گفت وگوی جی پلاس با محمدرضا اسلامی؛

کارشناس بسکتبال: رویایی ترین تیم ملی تاریخ را داریم/ سهمیه المپیک 2020 جهش بزرگی برای بسکتبال ایران است

کارشناس بسکتبال گفت: با توجه به شرایط بازیکنان و اردوهایی که تیم ملی پشت سرگذاشته من فکر می کنم یکی از آماده ترین تیم های ملی را در اختیار داریم.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی بسکتبال ایران در جام جهانی 2019 چین باید با تیم های اسپانیا، پورتوریکو و تونس رقابت  کند؛ این دوره از مسابقه ها به این دلیل که انتخابی المپیک 2020 نیز هست از اهمیت زیادی برخوردار است.

محمدرضا اسلامی کارشناس و مربی بسکتبال در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس درباره شرایط تیم ملی ایران قبل از جام جهانی چین اظهار کرد: به نظرم در حال حاضر یکی از رویایی ترین و طلایی ترین زمان های بازیگری مهره های تاثیرگذارمان نظیر حامد حدادی و نیکخواه بهرامی است و کنار آن ها نیز بازیکنان جوان و باتجربه ای هستند که شرایط خوبی دارند. با توجه به اینکه این بازیکنان مدت ها در کنار هم بودند و فدراسیون هم تدارکات خوبی برای تیم ملی مهیا کرده است، شرایط تیم ملی را مثبت ارزیابی می کنم.

کارشناس بسکتبال در ادامه صحبت های خود گفت: بازیکنانی نظیر آرون گرامی پور و مایک رستم پور هم از سطح کیفی خوبی برخورداند و من می توانم بگویم یکی از آماده ترین و بهترین تیم های ملی را در اختیار داریم.

اسلامی درباره سه حریف دور گروهی ایران یعنی اسپانیا، تونس و پورتوریکو گفت: با وجود شرایط اقتصادی حاکم بر فدراسیون ها اما روند آماده سازی تیم ملی مثبت بود. من خوش بین هستم که به غیر از اسپانیا دو رقیب دیگر را پشت سر بگذاریم. پورتوریکو چند بازیکن صاحب نام خود را به رقابت ها نمی آورد و این خیلی خوب است. ایران تیم آماده ای دارد و اگر از گروهمان صعود کنیم می توانیم در دور دوم هم شرایط مناسبی داشته باشیم و نتایج خوبی را به دست آوریم. اگر بتوانیم راهی دور دوم شویم باید برنامه ریزی مناسبی هم برای آن زمان داشته باشیم و همان طور که گفتم با این شرایط خوب که بازیکنان آماده ترین روزهایشان را پشت سرمی گذارند، می توانیم موفق باشیم.

او درباره حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی دو مهره تاثیرگذار و با تجربه تیم ملی بسکتبال اظهار کرد: از نظر من حامد در اوج آمادگی قرار دارد و من چند روز پیش هم با او صحبت کردم و می دانم که چقدر شرایطش خوب است. صمد هم همیشه به تیم ملی کمک کرده و حضور این دو در ترکیب می تواند تجربه و انگیزه بالایی را به بازیکنان تزریق کند. علاوه بر این دو بازیکنان، ما بسکتبالیست های خوبی داریم که می توانند باعث موفقیت تیم شوند.

کارشناس بسکتبال درخصوص اینکه بهترین تیم های هر قاره همراه با قهرمان جهان سهمیه المپیک 2020 توکیو را می گیرند و شانس تیم ملی ایران برای کسب سهمیه المپیک توکیو چقدر است، به جی پلاس گفت: رقابت های جام جهانی عرصه بهترین هاست و با توجه به اینکه بچه ها در شرایط خوبی هستند و همه بازیکنان توانمندی خودشان را ثابت کردندۀ من امیدوارم در چین سهمیه المپیک بگیریم. ایران این شانس را دارد که به عنوان بهترین تیم قاره راهی المپیک توکیو شود و از صمیم قلب امیدوارم بسکتبال ایران به مراحل بالاتر صعود کند چرا که واقعا شایستگی و پتانسیل تیم بالاست.

او درباره مهم ترین حریفان آسیایی ایران برای کسب سهمیه از طریق جام جهانی، اظهار کرد: همه تیم های آسیایی خوب هستند. چین که همیشه تیم خوبی بوده و میزبان مسابقه ها نیز هست. فیلیپین هم تیم خوبی دارد و همراه با چین و کره جنوبی شرایط مناسبی دارد اما همان طور که گفتم بازیکنان ما باتجربه هستند و افرادی مثل حدادی و نیکخواه بهرامی تجربه المپیک و جام جهانی را دارند و این می تواند یک مزیت خوب برای تیم ملی ایران باشد.

این کارشناس بسکتبال با بیان اینکه اگر تیم ملی در جام جهانی نتواند سهمیه المپیک را بگیرد، آیا در رقابت های قاره ای این شانس را دارد که به سهمیه برسد، به جی پلاس گفت: بعد از جام جهانی رقابت های لیگ شروع می شود و قطعا سرمربی تیم ملی زمان کمتری برای آماده سازی تیم ملی دارد چرا که بازیکنان در اردوهای باشگاه ها هستند. با این حال با توجه به سطح تیم ملی، من فکر می کنم اگر در جام جهانی نتوانیم به سهمیه برسیم این شانس را داریم که در رقابت های انتخابی بین قاره ای به هدفمان برسیم. هرچند که می دانم کار بسیار سخت است اما کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو جهش بزرگی برای بسکتبال ایران خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید