گفت و گوی جی پلاس با محمد فتوحی؛

سابریست تیم ملی شمشیربازی: اگر حریفان ما بدانند به چه کسانی باختند، تا آخر عمر، خودشان را نمی بخشند!/ مدال المپیک 2020 دور از انتظار نیست

ملی پوش اسلحه سابر ایران گفت: اگر حریفان بدانند ما با چه امکاناتی تمرین می کنیم و از چه کسانی شکست خوردند، خودشان را به خاطر باخت هایی که برابر ما داشتند نمی بخشند! ما با بازیکنان و مربیان خوبی داریم که نقاط ضعفمان در امکانات را می پوشانیم.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی اسلحه سابر ایران قبل از پایان سال 97 یکی از موفق ترین رقابت های خود در سطح جهانی را به دست آورد و توانست نایب قهرمان جام جهانی ایتالیا شود.

محمد فتوحی ملی پوش اسلحه سابر ایران در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس درباره عملکرد خود در بخش انفرادی جام جهانی، اظهار کرد: به دلیل اینکه در چندین مسابقه قبلی غایب بودم در دور گروهی قرعه سخت تری نصیبم شد. بعد از صعود از این مرحله با دو حریف از قزاقستان و اوکراین رو به رو شدم که توانستم هر دو را شکست بدهم. در جدول 64 نفره باید با "درشویتز" آمریکایی که نفر اول رنکینگ جهانی بود بازی می کردم. رقابت بسیار نزدیکی هم بود و شاید اگر در دقایق پایانی دقت بیشتری می کردم و صحبت های آقای فخری را دقیق تر اجرا می کردم می توانستم پیروز باشم. با این حال بازی خوبی را انجام دادم و از عملکرد راضی هستم.

او در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی را در رقابت های مجارستان هم همراهی می کند یا خیر، گفت: با عملکردی که در این مسابقه ها داشتم؛ مربی تیم ملی تصمیم گرفت که در مجارستان هم در ترکیب تیم باشم.

سابریست تیم ملی درباره نایب قهرمانی ایران در بخش تیمی نیز به جی پلاس گفت: مدتی بود که در فشار بدنسازی قرار داشتیم و می دانستیم در این مسابقه ها از این فشار خارج می شویم. بنابراین عملکرد اصلی خودمان را برای رقابت های ایتالیا و مجارستان  گذاشتیم. خداراشکر که توانستیم خوب بازی کنیم. در این رقابت ها، مجارستانی را که چندین بار به آن ها باخته بودیم را با یک نتیجه خوب بردیم. بازی برابر ایتالیا همیشه سخت بوده است چه برسد به اینکه میزبان هم باشند. ایتالیا به راحتی اجازه نمی دهد تیمی مدال بگیرد اما ما آن قدر خوب بودیم که حتی با داوری هم نمی توانستند برنده باشند و در یک بازی منطقی در نیمه نهایی پیروز شدیم.

فتوحی درباره رقابت فینال مقابل کره جنوبی گفت: در این چند سال کره جنوبی نشان داده که نه تنها به تیم ما، بلکه به هیچ تیم دیگری اجازه قهرمانی نمی دهد با این حال ما مصر هستیم که این رویه را تغییر دهیم. مطمئن باشید که حتما این اتفاق می افتد و ما برابر این تیم با قدرت پیروز می شویم.

او ادامه داد: در فینال جام جهانی هم بد بازی نکردیم. در اوایل مسابقه کمی بازی از دستمان خارج شد و بعد هم جبران امتیازات برابر کره جنوبی سخت شد. انشاءالله در مسابقه های بعدی اجازه نمی دهیم که موقعیت شکست کره جنوبی از دست برود.

فتوحی با بیان اینکه امکانات تیم ملی ایران قابل مقایسه با دیگر تیم های نیست، تصریح کرد: مقایسه شرایط ما با تیم های مطرح جهان اصلا منطقی نیست. امکانات و شرایط آماده سازی که آن ها دارند اصلا قابل مقایسه با ما نیست. البته که یک سری تمهیدات صورت گرفته و به طور مثال ما از مربی بدنساز و ماساژور استفاده می کنیم. شرایط بهتر از قبل شده اما باز هم نمی توان مقایسه کرد. اگر حریفان بدانند ما با چه امکاناتی تمرین می کنیم، خودشان را به خاطر باخت هایی که برابر ما داشتند نمی بخشند! ما با بازیکنان و مربیان خوبی که داریم نقاط ضعفمان در امکانات را می پوشانیم و به خوبی مقابله می کنیم و حتی شکست شان هم می دهیم. خداراشکر شرایط به مرور بهتر می شود و فدراسیون تلاش می کند به اندازه وسعش شرایط بهتری را برای تیم مهیا کند. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد تا بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

او درباره کسب سهمیه المپیک در بخش تیمی نیز اظهار کرد: همه ما به سهمیه المپیک امید داریم و همه هدفمان رسیدن به المپیک و بعد هم کسب مدالش است. همه مدال هایی که کسب می شود در راه هدف نهایی ما یعنی المپیک است. از سال پیش فکرمان المپیک بوده و الان هم همین گونه است.

فتوحی در پایان به جی پلاس گفت: با توجه به سطحی که تیم ما دارد کسب مدال المپیک اصلا دور از انتظار نیست و ما با تمام وجود به المپیک فکر می کنیم. همه آماده سازی ها و رقابت ها را طوری پیش می بریم که برای شمشیربازی و مردم بهترین نتیجه را بگیریم.

دیدگاه تان را بنویسید