کنایه مدیرعامل استقلال به سعید آذری/ فتحی: برخی برای مدیریت اعلام آمادگی می کنند! +فیلم

امیرحسین فتحی مدیرعامل استقلال در برنامه فوتبال برتر پاسخی کوتاه اما کنایه آمیز به سعید آذری مدیرعامل سابق ذوب آهن داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، امیرحسین فتحی با حضور در برنامه فوتبال برتر با محمدحسین میثاقی به گفت و گو پرداخت که مشروح آن را در زیر می خوانید. 

فتحی: ما با آقای استراماچونی هیچ مشکلی نداریم و ایشان کوشا و خستگی ناپذیر در کنار تیم هستند و تیم را کوچ می‌کنند.

میثاقی: اما باتوجه به کنفرانس های مطبوعاتی و خبرهایی  که در رسانه های ایتالیایی کار شده انگار او خوشحال نیست. 

فتحی: معتقدم ایشان هنوز با سیستم کشور ما آپدیت نشده اند و در ثانی خیلی اهل مصاحبه نیستند. تصور می کنم روز به روز و هفته به هفته بهتر شوند. متاسفانه شیطنت هایی هم در فضای مجازی هست که به تیم هم سرایت پیدا می کند.

میثاقی: مثل اینکه مترجم دیگری می‌خواهند.

فتحی: از ابتدای ورود ایشان به ایران ما دو مترجم داشتیم. یک مترجم آقای دانشیار که به عنوان جی‌پی‌اس من هستند و با توجه به تسلط نسبی که دارند داخل تیم ترجمه انجام می دهند. آقای مشهودی هم مترجم تخصصی ایشان هستند. 

میثاقی: ایشان را که قبول ندارند. به خاطر همین هم در کنفرانس های مطبوعاتی شرکت نکردند!

فتحی: کنفرانس مطبوعاتی تشکیل نشد! نه که آقای استراماچونی حضور نداشتند! در هفته اول در تبریز کارت بازی حتی برای کادر فنی هم صادر نشده بود. آقای مترجم هم به همین صورت نتوانستند روی نیمکت بنشینند که از هفته دوم این مشکل حل شد. آقای استراماچونی به دلایل شخصی دوست نداشتند در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کنند که من با ایشان صحبت کردم و ایشان گفتند از هفته سوم شرکت خواهند کرد. شاید خود ایشان هم از برخوردی که در هفته اول داشتند راضی نبودند. ان شالله از بازی سوم این اتفاق خواهد افتاد و حضور خواهند یافت. در هفته دوم هم قرار بود باشند که به هر دلیلی نیامدند. دیروز درباره مسائل جاری تیم هم با هم صحبت کردیم. در یک فضای دوستانه ما هر هفته با هم جلسه داریم. برخلاف چیزی که در فضای مجازی مطرح می شود. 

میثاقی: مردم اخبار را از طریق رسانه ها دریافت می کنند. آخرین تصویر از ایشان این بود که در کنفرانس ناراحت بودند و در فرودگاه مشکل داشتند.

فتحی: دروغ است! بعد از بازی با فولاد ایشان در کنفرانس شرکت نکردند. شنیدم گفتند ایشان به فرودگاه رفتند که اصلا اینگونه نبود! 

میثاقی: اما او این موضوع را در مصاحبه با دیمارتزیو گفته بود که به فرودگاه رفته است و به مشکل برخورده است.  

فتحی: ما نامه رسمی به وزارت امور خارجه دادیم و از طریق سفارت ایتالیا رسما شکایت کردیم که این اخبار نادرست را منتشر می کنند. نتیجه را هم به اطلاع هواداران خواهیم رساند. 

میثاقی: ایشان از طریق بخش رسانه ای باشگاه هم خبری نمی‌دهند. گویا با روزنامه های ایتالیایی در ارتباط هستند. 

فتحی: استقلالی ها روزنامه ایتالیایی نمی خوانند و رسانه های ایرانی هستند که این التهاب را ایجاد می کنند. ما پیگیر موضوع هستیم. 

