در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس؛

مشحون: حواشی کنونی یک شکست بد برای بسکتبال ایران است/ خداحافظی نیکخواه بهرامی تاسف بار بود

یکی از کارشناسان بسکتبال ایران معتقد است هرحاشیه ای که اکنون در بسکتبال رخ می دهد در نهایت به ضرر این رشته است و این یک شکست بد برای بسکتبال کشور خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

در حالی که تیم ملی بسکتبال ایران خود را برای دو بازی مهم در رقابت های مقدماتی جام جهانی آغاز می کند اما حواشی پیش آمده باعث شده نگرانی بابت آینده تیم ملی به وجود آید.

رضا مشحون کارشناس بسکتبال در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس درباره اتفاقات اخیر در این رشته اظهار کرد: اتفاقی که در حال حاضر رخ داده به ضرر بسکتبال ایران است و فدراسیون باید ورود کند و انسجام لازم را در خانواده این رشته به وجود آورد. هرحاشیه ای که در این جا رخ می دهد در نهایت به ضرر بسکتبال است و این یک شکست بد برای بسکتبال ایران خواهد بود.

مشحون ادامه داد: در گذشته سه تیم به جام جهانی می رفتند و ایران به عنوان قهرمان آسیا به مسابقه ها می رفت. در حال حاضر اما هفت تیم از آسیا به جام جهانی می روند و ایران هم شرایط خوبی دارد اما با این کج سلیقگی ها این صعود در خطر است. رییس فدراسیون باید هرچه زودتر ورود کند و یک اجماع همگانی را به وجود آورد.

کارشناس بسکتبال درباره عدم ورود رامین طباطبایی رییس فدراسیون به حاشیه تیم ملی، تصریح کرد: به هرحال رییس فدراسیون تصمیم گیرنده اصلی است و خودش باید این حاشیه را مدیریت کند اما متاسفانه کنار کشید و کاری انجام نمی دهد. چنین حواشی ای گاهی پیش می آید اما اختلافاتی که شاهد هستیم باید حل شود.

مشحون در ادامه صحبت های خود به جی پلاس گفت: بسکتبال که این همه عنوان قهرمانی داشته و حتی به المپیک هم رفته است چرا امروز اینقدر محو و دستخوش این اختلافات داخلی شده است؟ به نظر من مهران شاهین طبع و حامد حدادی هم باید کمی گذشت داشته باشند تا تیمی منسجم راهی رقابت ها پیش رو شود. ما همیشه برابر ژاپن پیروز بودیم اما اگر درگیر این حواشی شویم، نه تنها به ژاپن بلکه به افغانستان هم می بازیم. بسکتبال ورزش گروهی است و این مسائل می تواند ضربه زیادی به کار تیمی بزند.

او هم چنین درباره کناره گیری صمد نیکخواه بهرامی از تیم ملی، خاطرنشان کرد: زمانی که یک بازیکن این همه مشکل را می بیند، به آن ها فکر می کند اما تصمیم می گیرد راه خودش را برود، واقعا این موضوعات جای تاسف دارد.

مشحون در پایان گفت: در رشته های مختلف آدم های ورزشی خوب زیادی داریم اما آن ها بیرون نشستند و گروهی دیگر در فدراسیون ها در راس کار هستند. به نظر من شرایط ورزش کشور با این روند می تواند، روزهای بدی به خود ببیند. همه حرکت 5 فوتبالیست تیم ملی را در جام ملت های آسیا دیدند که چگونه باعث حذف ما شد. این حرکت نشات گرفته از داخل است چرا که فرهنگ ورزش ما ایراد دارد. تا زمانی که فرهنگ درستی در ورزش حکم فرما نشود این مسائل در رشته های مختلف و در رقابت های دیگر هم رخ می دهد.

دیدگاه تان را بنویسید