در گفت وگو با جی پلاس؛

ذبیح الله پورشیب: کاراته به بهبود جایگاه ایران در المپیک کمک می کند

ملی پوش کاراته ایران گفت: بسیار خوش بین هستم که کاراته بتواند به بهبود جایگاه کاروان ایران در رده بندی بازی ها کمک کند. بازهم می گویم کار سخت است اما اگر حمایت لازم وجود داشته باشد و ما بتوانیم تعداد سهمیه های لازم را کسب کنیم ، می توانیم به هدف مورد نظرمان برسیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، تیم ملی کاراته ایران در رقابت های قهرمانی آسیا در سال 2019 به مقام نایب قهرمانی رسید و روی سکوی دومی رفت.

ذبیح الله پورشیب یکی از کاراته کاهایی بود که در بخش مردان توانست مدال طلا را به دست بیاورد. او در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس درباره کسب چهارمین مدال طلای خود در آسیا گفت: هیچ وقت به این مسائل فکر نکردم و نمی کنم و در تمام مسابقه ها به فکر کسب بهترین مقام برای ایران هستم. این مدال ها یک خاطره برای من هستند که با گرفتن هرکدام آن مدال برای من یک اتفاق خوب در گذشته محسوب می شود و به مدال بعدی فکر می کنم. هیچ وقت به خاطر این که تعداد مدال زیادی به دست آوردم قانع نمی شوم و می خواهم باز هم بهترین ها را به دست آورم.

ملی پوش کاراته ایران درباره بخش تیمی رقابت ها نیز گفت: خوشبختانه در بخش تیمی هم موفق ظاهر شدیم و حتی دختران هم توانستند سکوی قهرمانی را به دست بیاورند و این یک اتفاق خیلی خوب و تاریخی برای کاراته ایران بود. یک روز طلایی برای کاراته ایران رخ داد و سال های سال در ذهن می ماند.

پورشیب درباره سطح فنی رقابت ها گفت: هیچ یکی از کاراته کاهایی که در قهرمانی آسیا حاضر بودند ضعیف نبودند و بچه های دیگر هم می توانند شهادت بدهند که مبارزه برابر هر حریفی سخت است. از زمانی هم که قرار است رقابت های کاراته در المپیک 2020 برگزار شود شرایط سخت تر شده است. واقعا در ازبکستان سطح فنی رقابت ها بالا بود و هیچ مدالی به آسانی به دست نیامد.

او درباره مشکل امیر مهدی زاده برای شرکت در رقابت ها گفت: اتفاق تلخی بود و واقعا حق امیر بیش از این بود. او یکی از بهترین ها در کاراته است اما متاسفانه اتفاقی که برای او در ازبکستان رخ داد باعث شد او نتواند در مسابقه ها شرکت کند. مطمئنا اگر او می توانست رقابت کند یک مدال خوش رنگ نصیب کاروان ایران می کرد.

پورشیب در خصوص کسب سهمیه المپیک نیز گفت: وزن 84 کیلوگرم یکی از اوزان سخت برای کسب سهمیه المپیک است چرا که حریفان خیلی قدری در آن حاضر هستند و ژاپنی ها نیز قدرت خوبی در این وزن دارند. از زمانی که کاراته المپیکی شده است تمام کشورها تلاش می کنند که تا آغاز رقابت ها علاوه بر کسب سهمیه به شرایطی برسند که در این بازی ها به رده خوبی هم برسند.

ذبیح الله پورشیب با بیان اینکه کاراته می تواند کاروان ایران را در بازی های المپیک 2020 توکیو کمک کند، اظهار کرد: خوشبختانه کاراته ایران جایگاه خوبی در جهان این رشته دارد. قطعا در شرایط فعلی رقابت برای کسب سهمیه و مدال بازی های المپیک خیلی سخت شده است اما من بسیار خوش بین هستم که کاراته بتواند به بهبود جایگاه کاروان ایران در رده بندی بازی ها کمک کند. بازهم می گویم کار سخت است اما اگر حمایت لازم وجود داشته باشد و ما بتوانیم تعداد سهمیه های لازم را کسب کنیم و خوب برای بازی ها آماده شویم می توان به هدف مورد نظر رسید.

 

دیدگاه تان را بنویسید