینه پخش دیدار تیم ملی بسکتبال در شبکه سه را مهیا کنند.

چندی پیش نیز عدم پخش فینال رقابت های والیبال قهرمانی جوانان جهان که به قهرمانی ایران انجامید انتقاداتی را به صداوسیما وارد کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید