حواشی فینال جام حذفی میان پرسپولیس و داماش

فینالی که در ایران دو روز طول کشید!/ شب خاکستری فوتبال ایران در اهواز+ عکس و فیلم

پرسپولیس قهرمان جام حذفی کشور شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، ورزشگاه فولاد آره نا  با ظرفیت 30 هزار نفر میزبان بازی فینال جام حذفی میان پرسپولیس و داماش گیلان بود که این بازی با یک گل به نفع پرسپولیس به پایان رسید.

این گزارش به مرور تکمیل می شود:

* برگزاری این مسابقه در این ورزشگاه با استقبال بسیار خوبی هم همراه بوده و هواداران دو تیم که اکثریت آنها قرمزپوش هستند، خود را با شیوه های مختلف به فولاد آره نا رسانده اند.

* قضاوت این بازی که از ساعت 21 آغاز می شود برعهده موعود بنیادی فر است.

* ساعت 18:30 سعید فتاحی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ که در ورزشگاه فولاد آره نا حضور داشت از هواداران خواهش کرد تا دیگر به استادیوم نروند، چون ظرفیتی باقی نمانده. با توجه به پر شدن ظرفیت ورزشگاه، حالا منطقی ترین تصمیم برای دوستداران فوتبال این است که زحمت رفتن به استادیوم و ماندن پشت درهای بسته را به جان نخرند و از خانه هایشان بازی را تماشا کنند.

*حدود سه ساعت پیش از آغاز دیدار پرسپولیس و داماش گیلان، هواداران زیادی به سمت ورزشگاه شهدای فولاد در حرکت هستند تا وارد ورزشگاه شوند. مسیرهای منتهی به ورزشگاه شهدا فولاد دارای ترافیک بسیار سنگین است و تعداد زیادی از خودروها در خیابان‌های اطراف پارک کرده‌اند. بسیاری از تماشاگران به دلیل همین ترافیک سنگین مجبور هستند با پای پیاده به سمت ورزشگاه بروند.

* بنرهای زیادی از سوی هواداران در ورزشگاه نصب شده است که در همه آنها نوشته شده هواداران پرسپولیس به عشق برانکو و سرخپوشان به ورزشگاه آمده‌اند. عوامل اجرایی مسابقه از جمله آمبولانس‌ها نتوانستند خود را به ورزشگاه برسند این در حالی است که در ورزشگاه جایی برای نشستن وجود ندارد.

* سکوی قهرمانی مسابقه فینال به دو رنگ آبی و قرمز است زیرا داماش گیلان آبی‌پوش است.

* پرچم برزیل را هواداران فولاد خوزستان به ورزشگاه آورده اند.

*کاروان تیم فوتبال پرسپولیس ساعت ۷ هتل محل اقامت‌شان را ترک و به سمت ورزشگاه فولاد حرکت می‌کنند.

*با وجود بی‌نظمی‌هایی که در خارج از ورزشگاه فولاد آره‌نا وجود دارد، در داخل ورزشگاه نظم حکم‌فرما است و افراد متفرقه در کنار زمین دیده نمی‌شوند.

*خبرنگاران که در جایگاه مخصوص‌شان مستقر شدند با توجه به نبود اینترنت در ورزشگاه با مشکل برای ارسال اخبارشان مواجه شده‌اند.

 

 

 

photo_2019-06-02_18-23-57 حضور دختر پرسپولیسی در ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان

 

photo_2019-06-02_15-31-15

 

 

شعار هواداران داماش علیه فتاحی ؛ انتقاد شمالی‌ها به نابرابر بودن شرایط بلیت‌فروشی

* حدود یک ساعت تا آغاز فینال جام حذفی بین تیم‌های پرسپولیس و داماش گیلانیان اتفاق عجیبی رخ داد. در حالی که ظرفیت ورزشگاه فولاد تکمیل شده، جمعی از هواداران وارد جایگاه خبرنگاران شدند و در انفعال مأموران برقراری امنیت، خبرنگاران حاضر در این جایگاه را بیرون کردند. این در حالی بود که پیش از این خبرنگاران با مشکل اینترنت و ارسال خبر هم مواجه بودند. خبرنگاران پس از هجوم هواداران به داخل جایگاه مخصوص‌شان به مأموران یگان ویژه اعتراض کردند که آن‌ها در برخوردی عجیب، گفتند که به این موضوع به آن‌ها مربوط نیست. در حال حاضر خبرنگاران در اتاقی حضور دارند که نمی‌توانند به خوبی زمین بازی را ببینند.

* مالک و مدیرعامل باشگاه داماش گیلانیان به وضعیت سکوها به شدت انتقاد کردند آنها می‌گفتند در صورت اینکه بازی هم نکنند کسی نمی‌تواند از آنها ایراد بگیرد. چرا که قرار بود بخشی از سکوها به صورت مصوب به هواداران داماش اختصاص داده شود اما الان این اتفاق نیفتاده است. آنها حتی آنقدر ناراحت بودند که گفتند شاید در این بازی به میدان نروند به این خاطر که بسیاری از هواداران‌شان به عشق تیم خود از شمال به جنوب آمده‌اند اما جایی برای حضور در ورزشگاه ندارند.

* ورزشگاه به صورت کامل پر شده اما خیلی از هواداران بدون بلیت وارد ورزشگاه شده‌اند و بسیاری با در دست داشتن بلیت بیرون از ورزشگاه هستند. 

* ساعت ۱۸ امروز جایگاه VIP پر شد و افرادی که بلیت دارند نمی‌توانند به آنجا بروند. خیلی از هواداران با پریدن از روی نرده‌ها به جایگاه VIP رفتند.

* بازیکنان داماش بعد از ورود به زمین هو شدند.

* برانکو ایوانکوویچ اولین نفری بود که از پرسپولیس وارد زمین شد و به شدت مورد تشویق قرار گرفت.

* در ادامه سروش رفیعی و شجاع خلیل‌زاده که امروز محروم هستند و نمی‌توانند به میدان بروند وارد زمین شدند و از شرایط ورزشگاه بازدید کردند.

* پرسپولیسی ها نیز بدون اینکه ماموران امنیتی را در کنار خود داشته باشند در میان انبوه جمعیت وارد ورزشگاه شدند.

* حدود هزار هوادار داماش که پیراهن‌های آبی به تن دارند بیرون از ورزشگاه حضور داشتند و نتوانستند وارد استادیوم شوند.

01410365

* وضعیت آنتن‌دهی تلفن همراه و اینترنت بسیار خراب است به طوری که خبرنگاران و عکاسان با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو هستند.

از آنجایی که خبرنگاران جایی برای نشستن ندارند، به همین دلیل کلیه خبرنگاران در کنار عکاسان در کنار زمین حاضر شدند.

* کل ورزشگاه از سوی هواداران پرسپولیس پر شده و به همین دلیل هواداران داماش نتوانستند وارد ورزشگاه شوند.

* برانکو و کریم باقری از سایر پرسپولیسی‌ها بیشتر تشویق شدند.

* ایرج عرب مدیر عامل باشگاه پرسپولیس در کنار زمین حاضر شد.

* حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ و کاظم طالقانی رئیس هیأت فوتبال خوزستان هم در ورزشگاه شهدای خوزستان حضور پیدا کردند.

* داوران بازی امروز از ساعت 20 مشغول گرم کردن خود شدند.

* به دلیل حضور برخی از هواداران استقلال در بین تماشاگران پرسپولیس بین آنها درگیری شدید فیزیکی صورت گرفت.درگیری بین هواداران باعث شد تا چند نفر مجروح و زخمی شوند.

*سعید حاجی زاده مدیرعامل داماش گیلانیان دقایقی پیش در جمع هواداران آبی پوش تیمش حاضر شد و به آنها قول داد تا زمانی که مسئولین برگزاری مسابقه فضای مناسبی برای آنها در ورزشگاه اختصاص ندهند، اجازه برگزاری بازی را نمی دهد و به بازیکنانش اجازه حضور در زمین مسابقه را نخواهد داد. حالا با این وصف و با توجه به تاکیدی که مدیرعامل و همینطور سرمربی تیم داماش برای گرفتن حق قانونی تیمشان دارند، باید ببینیم سعید فتاحی و همکارانش چه راه کاری برای خروج از این بحران خواهند اندیشید.

* هنگام کردن قبل از شروع مسابقه سوسک‌ها و ملخ‌ها به محل برگزاری مسابقه هجوم آوردند و زمین پر از سوسک و ملخ شد که این مسله باعث ناراحتی اعضای دو تیم شد.

* هنگام گرم کردن چند بازیکن چند هوادار به درون زمین پریدند که ماموران مربوطه آنها را گرفتند.

* برانکو ایوانکوویچ از شلوغی دور زمین و هجوم سوسک‌ها و ملخ‌ها بسیار عصبانی بود و اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام می‌کرد که برخی از مسئولان که کنار زمین بودند اعلام کردند با شروع بازی سوسک‌ها و ملخ‌ها می‌روند و مشکلی نخواهد بود!

* حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ و کاظم طالقانی رئیس هیأت استان خوزستان قبل از شروع بازی در کنار زمین بودند و به رتق و فتق امور می‌پرداختند.

* با توجه به اینکه هواداران به جایگاه خبرنگاران رفته بودند و در آنجا مستقر بودند خبرنگاران قرار شد به سبک دهه 60 در کنار زمین مستقر شوند.

* با وجود اینکه گفته می‌شد قبل از شروع زمان برگزاری بازی هوا شرایط خوبی پیدا خواهد کرد اما هوا بسیار گرم است.

* ایرج عرب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به همراه محمد نبی و علی رغبتی عضو هیأت مدیره در کنار زمین حضور یافتند و سپس به جایگاه ویژه رفتند.

نیروی انتظامی در ورزشگاه شهدای فولاد، توان کنترل هواداران را ندارد و مسئولان سازمان لیگ به نیروی انتظامی هشدار دادند که با این شرایط ورزشگاه و عدم کنترل تماشاگران، ممکن است هر اتفاقی در پایان بازی رخ دهد.

از طرفی آنها می‌ترسند که بازی را لغو کنند، چون ممکن است تماشاگران تحریک شوند و به زمین بیایند.

 

بیش از 10 هزار هوادار بیرون از ورزشگاه شهدای فولاد حضور دارند و مأموران دیگر نمی‌توانند این تعداد را کنترل کنند، تماشاگران حتی روی سقف ورزشگاه هم نشسته‌اند.

یکی از مأموران نیروی انتظامی پس از گلایه خبرنگاران از هجوم تماشاگران به جایگاه آنها پاسخ داد: می‌خواستید جای خود را از دست ندهید! خبرنگاران هم کنار زمین حضور دارند.

تعداد مأموران نیروی انتظامی به 100 نفر هم نمی‌رسد، اما بیش از 40 هزار تماشاگر در ورزشگاه حاضر هستند و 10 هزار نفر هم به داخل ورزشگاه هجوم می‌آورند، حتی کنار زمین هم پُر از جمعیت است

تیم داماش به دلیل راه ندادن هوادارانشان به جایگاه های اختصاص داده شده به این تیم وارد زمین نشدند

مسئولان باشگاه داماش گیلان به دلیل اینکه هوادارانش به داخل ورزشگاه شهدای فولاد راه ندادند اجازه بازی به تیم خود را نمی دهند و علیرضا بیرانوند به همراه سید جلال حسینی پشت بلندگو خواستار خالی شدن این جایگاه از هواداران است تا هواداران داماش به ورزشگاه وارد شوند و بازی برگزار شود.

سعید فتاحی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در واکنش به جو ورزشگاه گفت: کنترل هواداران از دست ما خارج شده است.

تعداد مأموران نیروی انتظامی به 100 نفر هم نمی‌رسد، اما بیش از 40 هزار تماشاگر در ورزشگاه حاضر هستند. حتی کنار زمین هم پُر از جمعیت است.

با اینکه اعلام شده بود فروش بلیت دیدار فینال جام حذفی از ساعت ۱۷ آغاز خواهد شد ولی مسئولان برگزاری مسابقه پیش از این ساعت بلیت فروشی را برای هواداران پرسپولیس آغاز کردند

این مسئله باعث شد که هواداران تیم داماش گیلان نتوانند به ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان بروند و تیم محبوب خود را تشویق کنند.

عدم حضور هواداران تیم داماش گیلان در ورزشگاه اعتراض شدید سرمربی و مسئولان این تیم را در پی داشت.

در تاخیر عجیب شروع این بازی یک جیمی جامپ وارد زمین شد.

بیرانوند و جلال حسینی تلاش کردند هواداران پرسپولیس را برا خالی کردن جایگاه داماشی ها راضی کنند.

بعد از تاخیر بیش از 45 دقیقه تیم داماش رضایت داد در غیاب تماشاگرانش وارد زمین شود و فینال برگزار شود.

