گفت و گوی جی پلاس با آقای گل ایرانی سوپر لیگ واترپلو صربستان

ارشیا الماسی: ایران امید زیادی به سهمیه المپیک 2020 دارد/ با مدال بازی های آسیایی کار ما تمام نشد

لژیونر واترپلوی ایران درباره شانس کسب سهمیه المپیک تیم ملی گفت: بازیکنان تیم ملی پتانسیل بالا و البته امید زیادی برای رقابت های انتخابی المپیک دارند.

لینک کوتاه کپی شد

ارشیا الماسی ملی پوش واترپلو ایران که توانست عنوان آقای گلی سوپرلیگ صربستان را تصاحب کند، در حال حاضر در اردوی تیم ملی حاضر است. او در گفت وگو با جی پلاس درباره شرایط تمرینات تیم ملی، اظهار کرد: تمرینات تیم ملی حدود یک ماه پیش آغاز شد و اردوی خوبی را پشت سرگذاشتیم. قبل از برگزاری این اردو دیگر بازیکنان در ماه رمضان هم تمریناتی را داشتند.

 

امید زیادی برای کسب سهمیه المپیک داریم

ملی پوش واترپلو ایران درباره رقابت های انتخابی المپیک 2020 گفت: بازیکنان تیم ملی پتانسیل بالا و البته امید زیادی برای رقابت های انتخابی المپیک توکیو دارند. با کسب مدال برنز بازی های آسیایی بعد از 44 سال نشان دادیم که توانایی کسب موفقیت را داریم.

او ادامه داد: فدراسیون در تلاش است بهترین اردو و بازی های تدارکاتی را برای ما برگزار کند تا بتوانیم به حداکثر آمادگی برسیم و در رقابت های انتخابی المپیک عملکرد خوبی داشته باشیم. ما برای تیم ملی اهداف بلند مدت هم داریم و با به دست آوردن مدال بازی های آسیایی دست از کار نمی کشیم. تمام سعی را می کنیم که پیشرفت واترپلو ادامه دار باشد و امید زیادی هم برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو داریم.

حضور چیریچ در ایران یک افتخار است

او با تمجید از عملکرد چیریچ سرمربی تیم ملی ایران گفت: ما سرمربی خوبی داریم و واقعا چیریچ در این چهارسال در کنار وحید رضایی زحمت زیادی کشیده است. با حضور این مربی خارجی ما توانستیم با تاکنیک و تکنیک های روز واترپلوی دنیا آشنا شویم و همین باعث شد به مدال بازی های آسیایی برسیم. با توجه به اینکه چیریچ جزء بهترین مربیان دنیاست حضورش درایران یک افتخار محسوب می شود.

 

ارشیا الماسی - واترپلو

 

پیشنهاد جدید دارم اما هنوز تصمیم نگرفتم

الماسی درباره شرایط تیم خود در صربستان نیز اظهار کرد: تیم ما وضعیت خوبی دارد. مهر ماه سال گذشته به تیم "والیه وو" صربستان ملحق شدم و تا اوایل خرداد هم لیگ این کشور ادامه داشت.

او درباره پیشنهادهای جدیدش تصریح کرد: برای فصل آینده دو پیشنهاد دارم اما در این باره باید با کادرفنی تیم ملی مشورت کنم. باید بدانم برنامه تیم ملی برای رقابت های انتخابی المپیک 2020 که بهمن ماه برگزار می شود چیست؛ چرا که من باید برای حضور در تیم ملی با برنامه ها هماهنگ باشم و به تیم و تمرینات برسم.

لژیونر واترپلو ایران درباره رقابت های صربستان هم اظهار کرد: در صربستان تیم من در سه رقابت حاضر بود. در مسابقاتی که میان کرواسی، مونته نگرو، صربستان و اسلوونی برگزار شد ما در جایگاه هفتم قرار گرفتیم. در سوپرلیگ صربستان هم سوم شدیم که من توانستم در چهار بازی 16 گل به ثمر برسانم و آقای گل رقابت ها شوم. در جام حذفی هم شرکت کردیم که متاسفانه در نیمه نهایی حذف شدیم.

 

با وجود کاستی ها اما دست از تلاش نمی کشیم

او درباره تفاوت امکانات ورزش واترپلو در صربستان و ایران گفت: صربستان مهد واترپلو دنیاست و این تیم مدال المپیک و عناوین مهمی دارد. این رشته در صربستان جدی تر از کشورهای دیگر دنبال می شود. قطعا در همه کشورها نقاط ضعف وجود دارد اما بازیکنان ایران اصلا به این مسائل توجه ندارند و سعی می کنند تمام توان خود را در تمرین بگذارند و باعث بیشتر دیده شدن واترپلو شوند.

الماسی در پایان به جی پلاس گفت: همه بچه های واترپلو در ایران خواستار این هستند که اسپانسر بیشتری سمت واترپلو بیاید چرا که لیگ قوی تر می شود. استعداد های جدید کشف می شود و در ادامه هم اگر مسابقه های ما پخش زنده شود، مردم با این رشته بیشتر آشنا می شوند و برای فعالیت در آن انگیزه بیشتری پیدا می کنند.

ارشیا الماسی - واترپلو

دیدگاه تان را بنویسید