گفت وگو جی پلاس با مائده برهانی؛

ملی پوش لژیونر والیبال بانوان: به موفقیت در سئول امیدوارم/ والیبال بانوان ایران پیشرفت دارد

ملی پوش والیبال بانوان ایران گفت: با توجه به اردو و مسابقه هایی که پشت سرگذاشتیم نقاط ضعف و قوت مان را به خوبی شناختیم و به خودباوری خوبی هم رسیدیم.

لینک کوتاه کپی شد

مائده برهانی ملی پوش والیبال بانوان ایران در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس، درباره شرایط تیم ملی والیبال بانوان قبل از آغاز رقابت های قهرمانی آسیا در کره جنوبی اظهار کرد: تیم ملی اردوهای پرتعدادی را پشت سرگذاشته که دو اردوی خیلی خوب هم در اسلوونی و کرواسی داشتیم. در این اردوهاجدا از نتایج به دست آمده، عیار تیم ملی به خوبی مشخص شد. در این اردوها ما نقاط ضعف را شناختیم و به خودباوری که لازم بود رسیدیم. به نظرم 70 تا 80 درصد راه را رفته ایم و ان شاء الله در زمان باقی مانده محکم و جدی جلو می رویم. باید نقاط ضعف را برطرف کنیم و در موضوعاتی که قوی هستیم تداوم داشته باشیم.

برهانی درباره آغاز رقابت های قهرمانی زنان آسیا گفت: رقابت های قهرمانی آسیا سئول کره جنوبی پیش روی ما است که چند تیم انصراف دادند و شاید تغییراتی ایجاد شود هرچند که تا الان AVC (کنفدراسیون والیبال آسیا) هیچ موضوعی را به ما اعلام نکرده است.

او درباره قهرمانی در تورنمنت کرواسی همراه با تیم ملی والیبال بانوان تصریح کرد: تورنمنت کرواسی در دو رده سنی زیر 18 سال و زیر 23 سال برگزار شد. تیم ما هم ترکیب از بزرگسالان و امیدها بود. 10 تیم در دو گروه پنج تیمی به مصاف هم رفتند. تیم جوانان کرواسی را شکست دادیم و در ادامه برای اولین بار یک تیم از ژاپن را بردیم. تیمی که از سه بازیکن آمریکایی استفاده می کرد و باشگاهی بود. برابر تیمی از آمریکا شکست خوردیم که تیم خیلی خوبی بود اما بعد از آن تیم دیگری از همین کشور را از پیش رو برداشتیم.

برهانی در ادامه صحبت های خود افزود: در نیمه نهایی در یک فینال زودرس به تیم بانک بیجینگ چین خوردیم که همه فکر می کردند قهرمان می شود. برابر این تیم که بازیکنان رده بالای خوبی داشت سه بر یک پیروز شدیم و حتی خود بازیکنان این تیم هم تصور نمی کردند برابر ما شکست بخورند. این بازی نتیجه خودباوری بازیکنان ما بود. در فینال هم با نماینده آمریکا بازی کردیم؛ تیمی که مربی اش در المپیک 2000 سیدنی مربیگری کرده بود. آن ها خیلی خوب و حرفه ای بودند اما ما توانستیم 3 بر صفر پیروز شویم.

ملی پوش لژیونر والیبال بانوان درباره شرایط خود نیز اظهار کرد: خدا را شکر که شرایطم ایده آل است و در مسیر تیم حرکت می کنم. بسیار امیدوارم که در سئول عملکرد خوبی به همراه تیم ملی داشته باشم. تیم ملی والیبال بانوان به نسبت دوره های قبل واقعا پیشرفت داشته و در مسیر خوبی قرار داریم. امیدوارم این پیشرفت و نتایج و عملکردمان اخیرمان در قهرمانی آسیا هم ادامه دار باشد.

او درباره تیم فصل آینده خود به خبرنگار جی پلاس، گفت: چند روز است که با تیم "کچورن اسپور" به توافق رسیدم و قرادادم را تمدید کردم. امیدوارم امسال هم عملکرد خوبی در لیگ ترکیه داشته باشم.

مائده برهانی درباره برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال گفت: انتخابات باید هرچه زودتر برگزار شود؛ ولی به دلایل مختلف این کار صورت نگرفته است. من می خواهم هر کسی که به عنوان رییس انتخاب می شود، نگاه پایه و اساسی به بانوان کند و به فکر پایه ریزی و ساختن پایه قوی برای بانوان باشد. لیگ و تیم های پایه باید قوی باشند. اگر شرایط حضور بازیکنان و مربیان خارجی در لیگ مهیا شود، مسیر پیشرفت پویاتر خواهد بود.

او در پایان صحبت های خود در خصوص علت مشکلات والیبال بانوان اظهار کرد: متاسفانه والیبال بانوان دچار ضعف است و علتش عدم ثبات مدیریت است؛ البته کسی هم مقصر نیست. هر کسی به عنوان نایب رییس بانوان آمده تلاش کرده بهترین عملکرد را داشته باشد اما باتوجه به زمان کم و امکانات محدود نتوانستند این عملکرد خوب را داشته باشند. امیدوارم بعد از انتخابات و بعد از انتخاب شدن نایب رییس، بانوان به مسیری بروند که حقشان است و لایق آن هستند.

دیدگاه تان را بنویسید