گفت و گوی جی پلاس با سریع ترین مرد ایران؛

حسن تفتیان: فراهم بودن حداقل ها اسمش توقع نیست/ باید بدون دغدغه تمرین کنم، نه با فکر وخیال +صوت

سریع ترین مرد ایران گفت: مهم تر از داشتن برنامه این مسئله مهم است که آن ها عملی شوند و من دغدغه این را دارم که چگونه می توانم با رقیبانی که امکانات خوبی دارند رقابت کنم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، حسن تفتیان سریع ترین مرد ایران در رقابت های پاریس توانست برای دومین بار پیاپی سهمیه المپیک را کسب کرد تا در ماده 100 متر بازی های 2020 توکیو حاضر باشد.

حسن تفتیان در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره رقابت های دوی 100 متر که درحاشیه دایموند لیگ پاریس برگزار شد و توانست سهمیه المپیک توکیو را بگیرد، اظهار کرد: مسابقه های دوی 100 متر در پاریس برگزار شد و من توانستم رکورد شخصی ام که رکورد ایران هم بود را تکرار کنم و المپیکی شوم. با وجود اینکه مشکلات زیادی سرراه من بود و فدراسیون هم اعلام کرد که دیگر من توانایی لازم را ندارم اما توانستم با هزینه شخصی در مسابقه ها و اردوها شرکت کنم و به موفقیت برسم.

سریع ترین مرد ایران در ادامه صحبت های خود گفت: رقابت خیلی خوبی را در پاریس داشتم. این شهر همان جایی است که تمرین می کنم و مربی ام در آن جا حاضر بود و بسیاری هم من را می شناختند و حمایت خوبی هم انجام دادند. همین حمایت ها باعث شد رکورد خوبی بزنم و از این بابت خوشحالم.

 

حسن تفتیان

 

تفتیان با بیان اینکه از دومین حضورش در المپیک بسیار خوشحال است، گفت: خیلی خوشحال هستم که برای دومین بار در بزرگترین اتفاق ورزشی دنیا که المپیک است و مهم ترین ماده رقابت ها یعنی دوی 100 متر حاضر هستم و می توانم به نمایندگی از کشورم در بازی ها شرکت کنم که امیدوارم نماینده خوبی هم باشم.

تفتیان درباره برنامه خودش و "گای" مربی او تا المپیک 2020 توکیو اظهار کرد: مطمئنا مربی من آن قدر حرفه ای و با دانش است که می تواند برنامه ریزی خوبی برای المپیک داشته باشد. مهم تر از اینکه من برنامه داشته باشم؛ عملی شدن آن ها مسئله است. نباید این طور باشد که ما برنامه داشته باشیم اما ندانیم که باید چگونه آن ها را عملی کنیم و انجام دهیم.

تفتیان در پاسخ به این سوال که آیا می خواهد با مربی خود ادامه بدهد یا خیر؛ گفت: 100 درصد می خواهم که این مربی تا المپیک توکیو با من باشد چرا که می دانم این همکاری می تواند منجر به کسب بهترین نتیجه شود.

او در ادامه گفت: مهم ترین نکته این است که تا المپیک بدون دغدغه روی برنامه مشخصی حرکت کنیم و هیچ مشکلی سرراهمان نباشد.

 

حسن تفتیان

 

تفتیان با بیان اینکه شرایط تمرینی رقبایش تفاوت بسیاری با او دارد اظهار کرد: واقعا اینکه می خواهم بگویم اسمش توقع از مسئولان نیست چرا که این مسائل پیش پاافتاده است و یک سری شرایط باید برای یک ورزشکار در سطح المپیک مهیا باشد. وقتی من می بینم که رقیبانم در چه وضعیتی مسابقه می دهند و من چه شرایطی دارم واقعا ناراحت می شوم. این یک دغدغه برای من شده که چگونه می توانم با آن ها رقابت کنم. اگر همین شرایط اولیه در اختیارم باشد و از لحاظ اردو و امکانات به حداقل ها برسیم من مطمئنم می توانم در المپیک موفق باشم.

 

حسن تفتیان

 

تفتیان درباره  رقابت های جهانی هم اظهار کرد: رقابت های جهانی هم پیش روی من است و مهر سال جاری باید در آن شرکت کنم. با رکوردی که در پاریس زده ام انگیزه ام بیشتر شده و امیدوارم در آن رقابت ها هم نتیجه خوبی بگیرم.

 

دیدگاه تان را بنویسید