گفت وگوی جی پلاس با امیر حسینی

پاسور پیشین تیم ملی والیبال: مقابل روسیه بدون شانس نیستیم/ اگر اشتباه لیگ ملت ها تکرار نشود می توانیم سهمیه المپیک بگیریم

پاسور پیشین تیم ملی والیبال ایران گفت: یک سرو گردن از تمام تیم های آسیایی بالاتر هستیم اما نباید به این امید که در آسیا سهمیه می گیریم در روسیه بازی کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ تیم ملی والیبال ایران که رقابت های لیگ ملت های والیبال 2019 را با قرار گرفتن در رده پنجم به پایان رساند، از جمعه این هفته باید در رقابت های انتخابی المپیک 2020 شرکت کند. تیم ایران در گروه چهار تیمی که مکزیک و کوبا هم در آن حضور دارند، جمعه در اولین نبردش به مصاف روسیه می رود. سن پترزبورگ میزبان بازی های این گروه است و تنها تیم نخست جواز حضور در بازی های المپیک توکیو را می گیرد.

امیر حسینی پاسور سابق تیم ملی والیبال در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس، درباره این رقابت ها، اظهار کرد: بازی های المپیک مهم ترین رقابت برای والیبال محسوب می شود؛ همان طور که برای اکثر رشته های دیگر هم اینگونه است. کار سختی در رقابت های انتخابی المپیک توکیو داریم. تیم های روسیه، مکزیک و کوبا با ایران هم گروه هستند و قطعا با بهترین ترکیب می آیند. شاید مکزیک و کوبا به نسبت ضعیف تر باشند و کارمان راحت تر باشد اما اگر آن ها را جدی نگیریم می توانند دردسرساز شوند.

حسینی در ارزیابی اش از تیم ملی والیبال روسیه که جمعه با آنها دیدار خواهیم کرد، گفت: روسیه میزبان بازی های این گروه است و با وضعیتی که در لیگ ملت ها داشت، نشان داد کار برابر این تیم تا چه حد سخت است. آن ها با بازیکنان جوان، آمریکای میزبان را در فینال بردند و قهرمان شدند و در روسیه هم به راحتی نمی توان آن ها را شکست داد. ضمن اینکه چند بازیکن با تجربه و معروف روسیه هم به ترکیب تیم شان اضافه شدند. با این حال نباید ناامید بود چرا که می دانیم بازیکنان ما چه شرایط و قابلیت هایی دارند. اگر کادر فنی اشتباهاتش در لیگ ملت ها را تکرار نکند، ما در روسیه بدون شانس نیستیم و می توانیم سهمیه المپیک توکیو را بگیریم.

او ادامه داد: اگر به هردلیلی در روسیه نتوانیم سهمیه بگیرم باز هم فرصت داریم و در رقابت های انتخابی قاره کارمان آسان تر است چرا که در حال حاضر واقعا یک سرو گردن از تمام تیم های آسیایی بالاتر هستیم. البته نباید به این امید که در آسیا سهمیه می گیریم در روسیه بازی کنیم.

پاسور پیشین تیم ملی والیبال درباره عملکرد تیم ملی در لیگ ملت های والیبال نیز به جی پلاس گفت: تیم ملی بازی های خوبی را در لیگ ملت ها انجام داد اما در نهایت به نتیجه مورد نظر نرسیدیم. این در حالی است که سرمربی تیم ملی قبل از رقابت ها گفته بود ما برای کسب نتیجه می رویم. سعید معروف یکی از بهترین بازیکنان ایران در این رقابت ها بود که متاسفانه به حقش نرسید و به عنوان بهترین پاسور انتخاب نشد. دیگر بازیکنان هم عملکرد خوبی داشتند؛ امیر غفور، میلاد عبادی پور هم بازی های خوبی به نمایش گذاشتند اما متاسفانه روی سکو نرفتیم. فرصت بسیار مناسبی برای کسب مدال در این رقابت ها بود اما این شانس از دست رفت.

امیر حسینی درباره عملکرد سرمربی تیم ملی هم تصریح کرد: مربی باید در زمان مناسب به تیم کمک کند اما این اتفاق برای تیم ملی والیبال ایران رخ نداد. دقیقا زمانی که نقش سرمربی تیم ملی تعیین کننده بود این اتفاق نیفتاد و ما به همین خاطر از رسیدن به نیمه نهایی بازماندیم. در برابر لهستان و به خصوص برزیل در مرحله نهایی ما امتیازهای زیادی از حریف پیش بودیم اما به یک باره بازی به تساوی می رسید و این هیچ دلیل ندارد جز ضعف کادرفنی. در ست پنجم برابر برزیل که امتیازها تا 15 بود ما نتوانستیم برتری مان را حفظ کنیم و یک ست مهم و سرنوشت ساز را از دست دادیم.

او در ادامه صحبت های خود گفت: نکته ای که کاملا به چشم آمد این بود که کولاکوویچ وظایف خود به عنوان سرمربی را به خوبی انجام نداد. بازیکنان ما در شرایط خوبی داشتند اما متاسفانه کادرفنی نتوانست این پازل را تکمیل کند.

حسینی درباره استفاده از بازیکنان جوان در ترکیب تیم ملی هم اظهار کرد: بازیکنان ما با خستگی بسیاری زیادی پای به مرحله نهایی گذاشته بودند و این کار را برایشان سخت کرد. در حالی که بسیاری از تیم ها در بازی های ابتدایی از بازیکنان جوان خود بیشتر استفاده کردند تا ترکیب اصلی استراحت زیادی داشته باشد. ما این کار را نکردیم و باعث مصدومیت های زیادی در بین بازیکنان شدیم. بازیکنان جوان ما می توانستند در بسیاری از لحظات به تیم کمک کنند اما کادرفنی به موقع از آن ها استفاده نکرد.

بازیکن پیشین تیم ملی در پایان با اشاره به انتخابات فدراسیون والیبال، به جی پلاس گفت: سال قبل از المپیک است و ما رقابت های مهمی را پیش رو داریم و هرچه زودتر باید انتخابات برگزار و تکلیف رییس این فدراسیون مشخص شود. اگر این رویه ادامه داشته باشد من مطمئن هستم که این رشته آسیب می بیند. یک بار چوب بی برنامگی را در لیگ ملت ها خوردیم و نباید اجازه بدهیم این اتفاق در انتخابی المپیک توکیو که ارزش بسیار زیادی دارد، تکرار شود.

دیدگاه تان را بنویسید