در گفت و گو با جی پلاس؛

سیدعباسی: تیم ملی والیبال جوانان صغرسن نداشت/ قهرمانی با مربی ایرانی افتخار است

کارشناس والیبال گفت: با توجه به غنای بازیکنانی که ایران دارد اصلا نیازی به استفاده از بازیکن صغرسن نبود و جوانان ما پاک قهرمان جهان شدند.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی والیبال جوانان ایران با برتری 3 بر 2 برابر ایتالیا برای اولین بار عنوان نخست رقابت های قهرمانی جوانان جهان را که در بحرین برگزار می شد، به دست آورد.

جهانگیر سیدعباسی کارشناس و مربی والیبال که سابقه حضور روی نیمکت شهرداری ارومیه را دارد در گفت وگو با جی پلاس درباره قهرمانی تیم ملی در این رقابت ها، اظهار کرد: قطعا تیمی که در رقابتی به مقام نخست می رسد عملکرد خوبی داشته است. تیم ملی والیبال ایران که توانست در بحرین قهرمان شود یکی از بهترین تیم های جوانان تاریخ ایران است چرا که آن ها در رده نوجوانان هم توانسته بودند مدال طلای جهان را کسب کنند. فدراسیون، کادرفنی و بازیکنان برای این رقابت ها زحمت زیادی کشیده بودند و کار به درستی صورت گرفته بود که به قهرمانی ختم شد. 

سیدعباسی ادامه داد: این قهرمانی ارزش فراوانی دارد چرا که این تیم پشتوانه والیبال ایران است و ما را به آینده امیدوارتر می کند. کسب این مهم خیلی قابل افتخار است چرا که بازیکنان ما عملکرد فوق العاده ای داشتند. سه تا از بهترین والیبالیست های مسابقات از ایران بود که البته فکر می کنم یلی هم می توانست جزء بهترین ها باشد.

او با بیان اینکه تیم ملی رفته رفته به سطح مورد نظر در این بازی ها رسید، به جی پلاس گفت: تیم ملی در قهرمانی جهان رفته رفته بهتر شد و به سطح خوبش در رقابت ها رسید. برای مثال مرتضی شریفی در ابتدا خوب نبود چرا که در تیم باشگاهی اش در ایتالیا یک فصل ذخیره بود و جایگاه سال قبل خود را هم در تیم بزرگسالان از دست داده بود. یلی هم نیاز به زمان داشت چرا که از تیم بزرگسالان آمده بود. همین برای موضوع هماهنگی تیمی زمان برد. از نظر من بهترین عملکرد تیم برابر برزیل در نیمه نهایی بود و ما بهتر از فینال بازی کردیم؛ هر چند برابر ایتالیا هم خوب بودیم. در فینال رقابت ها اعتماد به نفس و تجربه زیادی را در بازی بازیکنان دیدم و این به ما کمک کرد که به بازی برگردیم و در شرایط حساس امتیازهای مهم را از دست ندهیم.

جهانگیر سیدعباسی درباره قهرمانی با یک مربی ایرانی به نام بهروز عطایی در جهان، اظهار کرد: وقتی ما می گوییم والیبالمان رشد کرده یعنی تمام ارکانش به این رشد رسیده است. داور، مربی ، بازیکنان، آنالیزورها و بدنسازها نیز در این رشد قرار دارند. نکته مثبت و قابل افتخار در این قهرمانی این است که یک مربی ایرانی به این موفقیت رسیده است. اینکه بگوییم در سطح بازیکن ما به رشد رسیده ایم اصلا درست نیست و درستش این است که بگوییم والیبال ایران توسعه یافته است.

کارشناس والیبال درباره کارهایی که باید برای تیم ملی جوانان صورت بگیرد تا آن ها بتوانند در رده بزرگسالان موفقیت هایشان را تکرار کنند، به جی پلاس گفت: ایران جزء کشورهایی است که بازیکنان پایه خود را رها نمی کند. ما در سال های گذشته دیدیم که تیم های جوانان و نوجوانان در لیگ شرکت کردند و حتی اردوهای بلندمدت هم برای تیم های ملی پایه تشکیل می شود.

او در ادامه افزود: ما اصلا این بازیکنان را رها نمی کنیم اما اینکه چرا تمام بازیکنان در بزرگسالان حاضر نمی شوند دلیل دیگری دارد. بازیکنان ما در رده های پایه کمی فیزیک شان با بازیکنان تاپ دنیا فاصله دارد و این خیلی تعیین کننده است. تیم روسیه چند بازیکن بالای 2 متر دارند اما در ایران اینطور نیست. در رده های پایه بیشتر مسائل فنی مورد توجه است اما وقتی به رده بزرگسالان می رسیم شرایط فیزیکی هم تاثیر زیادی دارد. ژنتیک بسیار موثر است و شاید این مهم ترین عامل برای نرسیدن برخی از بازیکنان پایه به رده بزرگسالان باشد.

سیدعباسی همچنین درباره اینکه تیم ملی جوانان کاملا پاک بود و هیچ بازیکن صغرسنی نداشت، تاکید کرد: والیبال ما به غنای بازیکنی، رسیده و در اردوهای جوانان و نوجوانان از میان صدها بازیکن، مربی حق انتخاب دارد و اصلا این کارها لازم نیست. تیم ملی والیبال جوانان پاک قهرمان جهان شد و این نکته بسیار مهمی است.

او در پایان تاکید کرد: بازهم از ته دل به اعضای کادرفنی، بازیکنان، کادرسرپرستی و همه این قهرمانی مهم و ارزشمند را تبریک می گویم.

دیدگاه تان را بنویسید