در گفت و گو با جی پلاس

کربکندی: استقلال مقابل الدحیل غافلگیر شد/ باید حسرت فینال پرسپولیس را بخوریم

کارشناس فوتبال گفت: باشگاه های ما امکانات اولیه را ندارند و مشکلات زیادی برایشان به وجود می آید و همین باعث شده کار سختی در آسیا داشته باشند و به نظرم باید حسرت فینالیست شدن پرسپولیس را بخوریم چرا که تکرار آن خیلی سخت است.

لینک کوتاه کپی شد

تیم های ایرانی در هفته اول لیگ قهرمانان فوتبال آسیا از سه بازی تنها دو امتیاز به دست آوردند. پرسپولیس و ذوب آهن در خانه متوقف شدند و استقلال هم در قطر باخت.

رسول کربکندی در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس، درباره نتایج نمایندگان ایران در این هفته، اظهار کرد: ما کار سختی در آسیا داریم. باشگاه های عربی و هم چنین کشورهای چین، ژاپن و کره جنوبی سرمایه گذاری زیادی انجام می دهند و بازیکنان سن بالای کشورهای پیشرفته را به لیگ خود می آوردند و این گونه تعادل را برهم می زنند. اما باشگاه های ما در مسائل اولیه خود مانده اند. امکانات ندارند و باشگاه نیستند و فقط یک تیم هستند. بنابراین نمی توان از آن ها انتظار قهرمانی داشت.

کربکندی ادامه داد: نمایندگان ما شروع خوبی نداشتند و این نشان می دهد، باید حسرت فینالیست شدن پرسپولیس را بخوریم چرا که تکرارش خیلی سخت است. تیم های ما دائم با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند و سال به سال بدهکارتر می شوند. با وجود اینکه هرسال صحبت از درست شدن شرایط می شود اما در عمل هیچ اتفاقی رخ نمی دهد.

کارشناس فوتبال امکان کاهش سهمیه ایران در دوره های بعد نیز گفت: امیدوارم این اتفاق رخ ندهد اما وقتی چارچوب هایی که تعیین می شود در باشگاه ها وجود نداشته باشد سهمیه کم می شود. اگر سهمیه ها کم شود انگیزه تیم های داخلی برای کسب رده ای غیر از قهرمانی کم می شود و این می تواند برای لیگ هم بد باشد.

او درباره مسابقه هفته دوم استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان برابر العین و السد نیز گفت: العین در خانه خود به الهلال باخت اما این تیم ها بازیکنان خوبی دارند. با تمام این مسائل بازی کردن در ایران با توجه به جمعیتی که به استادیوم می آید برای هر تیمی سخت است به همین دلیل بازی های خانگی فرصت خوبی برای کسب نتیجه است. استقلال در هفته های گذشته بازی های خوبی در لیگ انجام داده اما در برابر الدحیل غافلگیر شد و کار سخت شد. هر دو تیم باید مراقب حریفان خود باشند.

کربکندی درباره عدم میزبانی ایران از تیم های عربستانی در لیگ قهرمانان نیز اظهار کرد: فیفا شعارش جدایی سیاست و ورزش است اما این موضوع در آسیا حل نشده است. این عدم میزبانی به باشگاه های ما لطمه می زند و نمی توانند درآمد بازی خانگی خود را داشته باشند و هم چنین از حمایت هواداران خود هم محروم می شوند. نمی دانم چرا فیفا برخورد لازم را نمی کند.

او در پایان درباره انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: باید شرایط و وضعیت تیم ملی مشخص باشد. معتقدم اگر سرمربی تیم ملی یک خارجی خوب و معتبر باشد بهتر است و باید بپذیریم تا با فوتبال، فرهنگ و بازیکنان ما آشنا شود زمان می برد؛ پس چه بهتر الان که بازی هایی برای تیم ملی وجود ندارد انتخاب سرمربی هرچه سریعتر صورت بگیرد تا فرصت شناخت وجود داشته باشد.

دیدگاه تان را بنویسید