گفت و گوی جی پلاس با اولین بانوی تاریخ وزنه برداری ایران

پوپک بسامی: به هدفم رسیدم/ توجه دوربین چینی ها روی حجاب من بود

اولین بانوی ملی پوش ورنه برداری ایران پس از حضور پر توجه در مسابقات قهرمانی آسیا، در گفت وگو با جی پلاس از حس و حالش در این رقابت ها صحبت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

تیم‌ملی وزنه برداری بانوان ایران برای نخستین بار راهی رقابت های قهرمانی آسیا شد و "پوپک بسامی" که اولین وزنه بردار ایران بود در این رقابت ها روی تخته رفت و توجه حضار در سالن را بخاطر وزنه زدن با حجاب اسلامی را به خود جلب کرد.

او ابتدا در دسته B به رتبه چهارمی رسید و نهایتا در جایگاه دوازدهم قرار گرفت تا تحسین رسانه های داخلی و خارجی را معطوف به حضور و عملکرد خود ببیند.

پوپک بسامی را در لابلای تمرینات و برنامه فشرده ای که حتی پس از این مسابقه داشت، سخت می شد پیدا کرد. اما او نهایتا فرصتی را به صحبت با ما اختصاص داد و در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، اظهار کرد: حدود یک سال و نیم است که وزنه برداری کار می کنم اما حدود ۶ ماه است تمریناتم را به طور جدی انجام می دهم. با آغاز تمرینات تیم ملی از آبان ماه خیلی حرفه ای شروع به تمرین کردم.

بسامی درباره احساسش از حضور در این رقابت ها به عنوان اولین بانوی وزنه بردار ایرانی، گفت: حسم اصلا قابل توصیف نیست. خیلی خوشحالم که این اتفاق رخ داد و ایمان داشتم روزی می رسد که من وزنه می زنم. خوشحالم به هدفم رسیدم. البته که حضور در چین و قهرمانی آسیا هدف کوتاه مدت من بود. الان هم خیلی خوشحالم از اتفاقاتی که رخ داد.

او درباره حضورش در بسکتبال نیز به خبرنگار جی پلاس گفت: حدود ۱۳ سال در بسکتبال بودم و حدود ۸ سال هم در تیم های سوپرلیگ بازی می کردم. من خیلی بسکتبال را دوست داشتم؛ رشته هیجانی و دانشگاهی است. اگر فرصت باشد حتما آن را ادامه می دهم. اما فیزیک و شرایط بدنی من به وزنه برداری می خورد و اطرافیان هم تشویقم کردند که به این رشته بیایم. در بسکتبال هم موفق بودم اما دوست داشتم در وزنه برداری هم خودم را محک بزنم. پیشرفتم در وزنه برداری هم خیلی خوب بود.

ملی پوش تاریخ ساز وزنه برداری بانوان ایران، افزود: بعد از رقابت های قهرمانی آسیا کار اصلی من شروع می شود و من باید با برنامه سخت و تلاش بیشتر کارم را ادامه بدهم. این پتانسیل را در خودم می بینم که اگر تلاشم را بیشتر کنم می توانم به هدف های بالاتر برسم. 

این وزنه بردار خانم درباره واکنش رسانه ها، وزنه برداران و مربیان حاضر به حضور و عملکرد او در این مسابقات، گفت: در تمام زمانی که من وزنه می زدم توجه همه به من و حجابم بود. دوربین خبری چین هم پوشش و وزنه زدن من را خیلی مورد توجه قرار می داد.

پوپک بسامی

دیدگاه تان را بنویسید