یک کارشناس والیبال در گفت وگو با جی پلاس؛

بناکار: اگر تیمی را دست کم بگیریم باید تاوان سختی بدهیم/ جای هیچ اشتباهی نیست

یک کارشناس والیبال درباره تیم ملی در بازی های انتخابی المپیک گفت: اگر تیمی را دست کم بگیریم و بگوییم مکزیک یا کوبا ضعیف هستند و برابر آن ها حتما پیروز می شویم اشتباه کردیم و باید تاوان سختی بدهیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، تیم ملی والیبال ایران از روز جمعه 18 مرداد رقابت خود را در مرحله نخست انتخابی المپیک آغاز می کند.

عادل بناکار کارشناس والیبال در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره این رقابت ها گفت: رقابت های انتخابی المپیک در تمام گروه ها سخت است و نمی توان گفت کدام تیم قوی یا کدام گروه راحت تر است. با این حال حضور روسیه در گروه ایران کار را برای تیم ملی سخت کرده است. تیم های ضعیف هم که به رقابت های انتخابی می آیند بازهم اندکی شانس برای خود قائل هستند و با امید به رقابت ها می آیند و همین کار را در همه گروه ها و برای تمام تیم ها سخت کرده است.

بناکار درباره تیم ملی والیبال روسیه گفت: روسیه میزبان رقابت ها و اصلی ترین حریف تیم ملی ایران است. همه اعتقاد دارند که روسیه می تواند در خانه خود سهمیه المپیک را بگیرد اما همه ما می دانیم که تیم آماده ای داریم. تیم روسیه در لیگ ملت ها خیلی خوب کار کرد و در حالی که شانس کمی برای قهرمانی این تیم وجود داشت اما توانست با بازی های خوب آن هم با بازیکنان جوان قهرمان شود. به نظرم یکی از اصلی ترین علت های موفقیت روسیه، مربی این تیم است. او روی نیمکت روسیه عملکرد خوبی داشته است.

عادل بناکار درباره کوبا و مکزیک هم گفت: کوبا که سابقه خوبی در والیبال داشته اما اخیرا در حدواندازه های مدعی نبوده و مکزیک هم تیم کمتر شناخته شده ای است. آن چه که برای ما خیلی مهم است اینکه اصلا تیم ها را دست کم نگیریم. اگر بگوییم مکزیک و کوبا را به راحتی می بریم باید تاوان سختی بدهیم.

او در خصوص شرایط تیم ملی والیبال قبل از آغاز رقابت های انتخابی المپیک گفت: تیم ملی تا قبل از مرحله نهایی لیگ ملت ها شرایط فوق العاده ای داشت اما بعد از اتفاقاتی که برابر برزیل و لهستان رخ داد کمی از لحاظ روحیه وضعیت تغییر کرد. با این حال من معتقدم  که بازیکنان ما به خاطر تجربه ای که دارند می توانند شرایط را به مانند گذشته کنند و با انرژی زیاد در روسیه ظاهر شوند.

کارشناس والیبال ادامه داد: کادرفنی وظیفه سختی در این مرحله دارد و باید به خوبی تیم را جلو ببرد. تعداد بازی ها به مانند لیگ ملت ها زیاد نیست و باید از همان ابتدای بازی ها با صلابت و قدرت ظاهر شویم. جای هیچ اشتباهی وجود ندارد و اگر یک بازی را از دست بدهیم جبرانش کار سخت و شاید غیرممکنی باشد.

بناکار با بیان اینکه اگر ایران در روسیه موفق نشود بازهم فرصت برای کسب سهمیه هست، اظهار کرد: اگر بتوانیم در روسیه سهمیه بگیریم اتفاق خیلی خوبی رخ داده است اما اگر این نتیجه به دست نیاید من مطمئنم در مرحله بعد می توانیم سهمیه را بگیریم.

او در خصوص انتخابات فدراسیون والیبال نیز گفت: هرچه زودتر باید انتخابات برگزار شود چرا که این شرایط بلاتکلیفی به والیبال آسیب می زند. باید رییس فدراسیون انتخاب شود تا برای المپیک و رقابت های آینده برنامه ریزی لازم صورت بگیرد. به نظر من اگر این شرایط ادامه داشته باشد عواقب بدی در انتظار والیبال است.

برنامه و نتایج کامل رقابت های والیبال انتخابی المپیک 2020 توکیو +جدول

دیدگاه تان را بنویسید