گفت و گوی جی پلاس با کارشناس والیبال

بناکار: در ایران باید بدون اشتباه بازی کنیم/ از نیمکت تیم ملی به خوبی استفاده نمی کنیم!

یکی از کارشناسان والیبال گفت: ما از نیمکت تیم ملی به خوبی استفاده نمی کنیم. شاید برخی از بازیکنان در حد ترکیب اصلی نباشند اما به کارگیری آن ها در برخی از دقایق بازی می تواند به نفع ما باشد.

لینک کوتاه کپی شد

عادل بناکار در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس، درباره عملکرد تیم ملی والیبال ایران در هفته دوم لیگ ملت های والیبال، اظهار کرد: در برابر برزیل که عملکرد خیلی خوبی داشتیم. این تیم با تمام بازیکنانش به این رقابت ها آمده بود و فقط پاسورش را نداشت. بازیکنان ما برابر این تیم قوی هیچ چیز کم نداشتند و شاید بدشانسی و یک اشتباه باعث شد ما برنده نباشیم. این باخت نمی تواند منکر عملکرد مثبت تیم باشد. شاید اگر در ست چهارم آن گونه بازنده نمی شدیم و در شرایط متفاوتی می باختیم از لحاظ روحی در ست پنجم بهتر بودیم.

سرمربی تیم شهرداری تبریز در خصوص دیدار برابر ژاپن که با پیروزی سه بر صفر ملی پوشان کشورمان به پایان رسید نیز گفت: ژاپن از جمله کشورهایی است که در والیبال دنیا صاحب سبک و خودش مبدع حمله سرعتی در جهان بوده است. اما در چند سال گذشته افت شدیدی داشته ولی به واسطه میزبانی در المپیک کارش را جدی تر کرده است. خوشبختانه تیم ملی با وجود مصدومانی که داشت توانست برابر میزبانش به برتری برسد. در بازی امروز بازیکنان جوان خوب کار کردند هرچند که به اجبار در ترکیب تیم قرار گرفتند.

این کارشناس والیبال درباره استفاده ژاپن از سرمربی داخلی نیز به جی پلاس گفت: ژاپنی ها سال ها در جهان والیبال تیم قدرتمندی بودند و از لحاظ امکانات در شرایط بسیاری خوبی قرار دارند و حتی می توانم بگویم هم تراز با کشوری مثل برزیل هم هستند. به همین واسطه آن ها همیشه از کادر داخلی استفاده کردند چرا که مربیان آن ها دانش زیادی دارند و امکانات از هرلحاظ در اختیارشان قرار دارد. یاماگاییچی هم مربی خوبی است و در چند بازی که با ترکیب اصلی حاضر شده نشان داده مربی با دانشی است و می خواهد نسل جدید ژاپن را به مانند گذشته قدرتمند بسازد. در حال حاضر بازیکنان جوان ژاپن هنوز به مرز آمادگی و تجربه بالا نرسیده اند و این تنها مشکل این تیم است.

بناکار با انتقاد از اینکه تیم ایران از بازیکنان ذخیره خود استفاده نمی کند، تصریح کرد: بازیکنان ذخیره برزیل در برابر ما واقعا خوب کار کردند؛ این در حالی است که ما از نیمکت مان به خوبی استفاده نمی کنیم. شاید برخی از بازیکنان در حد ترکیب اصلی نباشند اما به کارگیری آن ها در برخی از دقایق بازی می تواند به نفع ما باشد. ما در برابر آرژانتین هم دیدیم که دو تعویض چگونه بازی را برگرداند و نزدیک بود این تیم در سِت شماری با ما به تساوی 2-2 برسد و کار به ست پنجم کشیده شود.

او ادامه داد: سعید معروف بهترین پاسور ایران و یکی از سه پاسور برتر جهان است اما ما هیچ گاه نتوانستیم از بازیکنی به جای او استفاده کنیم. شما می توانید تصور کنید تیم ملی بدون معروف چگونه بازی می کند؟ این در حالی است که برزیل رزنده، پاسور خود را به لیگ ملت ها نیاورده است. از نظر من باید به بازیکنان جوان تر هم میدان داد؛ درست است که آنها به عنوان یار تعویضی و برای دقایقی کمی به کار گرفته می شوند اما به قدری زمان حضورشان کم است که نمی توان انتظار داشت به تجربه شان افزوده شود.

کارشناس والیبال درباره اینکه ایران چقدر شانس قرار گرفتن روی سکوی لیگ ملت ها را دارد، به جی پلاس گفت: با وجود اینکه بسیاری از تیم ها به خاطر مسابقه های انتخابی المپیک با بازیکنان اصلی خود نیامده اند اما بازهم کار دشوار است. اینکه بگوییم چون فلان تیم با ذخیره هایش آمده به همین دلیل ما می توانیم راحت نتیجه بگیریم اصلا درست نیست. تیم های بزرگ و قدرتمندی در رقابت ها حاضرند که در هر شرایطی خطرناک هستند و با هرترکیبی به دنبال کسب قهرمانی و سکو هستند.

بناکار درباره هفته سوم این رقابت ها نیز اظهار کرد: در هفته آینده ما میزبان هستیم و این یک امتیاز بزرگ است اما حریفان قدرتمندی به ایران می آیند که بازی برابر آن ها سخت است. باید تلاش کنیم در ایران بدون اشتباه باشیم و از امتیاز میزبانی استفاده کنیم. میزبانی فرصت خوبی برای جمع کردن بیشتر امتیازات است. قطعا تماشاگران کار را برای همه تیم ها سخت می کنند و من امیدوارم هفته آینده سه بازی خوب که با برد ایران همراه می شود را ببینیم.

دیدگاه تان را بنویسید