گزارش جی پلاس/

نارضایتی زرینچه از پدری که امسال با استقلال مهربان نبود!

سرپرست تیم فوتبال استقلال با انتقاد از انتخاب بهترین های لیگ در فصل گذشته، بازیکنان تیمش را لایق حضور در جمع بهترین ها دانست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، مراسم انتخاب بهترین های لیگ هجدهم، برگزار شد و مطابق انتظار با توجه به قهرمانی پرسپولیس مهم ترین عناوین از جمله بهترین تیم، بهترین مربی، بازیکن سال و بهترین مدافع به پرسپولیس رسید. استقلالی ها با وجود داشتن نامزد برای برخی جوایز نتوانستند عنوانی را به خود اختصاص دهند و این مساله اعتراض زرینچه را در پی داشت.

بازیکن اسبق استقلال و تیم ملی فوتبال درباره سهم زیاد پرسپولیسی ها در جمع بهترین ها گفت: دلیل نمی‌شود که چون پرسپولیس قهرمان لیگ شده، همه نگاه‌ها به این تیم باشد!

زرینچه در حالی به انتخاب های صورت گرفته اعتراض کرده که سازمان لیگ همیشه متهم به پخش جوایز و راضی نگه داشتن همه تیم ها بوده است. مراسم اخیر جزو معدود دفعاتی بود که تیم قهرمان سهم بیشتری از جوایز داشت و حالا که سازمان لیگ دست از پخش کردن جوایز و عناوین برداشته باز مورد انتقاد قرار می گیرد.

اعتراض زرینچه یادآور یک شعار قدیمی در داربی است؛ در سال هایی که تساوی های پرتعداد در داربی اعتراض همگانی هواداران و رسانه ها و حتی خود دو باشگاه را به دنبال داشت این شعار کلیشه ای از سوی هواداران دو تیم شنیده می شد که «حاضریم ببازیم اما دیگر داربی مساوی نشود». اما این شعار هرگز رنگ واقعیت به خود نگرفت و تیم ها و هواداران هر یک از دو تیم پس از باخت به شدت ناراحت بوده و واکنش های احساسی از خود بروز می دادند.

به عبارت دیگر هرچند هر دو تیم به تساوی در داربی علاقه ای نداشتند اما تنها زمانی حاضر بودند نتیجه ای جز تساوی را بپذیرند که طرف پیروز خودشان باشند! اعتراض زرینچه هم به این انتخاب ها وضعیت مشابهی دارد. اگر قرار باشد سازمان لیگ به فکر راضی نگه داشتن تیم ها نباشد و بدون در نظر گرفتن سهم و تعداد جوایز یک تیم، بهترین های واقعی را انتخاب کند، تیمی که در یک فصل شرایط خوبی نداشته، باید بپذیرد که سهمی در جوایز نداشته باشد. استقلال در فصل گذشته در لیگ عنوانی بهتر از سومی به دست نیاورد، در جام حذفی حذف شد و از گروهش در لیگ قهرمانان آسیا نیز صعود نکرد. چهره شاخصی نیز نداشت که به عنوان ستاره مطرح کند و بازیکنان این تیم تقریبا در یک سطح بودند. در چنین شرایطی زرینچه چگونه انتظار دارد آبی ها هم در جمع بهترین ها نماینده ای داشته باشند؟

سرپرست استقلال باید بداند که اظهارنظرهایی از این دست در سال های گذشته باعث شده بود که سازمان لیگ چون پدری مهربان جوایز را بین بچه هایش تقسیم کند. اتفاقی که قطعا خوشایند نبود و باعث می شد جوایز حالت فرمایشی و سهم بندی شده داشته باشد. پس اگر بناست دست سازمان لیگ برای انتخاب بهترین ها باز باشد، نتیجه (هرچه که باشد) باید مورد قبول قرار بگیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید