یادداشت جی پلاس؛

حذف‌های ادامه‌دار و یک فکر خطرناک/ مثبت اندیشی تا به کی؟

کنار گذاشتن عادل فردوسی پور وقتی در ادامه می رسد به حذف بی سر و صدای برخی چهره های فرهنگی و حالا دومینو وار به شایعه حذف علی دایی رسیده، تا چه اندازه می شود درباره اش مثبت اندیشید؟

لینک کوتاه کپی شد

 گروه ورزشی جی پلاس - محسن آجرلو

1. کنار هم قرار گرفتن برخی اتفاق ها، بدون اینکه حتی دلمان بخواهد، در ذهنمان منجر به نتیجه گیری های عجیبی می شود. نتیجه هایی که خیلی وقت ها جدی شان نمی گیریم و سعی می کنیم فرهنگ رایج در میان توده مردم و عوام را از خودمان دور کنیم. فرهنگی که بخش عمده آن از توهم توطئه سرچشمه می گیرید و پایه و اساسی است برای تحلیل های رایج در تاکسی های سبز و زرد یا صف های گوشت و مرغ. به همین خاطر هم هست که تلاش می کنیم از این توهم فرار کنیم و تا جایی که می شود، ماجراها را به هم نچسبانیم و به دنبال یک منشا خاص و مرموز برایشان نباشیم. تا حدودی هم به نفع خودمان است. آرام تریم و برای هر اتفاق، خیال مان را تا سر حد مرگ مشوش نمی کنیم.

2. زمزمه های ایستادن رئیس جوان شبکه سه برابر عادل فردوسی پور که بر سر زبان ها افتاد، اولین قسمت نود که روی آنتن نرفت و اختلاف بالا گرفت، مخاطبان میلیونی این برنامه، هر کدام نماینده ای شدند در سطح کشور و همان تاکسی های رنگی و صفوف و مکان های عمومی، تا از ماجرای حذف عادل قصه بسازند. برخی صدایشان را آرام می کردند و از منشا عجیب و غریب دستور حذف محبوب ترین مجری دو دهه اخیر تلویزیون می گفتند و برخی هم داستان های دیگری را مطرح می کردند که باور کردن همه شان همانقدر که دشوار بود، ساده و شدنی به نظر می رسید!

3. اگر قرار باشد در فوتبال ایران، سه چهره تاپ و بی رقیب نام ببریم، قطعا یکی از آن ها علی دایی است. بدون شک شهریار در کنار مخالفان زیادی که در سال های پایانی فوتبال داشت و عده ای که از فریاد های شاکی مابانه اش خسته شده اند، صاحب یک محبوبیت و یا حداقل مقبولیت و احترام جمعی است. آن هم به خاطر شخصیت مهم فوتبالی و کاریزمای خاصی که دارد. کسی که در بدترین روز شاگردانش هم ابایی ندارد که بگوید مالک زمین بوده اند تا روحیه و شخصیت تیمش را حفظ کند و زمانی که پای حقیقت یا اصولش در میان باشد، با هیچ مدیر و شخصی تعارف ندارد و خیلی راحت حرفش را می زند.

این ها را چرا گفتیم؟ چون شایعات عجیب و مسمومی این روزها در رسانه ها پر شده. شایعاتی که می گوید پس از ماجرای دعوای او با سایپا و مدیر عاملش، دستهایی در کار است که او را از فوتبال ایران دور کند! او که فاصله چندانی تا نیمکت تراکتور نداشت، به یکباره از جایگاه گزینه هم خارج شد و در شرایطی که در مجموع دو فصل عملکرد بدی در سایپا نداشت، هنوز بدون تیم مانده و ممکن است با درست از آّب درآمدن شایعات، دست های پشت پرده شهریار را از فوتبال دور و یا به عبارتی "حذف"اش کند.

4. بعضی وقت ها آدم هرچقدر که تلاش کند ماجراها را بهم نچسباند نمی شود. هر چقدر گوش هایش را بگیرد که شایعات و حرف های درگوشی را نشوند، نمی شود که نمی شود. آنوقت است که به یکباره حذف عادل و دایی را می چسباند به هم، و فکر های عجیبی می کند که انتهایش می رسد به یک منشا ثابت؛ دست خودش که نیست. نمی خواهد توهم توطئه داشته باشد و با الگوهای ثابت عامیانه مسائل را تحلیل کند اما هر روز و هر لحظه، مشاهدات، اطلاعات و استدلال توی سرش می خواند که یک جای کار می لنگد و این بار دیگر جای نگاه مثبت و حمل بر خیر نیست. چرا؟ چون خوب که نگاه می کند، فقط همین دو مورد را نمی بیند و چندین نمونه دیگر در بخش های دیگر نظیر فرهنگ چشمش را می گیرد و خیره می ماند. خیره می ماند و فرو می رود در فکرهایی که نباید  ...

دیدگاه تان را بنویسید