میثاقی: تیتر بدی هم در این روزنامه استفاده شده بود و انگار که او در ایران زندانی شده است. 

فتحی: استرا از زندگی در کنار خانواده در ایران راضی است. خانواده ایشان و یکی از دستیاران ایشان بامداد وارد ایران می شوند و از فردا مدرسه بچه هایشان شروع می شود. در ایران بچه هایشان را ثبت نام کردند. در سخت ترین مقطع برای استقلال که درگیر کسب مجوز آسیایی هستیم این اخبار منتشر می شود. یکی از عزیزان برای پست مدیرعاملی استقلال بارها اعلام آمادگی می کند انگار این پست را به مزایده گذاشته اند! بالاترین مقام رسمی کشور را مجبور به تکذیب می کنند. این ها فضای عمومی را ملتهب می کند. دوستانی که دوست ندارند آرامش استقلال را ببینند، دنبال حاشیه سازی هستند. همینجا به هواداران عزیز می گویم که اخبار صحیح باشگاه را از کانال رسمی باشگاه دنبال کنید. دیگر پیج ها از طریق لوگوی باشگاه کسب درآمد می کنند.

میثاقی: استرا با توجه به این پیش فرض که از شرایط راضی نیست، می خواهد جدا شود و مشکل غرامت 3 میلیون یورویی است که باید بدهد. درست است؟

فتحی: این بیش از 2 برابر مبلغ قرارداد ایشان است. اصلا اینگونه نیست. ایشان از شرایط لذت می برند. ما ایشان را با مطالعه آوردیم. هم باشگاه رضایت کافی دارد و هم ایشان رضایت متقابل دارند. ما با ایشان برای دو سال برنامه ریزی کردیم و قرارداد های بازیکنان را بر مبنای حضور ایشان بستیم. از این ناجوانمردانه تر اینکه می گویند آقای فتحی علاقه ای به حضور ایشان ندارد! کسی که بیش از دو ماه با ایشان مذاکره کرده است. بنده را مقابل هوادار میگذارند که همه این ها ساخته و پرداخته ذهن کسانی است که آرامش استقلال را دوست ندارند. به هواداران قول می دهم با حمایت از این تیم روز های خوبی در انتظارمان خواهد بود.

میثاقی: چرا ایشان را با قضیه پرواز و مترجم عصبانی کردید؟

فتحی: ما در ایران زندگی می کنیم. اتفاقاتی اینجا می افتد که دست ما نیست. میلیچ با ایجنت صرب وارد ایران شد و به خاطر مشکلاتی که بود ایجنت ایشان نتوانست وارد ایران شود. او و استرا مشکل ما را درک کردند و چند روز بعد هم با او قرارداد بستیم. استرا از روز اول با ویزای توریستی آمد زیرا ویزای کار یک فرایندی داشت. باشگاه هم درحال پیگیری است. 

 

 

 

 

میثاقی: موضوع مترجم چیست؟

فتحی: از روز اول خواهش کردم برای ایشان مترجم ایتالیایی بگیریم که قبول نکردند. ما یک مربی داریم که هم GPS من هستند و هم زبان انگلیسی را بلد هستند. چون در زبان محاوره و ترجمه همزمان تسلط کافی ندارند از یک مترجم حرفه ای استفاده کردیم. پس ما با آقایان مشهودی و دانشیار ادامه خواهیم داد. آقای سلطانی هم مشاور ورزشی باشگاه هستند. ایشان در کنار آقای استراماچونی بودند و کار ترجمه انجام داده بودند. وضعیت از این نظر خوب است.

میثاقی: منطقی است که مربی دستیارانش را خودش انتخاب کند. اما برای وفق پیدا کردن بهتر با شرایط کشور جدید معمولا عضوی از آن کشور حضور می یابد.

