گفت وگوی جی پلاس با ستاره ای که دیگر شگفتی نیست

مجتبی عابدینی: مربی آمریکا گفت پولدار می شوی اما حتی به استقبالم نیامدند!/ در المپیک 2020 کار های بزرگی می کنیم

مدال آور شمشیربازی ایران در رقابت های قهرمانی جهان گفت: بعد از مدال برنز قهرمانی جهان مربی تیم ملی آمریکا به من گفت که پولدار می شوی اما مسئولان حتی به استقبالم هم نیامدند!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، شمشیربازی ایران در رقابت های جهانی بوداپست مجارستان به یک مدال ارزشمند برنز رسید تا برای اولین بار ایران در رقابت های مهم این رشته صاحب مدال شود. با این مدال برنز که توسط مجتبی عابدینی به دست آمد او در رنکینگ جهانی 14 پله صعود کرد و در جایگاه دهم جهان قرار گرفت. در بخش تیمی هم با وجود اینکه ایران ششم شد اما فاصله زیادی تا کسب سهمیه المپیک ندارد. اگر ایران سهمیه تیمی المپیک را کسب کند، علاوه بر حضور 4 نفر در این بخش، در انفرادی هم می تواند سه ملی پوش در المپیک داشته باشد.

 

مجتبی عابدینی - شمشیربازی

 

مجتبی عابدینی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس درباره رقابت های جهانی و کسب سهمیه المپیک صحبت کرد. او همچنین از عدم استقبال مسئولان، گله مند بود.

 

** درباره رقابت های جهانی بوداپست صحبت کنید. شما توانستید برای نخستین بار ایران را در این رقابت ها صاحب مدال کنید.

رقابت های قهرمانی جهان سالی یک بار برگزار می شود و امسال هم به خاطر کسب سهمیه المپیک اهمیت مسابقه ها دو برابر شد. به دلیل امتیاز بالایی که این رقابت ها دارد، تمام کشورها و شمشیربازها توجه ویژه ای به آن داشتند و با بهترین ترکیب و بالاترین آمادگی به مجارستان آمدند. رقابت های قهرمانی جهان برای تمام کشورهای دنیا حائز اهمیت است.

خداراشکر که که در این رقابت ها تاریخ ساز شدم و توانستم برای اولین بار به مدال برسم. جایی که آلمان، فرانسه، روسیه و ایتالیایی ها با شمشیربازان صاحب نام خود با قدرت آمده بودند ایران به یک مدال رسید و از این بابت بسیار خوشحالم که برنز نصیب من شد.

 

مجتبی عابدینی - شمشیربازی

 

** با وجود اینکه هنوز نمی توان به صورت قطعی گفت اما ایران بخش زیادی از راه کسب سهمیه بخش تیمی المپیک توکیو را طی کرده است؟

هیچ کشوری نمی خواهد سهمیه المپیک را از دست بدهد و المپیک هم گلچین ورزشکاران است . الان به جرأت می توانم بگویم من در بخش انفرادی سهمیه گرفته ام اما دنبال سهمیه انفرادی نیستم. از زمانی که برای المپیک تمرین را شروع کردیم تمام تلاشمان این است که به صورت تیمی راهی بازی ها شویم. به عنوان کاپیتان تیم ملی می توانم بگویم ما به قدری خوب ظاهر شدیم که 80 درصد راه المپیک 2020 را رفته ایم.

 

** قبول دارید تنها تیمی که می تواند سهمیه ایران را به خطر بیاندازد چین است؟ هر چند که فاصله زیادی با ایران دارد.

نمی توانم دقیق بگویم چه زمانی سهمیه ایران کاملا قطعی می شود اما در آینده بسیار نزدیک خبر خوشی به مردم می دهیم. می خواهیم در جام جهانی الجزایر که آبان برگزار می شود کار را تمام کنیم. چین هم حریف قدرتمندی است و به سادگی از میدان به در نمی شود اما خدا را شکر، ایران در رنکینگ خیلی خوب بالا آمده و ان شاءالله تمام تلاشمان را انجام می دهیم در الجزایر سهمیه قطعی شود. هر کشوری بتواند سهمیه تیمی المپیک 2020 را بگیرد 3 نفر راه هم در بخش انفرادی می تواند به رقابت ها بفرستد.

 

** در زمان بازگشت تیم ملی شمشیربازی از رقابت های جهانی هیچ مسئولی به استقبال شما نیامد و ظاهرا این موضوع باعث ناراحتی و ایجاد گلایه شما شد.

شاید در هیچ مسابقه ای توقع نداشته ام وقتی مدال می گیرم کسی به استقبالم بیاید اما این رقابت ها برای من و پیمان فخری و البته شمشیربازی کشور، خیلی مهم بود و تنها جایی بود که می خواستیم مسئولان بیایند. فدراسیون هم متاسفانه به استقبال ما نیامد. شاید کار ما برای آن ها ارزش نداشته؛ هرچند که آن قدر مهم بود که بسیاری از مربیان و شمشیربازان به من و آقای فخری تبریک گفتند. ما می دانیم کار مهمی انجام دادیم اما شاید مسئولان این نظر را ندارند. قبلا هم گفتم که سرمربی آمریکا به من می گفت دیگر پولدار می شوی و به تو مرسدس بنز و مازراتی می دهند؛ اما حتی به استقبالم هم نیامدند.

 

مجتبی عابدینی - شمشیربازی

 

** هیچ یک از مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به فرودگاه نیامدند؟

خیر. فقط آقای دکتر صالحی امیری - رئیس کمیته ملی المپیک زنگ زد و از من تشکر کرد در حالی که پیش از آن هم با ارسال پیامی به من تبریک گفته بود. رییس کمیته ملی المپیک به من گفت که اگر اطلاع رسانی می کردند حتما برای استقبال می آمد اما او مطلع نبوده است. با این حال از من قدردانی کرد و من هم بخاطر اهمیتی که دکتر صالحی امیری به من داد تشکر می کنم.

 

** با توجه به نتایجی که در سال های اخیر توسط سابریست های ایران به دست آمده، بسیاری به این موفقیت ها عادت کرده اند و شاید به همین دلیل است که این مدال به چشم شان مهم نیامده است!

مجتبی عابدینی باید از همه لحاظ تامین باشد تا خواسته مسئولان را برآورده کند. فخری، پاکدامن، رهبری و همه ورزشکاران باید وضعیت خوبی داشته باشند که بتوانند انتظارات را برآورده کنند. البته مردم حقشان است هرچه بگویند و هر توقعی از ما دارند درست است. ما برای مردم می جنگیم و حداقل از این خوشحالم که 28 تیر 98 توانستم لبخند را روی لب مردم بیاورم.

 

مجتبی عابدینی - شمشیربازی

 

** تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران در سال های اخیر موفقیت های زیادی کسب کرده و نفراتی مثل مجتبی عابدینی دیگر عنوان شگفتی ساز را ندارند و خودشان تبدیل به ستاره شدند. آیا تیم فقط به سهمیه المپیک توکیو فکر می کند و یا اهداف بزرگ تری را برای المپیک در سر دارد؟

از زمانی که استارت رقابت های انتخابی را زده ایم، به مدال فکر می کنیم. آنقدر که با گذشت 3-4 مسابقه انتخابی، 80 درصد راه کسب سهمیه را رفته ایم. کشوری مانند فرانسه که مهد شمشیربازی دنیاست، حتی شاید سهمیه نگیرد اما چون تیم ایران از ابتدا برای مدال می جنگید، با قدرت رقابت های کسب سهمیه را پشت سرگذاشته است. شاید الان کار راحت به نظر برسد اما ما سختی های زیادی کشیدیم و استرس و فشار زیادی را تحمل کردیم. ما در المپیک 2020 به دنبال کار بزرگ و شگفتی سازی هستیم. هم در انفرادی و هم در بخش تیمی، شانس داریم و مطمئن باشید سابر ایران در المپیک توکیو کار بزرگی می کند.

 

** و صحبت پایانی؟

پیمان فخری سال هاست که برای شمشیربازی و شخص من زحمت می کشد و باید از او تشکر کنم. همسر و فرزندانم هم سهم زیادی در موفقیت های من دارند و از آن ها ممنونم. قطعا افراد زیادی در راه موفقیت های من تاثیر داشتند که بابت زحماتی که برای من کشیده اند سپاسگزارم.

مجتبی عابدینی - شمشیربازی

 

دیدگاه تان را بنویسید