گفت و گوی جی پلاس با نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال؛

واکنش فدراسیون به لغو بازی تیم ملی فوتبال بانوان با روسیه در آزادی

در حالی که اعلام شده بود فدراسیون فوتبال تلاش می کند بازی تدارکاتی تیم ملی بانوان در ورزشگاه آزادی برگزار شود اما نایب رییس فدراسیون اعلام کرد که هیچ قولی برای این کار داده نشده است.

لینک کوتاه کپی شد

نهم دیماه 97 خبری مبنی بر برگزاری دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال بانوان ایران و روسیه در ورزشگاه آزادی منتشر شد؛ خبری که به تایید مهدی تاج هم رسید. بعد از این خبر مریم آزمون سرمربی تیم ملی و برخی از بازیکنان از این اتفاق ابراز خوشحالی کردند. در همان زمان مهدی تاج تاکید که تنها بانوان می توانند برای تماشای این بازی به ورزشگاه آزادی بروند.

حال بعد از دو ماه فدراسیون اعلام کرد که بازی تیم ملی فوتبال بانوان مقابل بلاروس خواهد بود و میزبان هم ورزشگاه آرارات است. ورزشگاهی که در گذشته نیز میزبان بازی های تیم های ملی ایران با خارجی ها بود.

لیلا صوفی زاده نایب رییس بانوان فدراسیون فوتبال در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، اعلام کرد که فدراسیون هیچ قولی برای برگزاری این بازی در ورزشگاه آزادی نداده است. او گفت: تغییر مکانی صورت نگرفته است و ما اعلام کردیم که اگر مجوز صادر شود برگزار می کنیم و هیچ قولی مبنی بر برگزاری قطعی این بازی در آزادی نداده ایم. این موضوع مطالبه دیگران بوده و از رییس فدراسیون سوال شده و او هم اعلام کرد که اگر مجوز صادر شود این کار را می کند.

صوفی زاده درباره عدم صدور مجوز نیز گفت: آرارات به خاطر فضا و جوی که در محدوده ورزشگاهش حاکم است شرایط میزبانی از تیم های خارجی را دارد چرا که ما نمی توانیم تیم های خارجی را در زمان برگزاری مسابقه مجبور به داشتن حجاب کنیم. در ورزشگاه آرارات شرایط برای حفظ قوانین کشور خودمان مهیاست و مشکلی ایجاد نمی شود.

او ادامه داد: این موضوع که بازی در آزادی برگزار شود هم خیلی رسانه ای نشده بود و ما فقط جواب پرسش مطرح شده را دادیم.

صوفی زاده در واکنش به اینکه "زمانی اعلام شد تیم ملی ایران با روسیه و آن هم در آزادی بازی می کند و چه شد که حالا بلاروس به ایران می آید " به جی پلاس گفت: قرار بود تیم زیر 16 سال روسیه برای بازی با تیم زیر 16 سال ما به ایران بیاید اما به خاطر مشکلاتی که خودشان به خاطر پاسپورت، داشتند این اتفاق رخ نداد. تیم ملی بزرگسالان بلاروس هم با تیم ملی بزرگسالان ما دیدار می کند. ما نگفتیم که بازی تیم ملی برابر روسیه است.

نایب رییس بانوان فدراسیون درباره اینکه پاداش دختران فوتسالیست پرداخت شده یا خیر، نیز گفت: من نباید پاداش را بدهم. آقای کفاشیان گفتند که پاداش این تیم به مانند پاداش سایر تیم ها پرداخت می شود.

او هم چنین درباره آخرین خبرها از تلاش فدراسیون ایران برای تغییر میزبانی فلسطین برای فوتبال دختران در انتخابی المپیک 2020 به جی پلاس گفت: کارها برای نامه نگاری و تلاش برای تغییر میزبان در دست اقدام است و هنوز خبر جدیدی بعد از آنکه مستندات خود را به فیفا اعلام کردیم، نیست.

ورزشگاه آزادی میزبان بانوان در دیدار دوستانه ایران و روسیه

دیدگاه تان را بنویسید