فتحی: ما الزام نکردیم ولی با ایشان مطرح کردیم. ایشان گفتند سه کمکی که دارند برای این کار اکتفا می کند. برای همین از آقای زرینچه در پست سرپرستی استفاده کردیم تا این نقش را هم برعهده داشته باشند زیرا در مسائل فنی هم تسلط دارند. رابطه من و استراماچونی خوب و با احترام متقابل است. در خصوص تمام مسائل. اصراری هم به حضور مربی ایرانی نکردیم زیرا ایشان نیاز نداشت.  

متاسفانه در هر دو بازی این فصل بدشانس بودیم. همه توقع داشتند تیم با نتایج خوبی بازی را ترک کند. به خصوص بازی با فولاد موقعیتی به حریف ندادیم و بسیار سر بودیم. 

میثاقی: در پایان مسابقه با فولاد هواداران علیه شما شعار هم دادند؟

فتحی: من در استادیوم نبودم! کار در استقلال و پرسپولیس متفاوت است. من 30 سال در این فوتبال کار کردم. در 3 باشگاه دیگر هم بودم. کار کردن در استقلال و پرسپولیس با میلیون ها هوادار سخت است. مضاف براین فضای مجازی و شبکه های مجازی کسانی خط می دهند و هواداران هم متوجه می شوند. کسانی هزینه می کنند در این فن پیج ها و باعث تشویش ذهن هوادار می شوند. به عنوان مدیرعامل باشگاه از ایشان می خواهم، باشم یا نباشم هوادار استقلال هستم، به خصوص برای مدیر بعدی شیطنت نخواهم کرد، به آقای استراماچونی اعتماد کنید. روز های خوبی در انتظار هواداران است. 

میثاقی: آقای خطیر چرا از استقلال رفت؟

فتحی: به دلیل مشکلات خانوادگی رفتند. ایشان مشغول جمع آوری کارهایشان هستند تا به سوئیس نزد خانواده شان بروند. 

میثاقی: قرارداد استرا را او بست؟

فتحی: دنیای حرفه ای است. مگر سال قبل ما با شفر قرارداد بسته بودیم؟ استراماچونی هم با باشگاه استقلال قرارداد بسته و نه شخص خاصی. 

میثاقی: معاون لازم ندارید؟

فتحی: فعلا خیر لازم باشد این کار را خواهم کرد!

میثاقی: شما در هیات مدیره هم تنها  4 عضو دارید.

فتحی: جو بسیار دوستانه و صمیمی است و در این ایام با توجه به ددلاینی که داشتیم هر روز جلسه داشتیم. مشکل اصلی استقلال، مشکل تامین منابع مالی است. 

میثاقی: بدهی به بازیکنان از فصل قبل مانده بود؟

فتحی: تمام توانمان را گذاشتیم، همه اعضای هیات مدیره. از همه شان تشکر می کنم. هر روز تا پاسی از شب ما جلسه داشتیم تا مشکلات را حل کنیم. همین امروز هم بحث صدور مجوز حرفه ای را داشتیم. باید تکلیف را مشخص کنیم. فدراسیون فوتبال و کمیته صدور مجوز نهایت همکاری را دارند در حالی که یک ریال از این ها مربوط به من نبوده است. برای من از زمان 3-4 سال پیش شروع می شود تا به حال. در حال اخذ رضایت دوستان و تسویه حساب هستیم. بسیار این خطر جدی است ولی با دوستان در تلاش هستیم تا این مشکل برطرف شود. مشکل باشگاه استقلال امروز این است. خواهش من از هواداران و پیشکسوتان این است که ما را حمایت کنند. امروز وقت انتقاد نیست. امروز که همه از سکوت و نجابت بنده سواستفاده می کنند، صبر کنند. به جای اینکه کنار مدیریت باشگاه باشند در این ایام حساس ما را اذیت می کنند. دل من به درد آمد. یکی از کسانی که اطراف استقلال است و به سهم خواهی معروف است، گفت الحمدلله صدور مجوزشان با مشکل روبه رو است و انشالله صادر نمی شود! بزرگترین مشکل ما تامین منابع مالی است. در جلسات هیات مدیره حتی یک بار به موضوع مترجم و ویزای استرا و ... توجه نکردیم. 

 

 

 

 

میثاقی: برای هواداران این موضوع خیلی سخت است که اخبار محرومیت از آسیا را بشنوند. 

فتحی: زیرا پیج ها به دنبال سودجویی هستند. ظرف همین هفته و 4-5 هفته تکلیف مشخص می شود. بدهی ما هم حدود 4 – 5 میلیارد است. از ایشان خواهش می کنم که با باشگاه بیشتر راه بیایند. البته لطفشان شامل حال ما بوده است. در سال گذشته بیش از 10 میلیارد از بدهی ها را پرداخت کردیم و توانستیم مجوز را بگیریم. 

میثاقی: چه کسانی نمیخواهند استقلال نتیجه بگیرند به استقلالی ها بگویید.

فتحی: بگذریم. امروزه نمی شود آقای استراماچونی و کادر مدیریت را با دو بازی قضاوت کرد. اجازه دهید چند بازی بگذرد و این کادر باتجربه کارش را بکند. 

میثاقی: هافبک می‌خرید؟

فتحی: دنبال یک هافبک میانی یا مهاجم دوم هستیم که باز هم در حال بررسی هستیم. قبلا هم قول داده بودم که ظرف 48 ساعت ولی شاید اشتباه کردم . بیش از ده گزینه با مربی بررسی کردیم، ولی یا بودجه نداشتیم، یا توافق نکردیم و ... نکته مثبت ایشان این است که با باشگاه همکاری می کنند. مثل آقای میلیچ که وقتی قراردادش را بالا برد آقای ماچونی گفتند من او را نمی خواهم.

میثاقی: از نقل و انتقالات راضی هستید؟

فتحی: من که بازیکن نمی آورم با توجه به نظر کادرفنی بازیکن جذب می کنیم. پاتوسی هم به خاطر تامین منابع مالی از بین ما رفت. پولی که برای رضایتنامه او اختصاص داده بودیم، به پروپئیچ اختصاص دادیم. بعضی دوستان پیگیر هستند و به وکیل ایشان زنگ می زنند و از خود بازیکن پیگیر تر هستند! اما این پرونده در فیفا بسته شده است. 

میثاقی: تغییرات زیادی داشتید پس شاید مدیریت قرارداد ها درست نبوده است.

فتحی: برخی را مربی نخواست. با بازیکن ده ساله قرارداد ببندیم؟ من سال گذشته هیچ قرارداد را یک ساله نبستم ولی ده ساله هم که ببندیم این قرارداد بالاخره تمام می شود! امسال تیم ما جوان شده و یک تیم خوب و بااستعداد در اختیار سرمربی است.

میثاقی: رحمتی و منتظری را نخواستید؟

فتحی: آقای رحمتی با نظر شخصی خودشان رفتند. آقای منتظری هم به ایران نیامدند و نتوانستیم با ایشان تماسی بگیریم. زیرا پاسخگو نبودند. زمانی که ایشان قصد بازگشت داشتند هم من اطلاعی ندارم. 

میثاقی: امیر سلطانی در استقلال چه نقشی دارد؟

فتحی: قطعا از حضور ایشان در قالب همکار استفاده خواهیم کرد. 

میثاقی: یک مدیربرنامه 9 بازیکن در تیم شما دارد؟

فتحی: تیم ها با مدیربرنامه قرارداد می بندند. قبلا در فوتبال ما نبوده و جدیدا مد شده. دقیق نمی دانم ولی فکر می کنم 4-5 بازیکن از یک مدیرنامه هستند. 

میثاقی: پول پروپئیچ را از فرارداد پاتوسی دادید؟

فتحی: این پول را تامین کردیم که اگر فیفا نپذیرفت پول از زاگرب پرداخت شود. فیفا هم روز آخر نظر ما را پذیرفت و از طلب ما کم کرد. هر دو راه را موازی پیش بردیم که ضرر نکنیم. 

 

دیدگاه تان را بنویسید