در گفت و گو با جی پلاس

گلایه طلایی دوومیدانی جاکارتا/ کیهانی پیش از اعزام به قطر: قول مدال نمی دهم/ انگیزه ام کم شده!

قهرمانی دوومیدانی بازی های آسیا گفت: مانند گذشته انگیزه ندارم و فقط برای مردم کشورم می جنگم.

لینک کوتاه کپی شد

یکی از جذاب ترین مدال های طلای بازی های آسیایی جاکارتا توسط حسین کیهانی به دست آمد و او توانست با شکستن رکورد بازی ها یک طلای غیرمنتظره را برای کاروان ایران کسب کند. این دوومیدانی کار پرافتخار که در دوره گذشته رقابت های قهرمانی آسیا در هند به طلا رسیده بود، در آستانه اعزام به قطر است.

حسین کیهانی در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس، درباره حضور در رقابت های دوومیدانی قهرمانی آسیا در قطر اظهار کرد: قطر همیشه جزء کشورهایی است که روی دوومیدانی سرمایه گذاری خوبی می کند و ورزشکاران زیادی را از کشورهای دیگر می گیرد. این کشورها به خاطر هزینه ای که می کنند فقط مدال می خواهند.

او در ارزیابی اش از سطح رقابت ها نیز گفت: بسیاری از حریفان در آمریکا، اروپا و آفریقا اردو برگزار کردند و با توجه به میزبانی قطر، رقابت ها سطح فنی بالایی خواهد داشت. مهم تر از همه این است که چون تا قهرمانی جهان حدود 5 ماه باقی مانده و احتمال دارد که دوومیدانی کاران خوب به قطر بیایند. ضمن اینکه دوومیدانی کارانی هم که سهمیه نگرفتند این فرصت را دارند که در قطر به ورودی جهانی برسند. در دوره گذشته فاصله قهرمانی آسیا تا قهرمانی جهان یک ماه بود و بسیاری از نامداران شرکت نکردند.

کیهانی درباره حریفان خود در قهرمانی آسیا نیز تصریح کرد: حریفان اصلی من همه آفریقایی الاصل هستند. 2 دوومیدانی کار از بحرین و 2 نفر هم برای قطر از آفریقا رقابت می کنند که خیلی قوی هستند. دونده هندی هم امسال رکورد خوبی را برجای گذاشته است. حریف عربستانی هم که دوره قبل برنز گرفت در قطر حاضر است. ژاپن هم 2 دونده خوب دارد اما از حریفان جدید خبری ندارم.

این دونده در مورد موادی که در آن شرکت می کند، خاطرنشان کرد: روز اول در 3 هزار متر با مانع مسابقه می دهم و بعد هم در 5 هزار متر به مصاف حریفان می روم. از وضعیت آمادگی دیگر دوومیدانی کاران ایران اطلاعی ندارم.

طلایی تیم دوومیدانی ایران همچنین در واکنش به اینکه کسب طلا و رکوردشکنی در بازی های آسیایی، توقعات را از او بالا برده هم به خبرنگار جی پلاس گفت: درست است که توقع ها بالا رفته به خصوص اینکه طلا با رکوردشکنی همراه شد. اما اصلا راحت نیست که رقیبان را پشت سر بگذارم چرا که آن ها هم تلاش کردند و تمرینات آماده سازی خوبی را پشت سرگذاشتند. قطعا آن ها با آمادگی فراوان می آیند تا بهترین مدال را کسب کنند.

کیهانی در پایان مدعی شد: قطعا همه تلاشم را می کنم اما باید اعتراف کنم که از لحاظ روانی مثل قبل از بازی های آسیایی نیستم و انگیزه ام برای جنگیدن کم شده است. علت هم فقط مسئولان دوومیدانی هستند که در برخی موارد کوتاهی کردند. چند ماه از بازی های آسیایی می گذرد اما هنوز توجه خاصی از سوی آنها ندیدم. پاداش های طلای بازی های آسیایی تفاوت زیادی با پاداش های دیگر رده ها نداشت و این جالب نیست. فکر می کردم با طلای بازی های آسیایی شرایط تغییر می کند اما نه تنها این اتفاق رخ نداد، بلکه بدتر هم شد. نمی توانم قول مدال بدهم اما با شخصیت و روحیه ای که دارم اصلا کم کاری نمی کنم و بهانه نمی گیرم. این حرف ها درددل بود و برای هدفم، پرچم کشورم و مردمی که به من محبت دارند می جنگم و انگیزه دیگری غیر از این ندارم.

دیدگاه تان را بنویسید