گزارش جی پلاس

شمشیرها علیه کاپیتان! / چرا مجتبی عابدینی را کنار گذاشتند؟

کاپیتان تیم ملی شمشیربازی ایران بعد از کسب مدال قهرمانی جهان از کارش در آکادمی ملی المپیک برکنار شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ مجتبی عابدینی بعد از اینکه مدال برنز شمشیربازی قهرمانی جهان را کسب کرد و به ایران بازگشت اتفاقات ناخوشایندی برای او ادامه داشت. از ماجرای فرودگاه و عدم استقبال مسئولان گرفته تا از دست دادن شغلش درآکادمی ملی المپیک.

سابریست تیم ملی شمشیربازی ایران که مدال برنز جهان را کسب کرد چندوقت پیش متوجه شد شغلش در آکادمی ملی المپیک را از دست داده است.

مجتبی عابدینی در سال های گذشته در اکادمی ملی المپیک استخدام شده اما بنا به گفته برخی مسئولان به دلیل اینکه سازمان بازرسی از نحوه حضور عابدینی در سمتش ایراد گرفته، آن ها مجبور شدند او را برکنار کنند.

مجتبی عابدینی در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس، دراین باره اظهار کرد: به دلیل اینکه من هم چنان ورزشکار هستم و نمی توانم به مانند یک کارمند در ساعت مقرر در محل کارم رفت و آمد کنم به همین خاطر سازمان بازرسی ایراد گرفته است.

از همین رو شایعاتی وجود دارد که احتمالا چند نفر از مسئولان آکادمی ملی المپیک که رابطه خوبی هم با شمشیربازی از جمله باقرزاده، فخری و عابدینی ندارند به سازمان بازرسی اعلام کردند که سابریست تیم ملی، شرایط ماندن در این سمت را ندارد؛ هرچند  هنوز مشخص نیست این اتفاق دقیقا چگونه رخ داده است.

با توجه به اینکه افرادی چون محمدرضا ساکت در مناصب مختلفی حاضر هستند و برخی از دو شغله ها نیز کماکان به حضورشان در ورزش ادامه می دهند مشخص نیست چرا این حد سخت گیری برای ورزشکاری که هیچ درآمد مکفی ندارد، صورت گرفته است.

با توجه به اینکه حدود یک سال تا آغاز المپیک 2020 مانده است، خوب است، رویکرد آکادمی المپیک و البته با مساعدت سازمان بازرسی، به تاسی از سیاست های کلان ورزش حرفه ای کشور و کمیته ملی المپیک، در راستای آماده سازی و ارتقای سطح روحی و انگیزشی ورزشکاران برای کسب آمادگی هرچه بیشتر باشد و زیرمجموعه های مربوطه از این رویکرد و سیاست کلی تبعیت کنند؛ نه آنکه تصمیم هایشان به ایجاد وضعیت روحی بهم ریخته ورزشکاران المپیکی بیانجامد.

ورزشکاران به ویژه کسانی که در رشته های حرفه ای غیرفوتبالی فعالیت می کنند، عمدتا وضعیت شغلی و درآمد چندان مناسبی ندارند.

مجتبی عابدینی فوق لیسانس مدیریت ورزشی دارد و اتفاقا در کمیسیون ورزشکاران که وظیفه اش ساماندهی امور ورزشکاران نیز هست، عضویت دارد. امید است  اگر تصمیم ناصوابی درباره این ورزشکار المپیکی گرفته شده، این مشکل با درایت مسئولان کمیته ملی المپیک و مساعدت سازمان بازرسی حل شود تا در سال منتهی به المپیک 2020 توکیو، بستر مناسب تری برای ورزشکاران المپیکی فراهم شود.

دیدگاه تان را بنویسید