گفت وگوی جی پلاس با آرمات؛

کارشناس والیبال: آسیایی ها را جدی نگیریم المپیکی نمی شویم/ کولاکوویچ مقابل روسیه اشتباه کرد

کارشناس والیبال گفت: تیم های ملی والیبال اصلا عملکردی مشابه لیگ ملت ها را نداشتند و باید تمام حریفان آسیایی را جدی بگیریم که مبادا سهمیه المپیک را از دست بدهیم.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی والیبال ایران اولین شانس خود برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو را از دست داد و حالا باید در رقابت های قاره که دی ماه در چین برگزار می شود برای گرفتن این سهمیه تلاش کند.

مسعود آرمات کارشناس و مربی تیم ملی والیبال جوانان ایران در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس درباره بازی های تیم ملی ایران در رقابت های انتخابی المپیک 2020 تصریح کرد: تیم ملی در برابر کوبا بازی را خوب شروع نکرد اما توانستیم بازی را با پیروزی پشت سربگذاریم؛ در برابر مکزیک با ترکیب دوم، بازی نسبتا خوبی به نمایش گذاشتیم. به هر حال بازیکنان کمتر به کار گرفته شده بودند و یک سری از اشتباهات از سوی آن ها طبیعی بود و در مجموع مقابل مکزیک خوب کار کردیم.

مربی تیم ملی والیبال جوانان با بیان اینکه ایران در بازی با روسیه اشتباهات زیادی در دریافت داشت، گفت: در برابر روسیه بازیکنان اشتباهات زیادی داشتند و روس ها که به خوبی نقطه ضعف ایران را می دانستند، توانستند از این موضوع استفاده کنند. آن ها سرویس های خوبی زدند و دریافت های ایران را با مشکل رو به رو کردند.

آرمات در پاسخ به این سوال که آیا کادرفنی در بازی با روسیه برای تغییر نتیجه می توانست از بازیکنان جوان استفاده کند یا خیر؛ به جی پلاس گفت: بله. کادرفنی باید از جوانان استفاده می کرد تا روند بازی تغییر کند؛ کاری که بسیاری از تیم ها و حتی روسیه هم انجام داد. باید به جوانان اعتماد کرد چرا که ما بازیکنان جوان مستعد و خوبی دارند که می توانند برای هر تیمی دردسرساز باشند.

او درباره عملکرد کولاکوویچ و کادرفنی تیم ملی نیز، خاطرنشان کرد: در بسیاری از لحظات بازی، کولاکوویچ می توانست بهتر کار کند. ما مقابل روسیه پیش افتادیم اما کادرفنی نتوانست کاری کند ایران اختلاف را حفظ کند و برنده این ست باشد؛ شاید اگر این اتفاق رخ می داد شرایط بازی در ادامه تغییر می کرد. متاسفانه ترکیب تیم ملی ثابت بود! در حالی که نزدیک بود ما بازنده باشیم و شانس حضور در المپیک در این مقطع را از دست بدهیم که دادیم؛ اما در عین حال سرمربی هیچ تغییری در ترکیب ایجاد نکرد که شاید یک بازیکن بتواند آنالیز حریف را برهم بزند و به نفع ایران شود.

آرمات درباره رقابت های والیبال گزینشی المپیک توکیو در قاره آسیا و شانس تیم ملی در این مسابقه ها، هم به جی پلاس گفت: در این رقابت ها دیدیم که استرالیا و چین عملکرد خوبی داشتند و این نشان می دهد کار در انتخابی المپیک 2020 از طریق مسابقات قاره ای هم دشوار است. تیم ها اصلا عملکردی مشابه لیگ ملت ها نداشتند. باید تمام حریفان را جدی بگیریم که مبادا سهمیه المپیک 2020 را از دست بدهیم.

دیدگاه تان را بنویسید