* مهرداد میناوند پیشکسوت پرسپولیس به داخل زمین رفت و کنار نیمکت پرسپولیس حاضر شد.

* محمد انصاری بازیکن مصدوم تیم پرسپولیس خودش را به سختی به داخل زمین رساند و کنار نیمکت پرسپولیس حاضر شد.

* بازیکنان تیم داماش با عکسی از یک شهید مدافع حرم وارد زمین شدند.

* یک هلی‌شات بر فراز ورزشگاه به پرواز درآمده است.

* هواداران تیم پرسپولیس برای لحظاتی شعار معروف‌شان را علیه امیر قلعه‌نویی سر دادند.

* سعید فتاحی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ به کنار زمین آمد و اعلام کرد که قلبم درد گرفته است و به دنبال قرص آسپرین بود.

* تیم داوری مسابقه در کنار زمین و تحت حمایت پلیس حضور دارد.

*در حالی که شرایط برای شروع بازی مهیا شده است و بازیکنان داماش و پرسپولیس مشغول گرم کردن بودند و اعلام شده بود باشگاه داماش رضایت داده است بازهم مشکل جایگاه مربوط با هواداران داماش مشکل ساز شد و بازی همچنان برگزار نمیشود.

 

بعد از سردرگرمی چند ساعته حدود 23:15 بازی دو تیم آغاز شد.

*در حالی که بازیکنان پرسپولیس روی نیمکت نشسته و نظاره گر بازی بودند، هجوم ملخ ها باعث شد تا آنها بازی را رها کنند به فراری دادن و کشتن ملخ ها مشغول شوند.

 

فینال جام حذفی

فینال جام حذفی

فینال جام حذفی

با اینکه پس از متشنج شدن جو ورزشگاه، تماشاگران تصمیم به رفتن گرفتند اما پس از اینکه مشخص شد تصمیم نهایی مسؤولان بازی برگزاری فینال حذفی است، آن‌ها دوباره به جایگاه‌های‌شان بازگشتند و ورزشگاه را پر کردند.

تماشاگران داماش گیلانیان که در ابتدا نتوانسته بودند در ورزشگاه فولاد مستقر شوند، پس از اینکه تصمیم به برگزاری بازی گرفته شد در جایگاه VIP حضور پیدا کردند. تعداد آن‌ها حدود ۳۰۰ نفر بود و برخی از آن‌ها هم نتوانستند به داخل ورزشگاه بیایند. آن نفراتی که بیرون ورزشگاه بودند با شعار علیه مسؤولان فوتبال ایران، آن‌ها را علیه تیم‌های شهرستانی خواندند.

در جریان بازی بارها تماشاگران به پرتاب بطری به داخل زمین اقدام کردند. هم‌چنین تماشاگران بارها نسبت به یکدیگر فحاشی کردند.

خبرنگاران که جایگاه استقرارشان پیش از آغاز بازی توسط تماشاگران تسخیر شد، در کنار زمین بازی را تماشا می‌کردند.

* هواداران تیم پرسپولیس بارها برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم پرسپولیس را تشویق کردند.

* به دلیل اتفاقات قبل از بازی برانکو به قدری عصبانی بود که حاضر نشد با مربیان تیم داماش قبل از بازی دیدار کند و در نهایت مربیان این تیم به سمت نیمکت پرسپولیس آمده و با سرمربی این تیم دیدار کردند.

* به خاطر مشکلاتی که خبرنگاران برای پوشش بازی داشتند کلیه عکاسان و خبرنگاران در کنار زمین حضور پیدا کردند.

* بازیکنان پرسپولیس در آغاز نیمه دوم برای گرم کردن پشت نیمکت داماش رفتند.

* علی علیپور پس از گلزنی در نیمه اول به سمت کریم باقری رفت و شادی گل خود را با او تقسیم کرد.

* هواداران تیم پرسپولیس در چند صحنه به شدت علیه هواداران داماش شعار می‌دادند.

* هواداران پرسپولیس شعار قهرمانی خود را در ورزشگاه شهدای اهواز سر دادند.

* در حالی که سعید فتاحی با حکم کمیته اخلاق از سمت خود تا اطلاع ثانوی برکنار و محروم شده اما بین دو نیمه مشغول رسیدگی به اتفاقات داخل زمین و اطراف آن بود.

