گزارش جی پلاس

سوال مهم از کیانوش رستمی!/ هت تریک ناکامی یا تکرار تجربه خوش ریو؟

پافشاری کیانوش رستمی بر شیوه تمرینی و آماده سازی شخصی ممکن است باعث هت تریک ناکامی او در سال های اخیر شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، تافته جدا بافته وزنه برداری ایران در آستانه رقابت های جهانی تایلند به شیوه قبلی به آماده سازی اش جهت حضور در مسابقات ادامه داده است. او برای مسابقات پاتایا که چندی دیگر برگزار می شود، اخیرا به اردوی تیم ملی پیوسته اما همچنان جدا از سایر ملی پوشان تمرین و رکوردگیری می کند.

این نخستین بار نیست که وزنه بردار دسته 94 کیلوگرم چنین رویه ای را پیش می گیرد. رستمی پیش از المپیک 2016 ریو جدا از تیم ملی و تنهایی تمرین کرد، اما این دور بودن از تمرین تیم ملی برایش گران تمام نشد و او توانست در ریو خوش رنگ ترین مدال المپیک را گرفته و قهرمان شود.

پس از این این تجربه موفقیت آمیز، رستمی اعلام کرد که از این پس نیز به همان شیوه خودش را برای مسابقات آماده خواهد کرد. اما این تکرار دیگر برایش خوشایند نبود. او در مسابقات جهانی آمریکا در سال 2017 موفق به بالا بردن هیچ وزنه ای در حرکت دو ضرب نشد و از دور رقابت ها کنار رفت. یک سال بعد در شرایطی که اکثر کارشناسان از لزوم حضور رستمی در تمرین تیم ملی و کار کردن زیر نظر مربیان صحبت می کردند، رستمی بی توجه به انتقادها به کار خودش ادامه داد و برای بازی های آسیایی جاکارتا یک دسته بالاتر در وزن 94 کیلوگرم وزنه زد و باز هم اوت کرد.

پس از این دو تجربه ناموفق که دومی با حمایت مستقیم علی مرادی، رئیس فدراسیون صورت گرفته بود، انتظار می رفت که کیانوش رستمی این بار جهت آماده سازی مسابقات جهانی تایلند و همچنان المپیک توکیو در سال آینده دست از تک روی برداشته و در اختیار کادر فنی باشد، اما او برای مسابقات تایلند هم به همراه برادرش تمرین می کند و حتی پس از حضور در تمرین تیم ملی باز هم روند قبلی تمرین را با برادرش پیگیری می کند و به تمرینات مربیان تیم ملی کاری ندارد.

با توجه به مصدومیت سهراب مرادی، فرصت برای خودنمایی کیانوش فراهم است، اما شاید نتیجه گرفتن در این مسابقات او را به این نتیجه برساند که با همین روند تا المپیک 2020 توکیو ادامه دهد.

کیانوش رستمی البته دلیل ناکامی اش در دو رویداد قبلی را شیوه تمرینی اش نمی داند. او پس از مسابقات جهانی آمریکا در سال 2017 عنوان کرد که با رباط پاره روی تخته رفته است. مساله ای که البته از سوی فدراسیون وزنه برداری مورد تایید قرار نگرفت. بازی های آسیایی نیز از نظر رستمی حاصل یک اتفاق بد در یک روز بد بوده و ربطی به روند آماده سازی اش نداشته است.

قهرمان المپیک ریو البته بعد از ناکامی هایش به مردم و هواداران امید داد و اعلام کرد که برای آن ها سورپرایز ویژه ای در نظر دارد، باید منتظر ماند و دید شیوه اشتباهی که رستمی در پیش گرفته باعث هت تریک در ناکامی هایش می شود یا می تواند مانند ریو، تجربه ای خوشایند برای خودش و ورزش ایران رقم بزند؟

 

دیدگاه تان را بنویسید