در گفت وگو با جی پلاس

مدیرعامل سپاهان: هواداران واقعی پرسپولیس به اصفهان بیایند/ به شکایت باشد ما هم می توانیم اما باید تنش ها را کم کنیم

مدیر عامل سپاهان گفت: هواداران واقعی پرسپولیس برای نیمه نهایی جام حذفی به اصفهان بیایند و ما تمام تلاشمان را انجام می دهیم که شرایط خوبی برای آن ها فراهم کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

مسعود تابش مدیرعامل باشگاه سپاهان اصفهان بعد از حواشی و اتفاقات ناخوشایند بازی دو تیم پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس، گفت: پرسپولیسی ها متهم می کنند که ما جنجال ها را شروع کردیم و البته ما هم عقیده داریم ابتدا آن ها دست به این کار زدند. به طور کلی فضای بدی در مسابقه وجود داشت. از چند روز قبل مسئول کانون هواداران پرسپولیس در فضای مجازی با قرار دادن پست های تحریک آمیز فضا را را ملتهب کرد. پست هایی که در آن نوشته شد هواداران سپاهان به ورزشگاه نیایند! زمانی هم که ما به ورزشگاه رفتیم فضای نامناسبی را ساخته بودند. ایرج عرب اعلام کرد که ابتدا سپاهانی ها حواشی را شروع کردند اما ما زمانی که میزبان بودیم و جمعیت مان چند برابر بود هیچ گاه دست به آشوب نزدیم. چند هفته پیش میزبان استقلال بودیم و شرایط خوبی را برای هوادارانش ایجاد کردیم و اتفاق خاصی هم رخ نداد اما در بازی برابر پرسپولیس وضعیت میزبانی اصلا خوب نبود. فحاشی زیاد و هماهنگ در ورزشگاه به وضوح دیده می شد.

وی افزود:

مدیر عامل باشگاه سپاهان اصفهان با انتقاد از هدایت تماشاگران پرسپولیس به جایگاه فوقانی محل نشستن سپاهانی ها گفت: من نمی دانم چینش نیروها و هواداران در ورزشگاه با چه تدبیری صورت گرفت؟ چند هزار هوادار پرسپولیسی به طبقه بالا آمدند. از هرمسئولی هم پرسیدم که چه کسی اجازه این کار را داده است، می گفتند من نبودم! در جلسه شورای تامین که شب قبل از بازی برگزار می شود درباره همه این مسائل پیش بینی لازم صورت می گیرد اما نمی دانم این اتفاق چرا رخ داد. همان زمان که هواداران به جایگاه بالایی هدایت می شدند چند نفر به من زنگ زدند و با تعجب می گفتند که این کار مشکل ایجاد می کند و اجازه ندهید. این در حالی اتفاق افتاد که در جایگاه های کنار هم نیز هواداران با فاصله از هم می نشینند.

تابش درباره اتفاقات تلخی که همواره تکرار می شود و مقابله ای با آن صورت نمی گیرد، اظهار کرد: سال 86 به خاطر مشکلاتی که برای سرباز احمدی رخ داد و او بینایی اش را از دست داد، تیم ما 3 ماه و نیم از میزبانی محروم شد و ما بازی های زیادی را در خانه از دست دادیم. همان اتفاق هم به خاطر چینش غلط رخ داد؛ جاییکه 10 دقیقه قبل از شروع مسابقه هواداران پرسپولیس را کنار هواداران میزبان گذاشتند. در حالی که فاصله تماشاگران دو تیم یک متر هم نبود، آن اتفاق تلخ رخ داد. ما خسارت زیادی بابت این اتفاق دادیم و حتی یک قهرمانی هم برای ما از دست رفت.

مدیرعامل باشگاه سپاهان که به مانند ایرج عرب مدیرعامل پرسپولیس عقیده داشت هواداران تیمش کاری نکرده اند، گفت: من موافق صندلی پرت کردن هواداران نیستم اما قسمتی که هواداران ما نشسته بودند غرق در خون بود. واقعا این چه تدبیری بود نمی دانم! زمانی هم که من می خواستم از راهروها رد شوم با کمک نیروی انتظامی عبور کردم چرا که به سنگ پرت می کردند. تمام زخمی های اورژانس هم در جایگاه سپاهان بودند. آقای عرب در مصاحبه خود اعلام کرد که هواداران پرسپولیس هیچ کاری انجام ندادند، پس این همه سنگ پراکنی و فحاشی 90 هزارنفری چه بود؟

او با اشاره به شعارهایی که پرسپولیسی ها علیه قلعه نویی در ورزشگاه داده شد، تصریح کرد: بعد از پایان بازی من واقعا خجالت می کشیدم که به صورت مربی مان نگاه کنم. واقعا چرا این همه فحاشی به او صورت گرفت؟ هرچند امیر قلعه نویی در مصاحبه ای خوب اعلام کرد که به من فحش بدهید ولی به یکدیگر سنگ نزنید. با این حال باید بپرسم که چرا باید فحش بدهیم؟ وقتی سیل، زلزله یا مشکلی برای یکی از شهرها به وجود می آید چطور برادرانه به یکدیگر کمک می کنیم اما در ورزشگاه به هم سنگ می زنیم! می توانیم کنار هم بنشینیم و هرکسی تیم خودش را تشویق کند و مشکلی پیش نیاید.

