گزارش جی پلاس از اولین قهرمانی عنابی ها در قلمرو دشمن / قطر ۳- ژاپن یک

قطر قهرمان آسیا شد+ عکس و فیلم

تیم ملی فوتبال قطر برای نخستین بار قهرمان آسیا شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، تیم ملی فوتبال ژاپن برای کسب پنجمین عنوان قهرمانی خود در آسیا از ساعت 17:30 در ورزشگاه زاید اسپورت ابوظبی به مصاف قطر رفت که این بازی با برتری 3 بر یک قطر و کسب اولین قهرمانی این تیم در آسیا به پایان رسید.

قطر: سعد الشیب، پدرو میگوئل، عبدالکریم حسن، طارق سلمان، عبدالعزیز حاتم، حسن الهیدوس، اکرم عفیف، بسام الراوی، بوعلام خوخی، المعز علی و عصیم مادیبو.

ژاپن: شویچی گوندا، یوتو ناگاتومو، مایا یوشیدا، ریتسو دوان، هیروکی ساکایی، گاکو شیباساکی، گنکی هاراگوچی، تاکومی مینامینو، یویا اوساکو، تاکهیرو تومیاسو و سوکاسا شیوتانی.

داور: روشن ایرماتف از ازبکستان

گزارش بازی

تا دقیقه 12 بازی ژاپنی ها توپ و میدان را در اختیار داشتند اما در دقیقه 12 المعز علی نهمین گل خود را در این رقابت ها به ثمر رساند و تیمش را از ژاپن یک بر صفر پیش انداخت. با این گل المعز رکورد هشت گل علی دایی در سال 1996 را پشت سرگذاشت.  در حالی که ژاپن به فکر جبران گل خورده بود بازهم پاس اکرم عفیف به گل ختم شد. حاتم با یک ضربه  زیبا در دقیقه 21 دروازه گوندا را برای بار دوم باز کرد. در ادامه بازهم قطری ها در حمله خطرناک ظاهر شدند اما توپ الهیدوس به تیر برخورد کرد و به بیرون رفت. بازیکنان طراح ژاپن نظیر مینامینو تلاش زیادی را انجام دادند تا بتوانند دروازه قطر را باز کنند اما آن ها از خلق موقعیت های خطرناک بازماندند. در نهایت نیمه اول با دو گل به نفع قطر به پایان رسید.

در نیمه دوم هم در حالی که ژاپنی ها توپ را در اختیار داشتند بازهم این قطر بود که موقعیت گل ایجاد می کرد. بی دقتی حاتم در دقیقه 59 باعث شد گل سوم قطر به ثمر نرسد. مصدومیت شدید خوخی بازیکن قطر از ناحیه سر باعث شد که این بازیکن از بازی خارج شود. نفوذهای پیاپی ژاپنی ها در دقیقه 69 مینامینو را با سعد الشیب تک به تک کرد و این بازیکن هم دروازه قطر را باز کرد. این اولین گلی بود که قطر در این دوره از رقابت ها دریافت می کند. در دقیقه 80 این بازی ایرماتف برخورد توپ به دست یوشیدا را با VAR نگاه کرد و برای قطر اعلام پنالتی شد. اکرم عفیف آقای پاس گل رقابت ها پشت توپ قرار گرفت و توانست گل سوم قطر را به ثمر برساند. در نهایت این بازی بانتیجه 3 بر یک به نفع قطر به پایان رسید تا این تیم در اولین تجربه خود در فینال به اولین قهرمانی خود در آسیا برسد و پیش بینی ژاوی هرناندس هم رنگ واقعیت به خود بگیرد.

بعد از چهار فینال، این اولین فینالی است که ژاپنی ها از دست می دهند و نایب قهرمان آسیا می شوند.

با توجه به مشکلاتی که اماراتی ها برای قطری ها در این دوره از رقابت ها ایجاد کردند و هم چنین حوادث بازی نیمه نهایی دو تیم این قهرمانی برای قطری بیش از گذشته به یادماندنی شد.

 

جام ملت های آسیا - قطر و ژاپن

جام ملت های آسیا - قطر و ژاپن

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، تیم ملی فوتبال قطر برای نخستین بار قهرمان آسیا شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جام ملت های آسیا - قطر و ژاپن

 

جام ملت های آسیا - قطر و ژاپن

 

جام ملت های آسیا - قطر و ژاپن

 

جام ملت های آسیا - قطر و ژاپن

 

جام ملت های آسیا - قطر و ژاپن

 

جام ملت های آسیا - قطر و ژاپن

 

جام ملت های آسیا - قطر و ژاپن

 

جام ملت های آسیا - قطر و ژاپن

 

جام ملت های آسیا - قطر و ژاپن

 

 

قطر به دنبال قهرمانی تاریخی در خاک دشمن؛ ژاپن در انتظار پنجمین جام

گل های جام ملت های آسیا

برنامه و نتایج کامل جام ملت های آسیا؛ 2019 امارات

مسیر تیم ها تا فینال جام ملت های آسیا + نمودار حذفی

جدول رده بندی رقابت های جام ملت های آسیا 2019

برنامه کامل جام ملت های آسیا + مسیر تیم ها تا فینال و تصاویر ورزشگاه ها

 

دیدگاه تان را بنویسید