گفت وگوی جی پلاس با بهمن عسگری

ملی پوش کاراته ایران: المپیک 2020 را به راحتی از دست نمی دهم/ قطعی دانستن سهمیه اشتباه است

کاراته کای قهرمان جهان و بازی های آسیایی گفت: کار در المپیک خیلی دشوار است و با تجربیاتی که از دیگر ورزشکاران و مسابقه های خودم به دست آوردم می دانم نباید حریف یا رقابتی را دست کم بگیرم. اگر از الان بگویم سهمیه ام قطعی شده یک اشتباه بزرگ را مرتکب شدم و اگر در المپیک هم فکر کنم به راحتی مدال می گیرم، اشتباه است.

لینک کوتاه کپی شد

بهمن عسگری ملی پوش کاراته ایران که قهرمان بازی های آسیایی شد، در شانزدهمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا در جایگاه سوم قرار گرفت و مدال برنز را برگردن آویخت. بعد از این رقابت ها رنکینگ وزن های المپیکی کاراته اعلام شد که بهمن عسگری در وزن 75- با 5047.5 امتیاز صدرنشین است. نیشیمورا از ژاپن با 4702.5 امتیاز و بوسا از ایتالیا با 4702.5 امتیاز دوم و سوم هستند.

بهمن عسگری در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس، درباره صدرنشینی در رنکینگ فدراسیون جهانی کاراته، اظهار کرد: هنوز ابتدای مسیر کسب سهمیه هستم ولی مهم است که بتوانم صدرنشینی را حفظ کنم که خوشبختانه این اتفاق رخ داد و توانستم در صدر رنکینگ المپیکی قرار بگیرم.

او درباره کسب سهمیه المپیک 2020 گفت: اینکه کاراته در این دوره از بازی ها حاضر است برای ما جای خوشحالی دارد اما باید بگویم که همه کشورها برای کسب سهمیه می جنگند. در تمام رقابت ها، شاهد این هستیم که کاراته ها پیشرفت زیادی داشته اند و این نشان می دهد چقدر المپیک برایشان مهم است. با این حال من نمی خواهم این فرصت را از دست بدهم و از دور شاهد برگزاری المپیک توکیو باشم.

عسگری با بیان اینکه رسیدن به مدال کاراته در المپیک 2020 هم قطعا کار دشواری خواهد بود، افزود:  در سال های قبل در رشته های مختلف دیدیم که بهترین ها و قهرمانان جهان نتوانستند در المپیک به مدال برسند و نتایج ضعیفی را گرفتند. طبیعتا این وضعیت در رشته کاراته هم خواهد بود. 4 نفر اول رنکینگ، راهی المپیک 2020 می شوند و من می خواهم با یک برنامه ریزی درست و بدون اشتباه به المپیک بروم. کار در این بازی ها هم خیلی دشوار است و با تجربیاتی که از دیگر ورزشکاران و مسابقه های خودم به دست آوردم، می دانم نباید حریف یا رقابتی را دست کم بگیرم. اگر از الان بگویم سهمیه ام قطعی شده یک اشتباه بزرگ را مرتکب شدم و اگر به المپیک هم بروم و فکر کنم به راحتی مدال می گیرم آن هم اشتباه است.

او در ادامه افزود: در کاراته جهان، همه مبارزان ما حریفان خود را می شناسند و این کار را خیلی سخت کرده است. برای موفقیت در رقابت های مهم باید شیوه مبارزه هایی را به کار ببریم که رقیبان نتوانند به نتیجه برسند.

عسگری درباره رقابت های قهرمانی آسیا که در نهایت مدال برنز را به دست آورد، هم به جی پلاس گفت: قبل از اعزام به رقابت ها شرایط خوبی داشتم و برای مدال طلا راهی مسابقه ها شدم اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد و این باعث تاسف است. من هم مانند بقیه فکر می کردم که به طلا می رسم اما نشد. واقعا نمی توان چیزی را پیش بینی کرد و در قهرمانی آسیا این موضوع به خوبی اثبات شد. هیچ حریفی برابر شما از پیش باخته نیست و باید در تمام رقابت ها این موضوع را به خوبی بدانیم. امیدوارم این رقابت ها برای من تجربه خوبی جهت حضور در رقابت های آینده باشد.

قهرمان جهان و بازی های آسیایی در پایان درباره وضعیت اردوها و روند آماده سازی اش در سال المپیک نیز، توضیح داد: خوشبختانه از لحاظ اردو و مسابقه های تدارکاتی شرایط خوبی داریم و امیدوارم کاستی ها تا المپیک هم برطرف شود و ما بتوانیم هم سهمیه بگیریم و هم در المپیک به مدال های خوش رنگ و پرتعداد برسیم. واقعا برای موفقیت در بازی های انتخابی المپیک باید تلاش زیادی کرد؛ ما هیچ وقت المپیک را ندیده ایم اما آن چه که همه می گویند این است که برای کسب نتیجه در بالاترین سطح رقابت ها باید تمرینات سطح بالا هم انجام داد.

دیدگاه تان را بنویسید