گفت وگوی جی پلاس با سیدعباسی؛

کارشناس والیبال: در انتخابی المپیک زمان ریسک نیست/ بازیکنان برابر کوبا بی انگیزه و خسته بودند

کارشناس والیبال درباره اولین بازی تیم ملی برابر کوبا در انتخابی المپیک گفت: شرایط بازی با کوبا سخت اما خبرهای خوبی را از تیم ملی نمی شنویم و ظاهرا یک بی میلی در بازیکنان به وجود آمده است.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی والیبال ایران در اولین بازی خود در رقابت های انتخابی المپیک 2020 توکیو به مصاف کوبا رفت و برابر این تیم 3 بر 2 به برتری رسید.

جهانگیر سید عباسی کارشناس والیبال در گفت وگو با جی پلاس، در خصوص بازی تیم ملی والیبال ایران و کوبا در انتخابی المپیک 2020 توکیو، اظهار کرد: بازی دو فاز متفاوت داشت و دو ست اول با سه ست بعد از آن کاملا فرق می کرد. در دو ست اول ایران کاملا بی انگیزه و خسته و فاقد آمادگی لازم بود. علی رغم شروع بد ست سوم اما تیم ملی توانست با حرفه ای گری بازی را جمع کند و در سه ست پیروز شود. کوبا تیمی فاقد پتانسیل لازم برای المپیکی شدن است و فاصله فاحشی با تیم ملی ایران دارد. کوبایی ها فاقد مهارت تکنیکی لازم هستند و بیشتر بر شرایط فیزیکی خود متکی هستند.

سید عباسی در ادامه گفت: به نظرم تیم ملی با عملکردش در لیگ ملت ها فاصله داشت و شاید این نحوه بازی طبیعی بود. بعد از لیگ ملت ها ما بازی تدارکاتی نداشتیم. در هرصورتی که هست کوبا ظرفیت این را نداشت که به مانند تیم های سطح بالای جهان تیم ما را اذیت کند.

او درباره رویه ای که در تیم ملی وجود دارد و در اکثر موارد در بازی های اول خود در تورنمنت ها با قدرت ظاهر نمی شود، اظهار کرد: لیگ ملت های 2019 اولین سالی بود که ما شروع خوبی در یک تورنمنت داشتیم و در کل طول می کشد که یک تیم جا بیفتد. یکی از مهم ترین علت هایی که تیم ملی در بازی های نخست خوب بازی نمی کند، عدم برگزاری بازی تدارکاتی است. اروپایی ها به هم نزدیک هستند و شرایط آسانی برای برگزاری بازی دوستانه دارند اما در آسیا اینگونه نیست. تیم های سطح بالایی در آسیا نیستند و اگر قرار باشد با تیم های قاره های دیگر بازی کنیم زمان بر است.

سید عباسی به خبرنگار جی پلاس گفت: بابت پیروزی تیم ملی برابر کوبا هم باید به بازیکنان خسته نباشید بگوییم چرا که شرایط واقعا سخت بود. ما خبرهای خوبی را از تیم ملی نمی شنویم و می دانیم یک بی میلی در بازیکنان به وجود آمده است. به خاطر بی توجهی هایی که در زمان بازگشت تیم ملی به ایران صورت گرفت باعث ناراحتی تیم شد و باید این مسائل رفع شود. این یک امتیازی که به کوبا واگذار کردیم نمی تواند مشکلی برای ما به وجود آورد چرا که اگر ما برابر روسیه پیروزی شویم، بدون باخت می مانیم و به علت برد بیشتر راهی المپیک می شویم. در مجموع تصور من این است که روز آخر و بازی ایران و روسیه تعیین کننده تیم صعود کننده است.

کارشناس والیبال درباره بازی دوم تیم ملی برابر مکزیک و اینکه آیا بهتر است تیم ملی با ترکیب اصلی به میدان برود یا خیر، تصریح کرد: الان زمان ریسک نیست و باید جوان گرایی را در لیگ ملت ها انجام می دادیم. رقابت های انتخابی المپیک است و باید با تمام قوا برویم. بازیکنان ذخیره می توانند به تیم کمک کنند اما بازی با بازیکنان اصلی می توانند به برخی هماهنگی هایی که وجود ندارد کمک کند. با این حال بازیکنانی چون قائمی و معنوی نژاد می توانند در برخی از زمان های بازی کمک کنند. بازهم می گویم که اینجا جای ریسک نیست و باید با تمام قدرت ظاهر شد و کار را تمام کرد.  از بازی تیم ملی برابر کوبا متوجه شدم که بازیکنان پذیرفتند که در مرحله بعد به المپیک می رویم و برای رقابت های انتخابی بعدی تمرکز کرده اند ولی به هرحال جای ریسک نیست.

سیدعباسی درباره عملکرد کولاکوویچ نیز به جی پلاس گفت: تیم برنده شده و بازی باخته را 3 بر 2 برده است و نمی توان چیزی گفت. من فکر می کنم بابت این بازگشتی که تیم ملی برابر کوبا داشت باید از کادر و بازیکنان تشکر کرد. شاید چون فدراسیون هنوز رییس ندارد، این مسائل در بی انگیزگی دخیل بوده است! فدراسیونی که قرار بود فقط 3 ماه با سرپرست اداره شود حالا ماه هاست که رییس ندارد.

دیدگاه تان را بنویسید