گفت وگوی جی پلاس با شهرام هروی؛

سرمربی تیم ملی: کاراته در المپیک ناشناخته است/ کسب سهمیه2020 سخت است

سرمربی تیم ملی کاراته ایران گفت: امیدوارم در المپیک موفق شویم اما شرایط سخت است چرا که کاراته در المپیک بسیار ناشناخته است. در رشته های دیگر این اتفاق بوده که نفر اول رنکینگ در بازی ها نتوانسته به مدال برسد.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی کاراته ایران از جمله تیم هایی است که شانس بالایی برای کسب سهمیه و البته مدال المپیک دارد؛ هرچند که همه می دانند کار بسیار دشوار است و تیم های دیگر برای بازی های مهمی به مانند المپیک با آمادگی کامل می آیند.

شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته ایران در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره شرایط تیم ملی در راه کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو اظهار کرد: شرایطی که فدراسیون جهانی برای کسب سهمیه بازی های کاراته المپیک گذاشته به مانند یک ماراتن است. ماراتنی که برای ما از آسیایی اردن  و تیر سال 97 شروع شد و تا پایان سال 98 هم ادامه دارد. اسفند ماه زمان کسب سهمیه به پایان می رسد و بازیکنانی که از طریق رنکینگ سهیمه می گیرند کاملا مشخص می شوند.

هروی سرمربی تیم ملی کاراته ایران درباره وضعیت کاراته کاهای ایران در رنکینگ جهانی گفت: شرایط سختی در رقابت های کسب سهمیه حاکم است با این حال ایرانی ها تا الان موفق بودند و به تلاش خود در این مسیر ادامه می دهند. تمام کشورها برای رسیدن به توکیو در حال تلاش هستند و تمام کاراته ها می خواهند بیشترین امتیاز ممکن را به دست آوردند.

او در ادامه صحبت های خود درخصوص اینکه تا چه زمانی تکلیف سهمیه های ایران مشخص می شود، اظهار کرد: این موضوع هم بستگی به نتایج کاراته کاهای ایرانی دارد و هم کاراته های خارجی. بنابراین نمی توان گفت که چه زمانی دقیقا معلوم می شود که کدام کاراته کای ایرانی به سهمیه المپیک رسیده است.

هروی گفت: مشخص نیست که در مسابقه های پیش رو هر کاراته کا چقدر امتیاز می گیرد و در کل شرایط کسب سهمیه در کاراته خیلی سخت است و قابل مقایسه با رشته های دیگر نیست.

سرمربی تیم ملی ایران با بیان اینکه شرایط کاراته در المپیک خیلی خاص است، گفت: شرایط بازی های المپیک 2020 و مخصوصا کاراته خیلی خاص است چرا که برای اولین بار این رشته وارد المپیک شده است. همان طور که وزیر ورزش اعلام کرد اگر توقع از کاراته بالاست به خاطر نتایجی ست که در رقابت های قبل رقم خورده است. در رقابت های جهانی عملکرد ایران خیلی خوب بود به همین خاطر توقع از ما بالا رفت. با توجه به کارنامه ای که داریم همه توقع دارند که بهترین نتایج را هم کسب کنیم.

او در خصوص کسب مدال المپیک 2020 توکیو این رشته، به جی پلاس گفت:  امیدوارم این اتفاق رخ بدهد و موفق شویم اما شرایط سخت است چرا که کاراته در المپیک بسیار ناشناخته است.  در رشته های دیگر این اتفاق بوده که نفر اول رنکینگ در بازی ها نتوانسته به مدال برسد.  با این حال با برنامه ریزی فدراسیون و موج مثبتی که در کاراته وجود دارد مطمئن هستم این رشته در المپیک به موفقیت های خوبی می رسد و عملکرد مناسبی را برجای می گذارد.

شهرام هروی در پایان صحبت های خود در خصوص مشکلات موجود در کاراته گفت: با وجود مشکلات زیادی که در کاراته دیده می شود اما وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به این رشته توجه خوبی دارد اما مطئمنا با توجه ویژه تر، اتفاقات بهتری هم رخ می دهد.

دیدگاه تان را بنویسید