* به دلیل هرج و مرج زیاد برخی از افراد با لباس‌های شخصی و در حالی که خبرنگار و عکاس نبودند در کنار زمین حضور داشتند.

* یکی از مربیان تیم داماش بین دو نیمه به بنیادی‌فر داور بازی به شدت معترض بود و می‌گفت گل پرسپولیس درست نبوده است.

* هواداران تیم پرسپولیس در اعتراض به تصمیم داور، کمک داور پشت دروازه را با پرتاب اشیا زدند.

* در اوایل نیمه دوم یک هوادار به داخل زمین دوید که خیلی زود بازداشت شد.

دیدار فینال جام حذفی به عنوان آخرین دیدار فصل فوتبالی ایران پس از حواشی فراوانی بالاخره آغاز شد. حاشیه هایی که در آن همه چیز پیدا بود. از شعار و تهدید و ضرب و شتم تا خون و خونریزی و سنگ و صندلی شکسته! مصداق یکی از همین حواشی را می توان در تصویر امیرحسین خیرخواه دید. 

 

نیرویی از یگان ویژه که قطعا  به همراه دیگر نفرات حاضر در ورزشگاه به دنبال مهیا کردن شرایط برای برگزاری دیدار بود اما در نهایت برخورد سنگی به سر وی یک شکستگی نابهنگام برای او به دنبال داشت. ضربه ای که باعث شد تا  اورژانس و نیروهای امداد ویژه خود را سریعا به مصدوم نزدیک کنند تا تاسف برای برگزاری دیدار امشب بیش از این نشود. 

 

 

 

طرفداران بازی فینال جام حذفی فوتبال که از عدم درست برقراری این دیدار عصبانی شده بودند با شکستن صندلی و پرتاب آن باعث شکستن سر مامور امنیت این دیدار شدند. 

 

بازی فینال جام حذفی قرار بود ساعت 21 برگزار شود که به دلیل سو مدیریت حدود ساعت 23:15 برگزار شد. 

تصاویر زیر را مشاهده کنید. 

 

در حالی که تماشاگران بیشتر دقایق نیمه دوم در حال تشویق تیم‌شان بودند اما باز هم چندین بار اتفاق افتاد که آن‌ها بطری به داخل زمین پرتاب کردند.

در این نیمه افراد متفرقه زیادی مقابل نیمکت پرسپولیس حضور داشتند و همین مساله باعث ایجاد ازدحام زیادی مقابل نیمکت سرخ‌پوشان شد.

*علیرضا بیرانوند بعد از اینکه سید جلال حسینی جام را بالای سر برد بلافاصله کاپ قهرمانی را از کاپیتان سرخپوشان گرفت.

* برانکو ایوانکوویچ بعد از قهرمانی پرسپولیس با تک تک بازیکنان این تیم دست داد.

*امید عالیشاه هنگامی که بازیکنان پرسپولیس مشغول عکس با جام قهرمانی بودند به پشت سکوهای قهرمانی رفت و با در دست گرفتن یک پرچم بزرگ پرسپولیس در جشن قهرمانی شرکت کرد.

* بعد از اجرای اولیه مراسم قهرمانی تعدادی از تماشاگران داخل زمین آمده که باعث بر هم ریختن نظم مراسم شد. در این لحظات بازیکنان پرسپولیس از جمعیت داخل زمین فرار می‌کردند. با ادامه این روند بازیکنان پرسپولیس راهی رختکن شدند.

* بعد از بالا رفتن جام توسط پرسپولیسی ‌ها بیرانوند و چند پرسپولیسی به سمت هواداران رفتند و مانند لیدرها با نشان دادن اعداد 1 تا 6 هواداران را تهییج به تشویق 6 تایی ‌ها می‌کردند.

*تعدادی از هواداران به سمت جایگاه اهدای جام هجوم بردند و به شادی و پایکوبی پرداختند.

*هنگام تشویق بازیکنان روی سکوی اهدای جام برانکو و سید جلال حسینی بیش از دیگران مورد تشویق قرار گرفتند.

* به نظر می‌رسد به دلیل حواشی اخیر تعدادی از پرسپولیسی‌ها روی سکوی اهدای جام چندان سرحال به نظر نمی‌رسیدند و روحیه آنها نسبت به جشن قهرمانی لیگ برتر متفاوت بود.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید