یادداشت جی پلاس

لیگ برتر بیانیه ها!

هفته هفدهم رقابت های لیگ برتر بیانیه ها با انجام دو دیدار جنجالی و صدرنشینی سپاهان به پایان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، فوتبال ایران یکی از نابسامان ترین دوره های لیگ برتر را در زمینه داوری و نابسامانی مدیریتی تجربه می کند. رقابت های لیگ فوتبال رسما به لیگ بیانیه تبدیل شده و تیم ها و باشگاه ها به جای توجه به مسائل فنی و فوتبالی بیشترین تمرکز و توجه را بر صدور بیانیه، جوابیه، اطلاعیه و... معطوف کرده اند. هفته ای نیست که یک باشگاه در اعتراض به یک مساله یا در پاسخ به باشگاه دیگر طوماری از کلمات تند و آتشین منتشر نکند.

در سوی مقابل مدیریت مستحکم و باصلابتی در متولی اصلی فوتبال و نهادهای ذیربطش به چشم نمی خورد که جلوی این هیاهوها را بگیرد. بسیاری از باشگاه ها آتش به اختیار شده و در مقابل هر اشتباه داوری سریعا موضع گرفته و بیانیه صادر می کنند. بیانیه های آکنده از متلک نسبت به دیگر باشگاه ها که خود باعث تحریک دیگران به پاسخگویی شده و باعث فتنه انگیزی بیشتر می شود.

جنجال های به وجود آمده جز افزایش تنش و استرس بر داوران و اشتباه های بیشتر آنها هیچ تاثیری ندارد. این رفتارهای غلط و دامنه دار از سوی چند باشگاه مانند پرسپولیس، استقلال، تراکتوسازی و سپاهان سایر باشگاه ها را نیز به تکاپو انداخته چرا که عملا پرسروصداها بیشتر نفع می برند و سایر تیم ها یا باشگاه هایی که عادت به اعتراض ندارند نیز احساس ضرر می کنند و تصمیم می گیرند وارد عرصه بیانیه و جوابیه پردازی شوند.

رفتار منفعلانه، چینش های داوری غلط و بدون سیاست و بی توجهی به روند حاکم بر فوتبال باعث شده تا باشگاه ها با گستاخی بیشتری واکنش نشان دهند. فوتبال ملی یک بار تاوان این فرهنگ غلط و منسوخ شده اعتراض به داوری را در جام ملت ها با حذف برابر ژاپن داد اما نه تنها وضعیت بهتر نشده بلکه بدتر هم شده است. این تنها یکی از بی شمار مشکلات ریز و درشت فوتبال ایران است که باعث در جا زدن و حتی پسرفت فوتبال در هر دو بخش باشگاهی و ملی می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید