گزارش جی پلاس/

تدریس فرهنگ فوتبال به ایران توسط قطری ها

تیم ملی فوتبال قطر علاوه بر نشان دادن صلابت تیمی و اقتدار برابر امارات به نوعی فرهنگ فوتبالی را به سایر تیم های آسیا خصوصا ایران تدریس کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، عنابی پوشان حاشیه خلیج فارس با پیروزی تحقیرکننده 4 بر صفر برابر میزبان نه تنها به فینال جام ملت های آسیا صعود کردند بلکه نوع مقابله با جنگ های روانی را به تیمی مانند ایران آموزش دادند. قطری ها به دلیل مشکلات سیاسی با امارات از ابتدای رقابت ها با محدودیت هایی روبرو شدند، از مشکل در خرید بلیت بازی ها، تا ورود و فعالیت خبرنگاران قطری و انواع و اقسام جنگ های روانی به وجود آمده.

رقابت های گروهی به شکلی پیش رفت که قطر با هر دو کشوری که تنش سیاسی داشت روبرو شد. آن ها  در مرحله گروهی با عربستان روبرو شدند، اما به جای این که تحت تاثیر جوسازی سعودی ها قرار بگیرند به بهترین شکل ممکن با بی توجهی کامل به حواشی فوتبال خودشان را ارائه داده و با دو گل تیم مدعی عربستان را شکست داده و بالاتر از این تیم به عنوان سرگروه صعود کردند.

پس از حذف کره جنوبی، نوبت به امارات رسید. آن هم در مرحله ای که پای فینال بود و حساسیت زیادی داشت و از سوی دیگر میزبان اوج کارشکنی را علیه آن ها به کار گرفته بود. قطری ها به جای مصاحبه، به جای جنگ روانی متقابل باز خود را به نشنیدن زدند. نه برای کسی مشت گره کردند، نه وارد درگیری لفظی و فیزیکی شدند و نه به مسائل غیرفوتبالی پرداختند. تنها رویارویی آن ها با اماراتی ها در مستطیل سبز و بر سر توپ بود و نه چیز دیگر. حاصل پیروزی خردکننده 4 بر 0 بود تا آن ها به بهترین شکل پاسخ تمام کارشکنی ها و توطئه ها را بدهند.

در چنین شرایطی اگر بنا بود، فرضا ایران در چنین شرایط سخت و پرتنشی به میدان برود معلوم نبود تا چه اندازه اسیر حواشی شود. برای ما در تمام دیدارهای بین نمایندگان ایران و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا حواشی بسیار زیادی به وجود آمده است و دود این حواشی هم اکثرا در چشم فوتبال ایران رفته است.

قطری ها حالا در فینال آسیا هستند. آن ها اولین فینال تاریخ خود در آسیا را نه فقط مدیون قدرت تاکتیکی و فنی خود بلکه مدیون ارائه یک فرهنگ فوتبالی درست هستند. امارات با تمام حواشی و کارشکنی هایش حالا باید به فکر فراهم کردن شرایط برگزاری دیدار پایانی بین قطر و ژاپن و حتی شاید جشن قهرمانی برای قطر باشد. چه چیزی از برگزاری یک جشن قهرمانی در زمین دشمن برای قطری ها خوشحال کننده تر و برای اماراتی ها تحقیرآمیزتر باشد؟

 

دیدگاه تان را بنویسید