مدیرعامل باشگاه سپاهان با بیان اینکه باید با تدبیر لازم فضا تلطیف شود اما عقیده دار تیمش هم حق شکایت از حریف را دارد. او  در این باره به جی پلاس گفت: ما باید توانایی خویشتن داری را داشته باشیم و دست به دست هم بدهیم تا شرایط فعلی تلطیف شود. اینکه مدیرعامل پرسپولیس گفته شکایت می کند، ماهم می توانیم این کار انجام می دهیم. من هیچ یک از کارهایی که در ورزشگاه صورت گرفت را تایید نمی کنم اما اینکه دست پیش گرفته شود اصلا درست نیست چرا که هواداران ما هم مظلوم واقع شدند. 90 هزارنفر با شعرو سرود فحاشی و سنگ پرانی می کردند. متاسفانه بازی پرسپولیس و سپاهان چیزی که نداشت، فوتبال بود. بیشتر شبیه یک جنگ بود.

تابش درباره اینکه دو طرف ماجرا دیگری را مقصر می داند، و بهتر نیست از اظهارات که به تداوم التهابات میان هواداران دو تیم دامن می زند، پرهیز شود، به جی پلاس گفت: بله؛ دامن زدن به این مسائل هیچ چیز را حل نمی کند. سه بازی تا پایان لیگ مانده و یک بازی هم ما با پرسپولیس در جام حذفی داریم و باید باشگاه ها با یکدیگر تعامل لازم را داشته باشند و به قول آقای عرب کار فرهنگی انجام بدهیم و منش پهلوانی را پیش بگیریم.  

مدیرعامل باشگاه سپاهان در خصوص صحبت های سیاوش یزدانی بازیکن سپاهان و تهدید هواداران پرسپولیس از سوی این بازیکن، هم تصریح کرد: او یک بازیکن جوان است و تحت فشار آن صحبت ها را کرد ولی خیلی زود آن را اصلاح کرد و گفت هواداران واقعی پرسپولیس به اصفهان بیایند و قدم شان روی چشم. همین جا اعلام می کنم که هواداران واقعی پرسپولیس برای نیمه نهایی جام حذفی به اصفهان بیایند و ما تمام تلاشمان را انجام می دهیم که شرایط خوبی برای آن ها فراهم کنیم.

او در خصوص مسائل فرهنگی باشگاه ها که مسئول مشخصی ندارد و هم چنین کانون های هواداری سپاهان نیز به جی پلاس گفت: باید برای کانون های هواداری فکر تازه ای بکنیم که در شرایط خاص مشکلی پیش نیاید. متاسفانه از یک هفته قبل مسئول کانون هواداران پرسپولیس تنش را آغاز کرد و این درست نیست. در کل کانون ها باید سازماندهی شود و ما می خواهیم این کار فرهنگی را آغاز کنیم. هواداران باید به خوبی هدایت شوند و لیدر باید شخصیت راهبر شدن را داشته باشد. به مانند بقیه پست های سازمانی، لیدر هم باید شرایط احراز مشخصی داشته باشد و خودش الگو باشد، نه منشا آشوب.

تابش در پایان گفت: برای فصل آینده باید فضا درست شود و تمام مسئولان باشگاه ها تدبیر لازم را به کار بگیرند و کاری کنند که مردم از فوتبال لذت ببرند نه اینکه فقط خون ببیند. بهتر است به جای تهدید و شکایت تعامل شود. همان طور که گفتم اگر قرار باشد به شکایت باشد،  فحاشی های مشهود به زبان انگلیسی و فارسی و حرکات دست بازیکنان حریف کاملا مشخص است و ما هم چلاق نیستیم و می توانیم شکایت کنیم اما باید تنش ها را کم کنیم. امیدوارم تعامل لازم برای تلطیف فضا صورت بگیرد تا هواداران ماهم به مانند نقاط دیگر جهان از فوتبال لذت ببرند و این اتفاقات تکرار نشود.

خبر مرتبط:

این فوتبال زشت ادامه دارد...

دیدگاه تان را بنویسید