نصرالله سجادی: درباره مشکلات کشتی با دبیر جلسه می گذاریم/ نگران کسب سهمیه نیستیم

سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو گفت: فوتبال هم برای ما مانند بقیه رشته هاست و تا جایی که بتوانیم به این رشته کمک می کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در بازی های المپیک توکیو در نشست خبری اظهار داشت: این دوره از بازیهای المپیک از ۲ مرداد سال آینده آغاز می شود که ۵ رشته اضافه شده اند. ۴۵ مکان برای تمرین تیم های ملی کشورهای مختلف در المپیک توکیو در نظر گرفته شده که ۱۱ هزار و ۹۰ ورزشکار در این بازیها حضور دارند که ۴۸.۵ درصد را بانوان تشکیل می دهند. سیاست کمیته بین المللی المپیک این است تعداد ورزشکاران زن و مرد در المپیک پاریس برابر شود.

 

* در نظر گرفتن سالن های مسابقه برای تمرین

وی افزود: علاوه بر ۴۵ مکان در نظر گرفته شده برای تمرین از برخی سالن های مسابقات برای تمرین هم استفاده خواهد شد. تیروکمان، سوارکاری، گلف، قایقرانی، بادبانی، کشتی، تیراندازی، موج سواری، والیبال ساحلی، تنیس، وزنه برداری و ... برای تمرین در نظر گرفته شده است. میزبان برای آزمایش ورزشگاه ها و سالن های خود مسابقه آزمایشی هم برگزار می کند.

 

* وزن کشی ۳ رشته در دهکده ورزشکاران

سجادی در ادامه صحبت هایش با اشاره وزن کشی ۳ رشته، یادآور شد: وزن کشی بوکس، جودو از ساعت ۲۰ تا ۲۰:۳۰ یک روز قبل از مسابقه و کاراته روز ۱۴ مرداد از ساعت ۹ در دهکده برگزار می شود. وزن کشی بقیه رشته ها در سالن مسابقه یا تمرین انجام می شود.

وی درباره هوای گرم توکیو که یکی از چالش های برگزارکننده بازیهاست، خاطرنشان کرد: پیش بینی این است میانگین دما در توکیو در زمان بازیها ۳۰.۸ باشد. البته رطوبت بالاست و شاید این کار را سخت کند.

 

* ۸ شهر آماده میزبانی از المپیک

سرپرست کاروان ایران ارامه داد: اگر تیم ها بخواهند زودتر به ژاپن بروند در ۸ شهر امکانات فراهم است که می توان به شهرهای فوجی، کاشیما، یوکوهاما، ساپورو و ... اشاره کرد. البته هزینه برعهده کشورهای شرکت کننده است. فوتبال، بیس بال و سافتبال خارج از دهکده سکونت دارند. مسابقات فوتبال در چند شهر برگزار می شود. ۴ فرودگاه هم برای ورود کشورها در نظر گرفته شده است.

سجادی همچنین درباره نشست سرپرستان که در توکیو برگزار شد، عنوان کرد: ۳ دهکده برای ورزشکاران در نظر گرفته شده است که به خاطر موقعیت مکانی دوچرخه سواری و قایقرانی در دهکده متفاوتی اسکان دارند.

 

* برگزاری کارگاه آموزشی برای مربیان

سرپرست کاروان ایران در بازیهای المپیک توکیو درباره برگزاری کارگاه ها، خاطرنشان کرد: از چهارشنبه کارگاه ها برای مربیان، سرپرستان و کادر برگزار می شود که درباره مسائل روانی و آماده سازی تیم ها از جمله مواردی است که برای تیم ها پیش بینی شده است.

 

* سعی می کنیم کشتی اگر مشکلی دارد، حل شود

سجادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در کشتی خبرهای خوبی به گوش نمی رسد و این رشته مشکل مالی دارد، یادآور شد: ما جلسات خودمان را با فدراسیون ها یک بار برگزار کرده ایم و در کشتی هم جلسه ای با مدیریت قبلی داشته ایم. یک جلسه دیگر هم قرار بود برگزار شود که دبیر گفت جلسه ای دارد و نتوانست بیاید. قرار است هفته بعد جلسه ای با او داشته باشیم. این رشته مدال آور است و حتما باید سعی کنیم اگر مشکلی هست حل شود. مصاحبه هایی که دیدم عمدتا به خاطر مسائل مالی بود.

 

* راجع به مدال فعلا از فدراسیون ها نمی پرسیم

سجادی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید دور اول نشست های شما تمام شده و آنها قول هایی داده اند، چقدر برنامه های آنها اجرایی شده و آیا آنها پاسخگوی تعهدات خود هستند، عنوان کرد: همه صحبت ها صورت جلسه می شود و ما می دانیم چه حرف هایی گفته شده است. راجع به مدال فعلا نمی پرسیم چون هنوز معلوم نیست فدراسیون ها چند سهمیه می گیرند. این صحبت ها به صورت گزارش به ستاد عالی ارائه می شود.

وی افزود: یکی از بحث هایی که کمیته برگزاری بازیها می خواهند این است که شما پیش بینی کنید چند سهمیه می گیرید. در توکیو جلسات دو به دو هم داشتیم که از کسب سهمیه ها تحلیل هایی شد. ما می دانیم وزنه برداری ۲ سهمیه دارد اما باید اجازه دهیم چند ورزشکار بتوانند در مسابقات شرکت کنند.

 

* نگران کسب سهمیه نیستیم

وی درباره اینکه ما تا الان ۳ سهمیه گرفته ایم، شما نگران نیستید، تصریح کرد: من نگران نیستم. چون می دانم مسابقات ادامه دارد و در برهی رشته ها تا خردادماه مسابقه کسب سهمیه ادامه دارد. فوتبال و بسکتبال هنوز شروع نشده، والیبال و فوتبال هنوز مسابقه دارند به همین دلیل چون روش تغییر کرده نمی توان با دوره قبل مقایسه کرد.

سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه کمیته گفته فدراسیون ها خودشان باید هزینه مشاور را بدهند، گفت: آنها هنوز مشاوره می دهند و مشکلی نیستم برای رشته هایی که سهمیه می گیرند، حمایت خواهد شد.

 

* واریز حقوق المپین ها به حساب فدراسیون

وی درباره اینکه حقوق المپین ها به حساب ورزشکار ریخته می شود یا فدراسیون، اظهار داشت: به حساب فدراسیون می ریزیم اما رصد می کنیم و اسناد را می خواهیم. ما با فدراسیون ها جلسه داریم و همه موارد را بررسی می کنیم. ما سعی می کنیم این حقوق به دست ورزشکار برسد.

 

* طرح لباس کاروان اواسط شهریور نهایی می شود

سجادی درباره لباس کاروان ایران، عنوان کرد: ۲ جلسه داشتیم و این را به کمیته طراحی لباس واگذار کردیم. آنها قول داده بودند تا آخر مرداد تحویل می دهند اما مسئول آنها تغییر کرد. ۱۵ طرح برتر مشخص شده اند که اواسط شهریور طرح نهایی مشخص می شود. ما از برنامه ها عقب نیستیم اما لباس ها باید سایز ورزشکار باشد. چون هنوز ورزشکاران مشخص نیستند.

 

* نباید درباره کسب مدال و سهمیه احساسی صحبت کرد

وی درباره اینکه شما به روند کسب سهمیه اشاره کردید و این تغییر روند نوع مدیریت را مشخص می کند، تصریح کرد: من در خیلی موارد با ورزشکار و رئیس فدراسیون جلسه داشته ام. ما شناخت داریم و رکوردها را می دانیم اما درباره غیر رکوردی ها باید شرایط را ببینیم و رقبا را تحلیل کنیم. تکواندو در دوره قبل رنک اول تا سوم جهان روی سکو نرفتند پس المپیک میدانی متفاوت است. نباید احساسی صحبت کرد که چند سهمیه و مدال می گیریم. فدراسیون ها بعد از مسابقات شان بلافاصله گزارش می کنند.

 

* مشکلی برای پرداخت هزینه ها به توکیو نداریم

سرپرست کاروان ایران درباره اینکه با توجه به مسایل موجود، پرداخت هزینه های ثبت نام و سایر موارد چگونه است، تصریح کرد: در این زمینه مشکلی نداریم. با کمیته بین المللی توافق کردیم و تا الان ۲ پرداختی داشته ایم. ارقام را هم مشخص می کنیم. برای هتل خبرنگاران و هتلی که برای مسئولان گرفته ایم هزینه پرداخت شده است. سال آینده هم برای اجاره وسایل مبلغی پرداخت می شود. البته پرداختی های ما خیلی زیاد نیست.

وی درباره ناآگاهی سرپرستان که مشکلاتی را برای کاروان به وجود آورده اند، گفت: چون تعداد تیم ها محدود است و اینکه بعضی از رشته ها یک یا دو سهمیه دارند، برای این رشته ها مربی را سرپرست می گذاریم. ما افرادی را انتخاب می کنیم که تجربه رویدادهای بزرگ را داشته باشند اما در برخی رشته ها ممکن است یک نفر سهمیه بگیرد که مربی باید باشد در صورتی که تعداد سهمیه های یک رشته زیاد باشد باید کسی کنار تیم باشد که از افراد باتجربه به شمار می رود.

 

* فوتبال هم مانند بقیه رشته هاست

سجادی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید تاج گفته فدراسیون فوتبال مستقل است و حالا می گویند این فدراسیون دچار مشکل مالی است و آیا کمکی به فوتبال امید می شود، تصریح کرد: فوتبال هم مانند بقیه رشته هاست. ما با این فدراسیون هم جلسه می گذاریم. فدراسیون فوتبال مسیر خاص خودش را دارد تا جایی که بشود کمک می کنیم. بخشی از این سوال مربوط به حوزه کاری من نمی شود.

وی درباره اینکه آیا این امکان وجود دارد به وزنه برداری زنان وایلدکارت بدهند، عنوان کرد: کمیته بین المللی المپیک برای بانوان هم پیش بیتی هایی دارد که اگر به آن هدف ۴۸.۵ درصد نرسد شاید بخواهد کارهایی انجام دهد. چون توماس باخ به حضور بانوان در جنبش المپیک تاکید دارد. حالا نمی دانم این سهمیه به ما برسد یا نه، شاید بگویند تعداد بانوان ایران زیاد است و بخواهند وایلدکارت را به کشور دیگری بدهند.

 

* علاقمندیم کاراته همیشه در المپیک باشد

سرپرست ایران درباره اینکه وزیر ورزش بارها گفته از کاراته توقع مدال دارد و به نظر می رسد حساب ویژه ای روی این رشته باز شده، خاطرنشان کرد: چنین باوری نیست ما روی همه فدراسیون ها حساب ویژه داریم. کاراته فقط یک بار به المپیک آمده و این برای ما خوب نیست. ما علاقمندیم کاراته همیشه باشد اما یادمان نرود به ژاپن می رویم که مهد کاراته دنیاست.

 

* بدهی کشتی نه به ورزشکار و مربی مربوط است نه به من

سجادی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه غلام محمدی گفته کشتی در برزخ است و دبیر گفته قول کسب سهمیه نمی دهیم به نظر می رسد شرایط خوب نیست، سعید ملایی هم گفته به امکانات نیاز دارد، تصریح کرد: کشتی الان در اردوست‌، گفته اند ۵۰ میلیارد بدهی دارند، بدهی فدراسیون مربوط به ورزشکار، مربی و من نیست مربوط به فدراسیون است. باور ما این نیست و کشتی سهمیه می گیرد. دبیر تازه آمده و دیده فدراسیون هم مشکل دارد. مولایی هم الان در مسابقه است و نمی گویم ایرادی نیست اگر هست بگویند حل می کنیم. بدهی فدراسیون را به همه چیز تعمیم ندهیم.

وی درباره اینکه در بخش بانوان شرایط چطور است، گفت: در تمامی جلسات رئیس فدراسیون، یکی از اعضای هیات رئیسه و مربیان زنان و مردان هم هستند. پس بانوان هم حضور دارند و صحبت های خود را مطرح می کنند. در برخی رشته های بانوان رقابت در آسیا هم سخت است. مثلا آیا این انتظار در بانوان والیبال وجود داشت که سهمیه بگیرند؟ آنها یک پله در آسیا صعود داشتند.

 

دیدگاه تان را بنویسید