جام ملت های آسیا ۲۰۱۹

۵ نکته از تقابل ایران و ژاپن

تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدارهای جام ملت‌های آسیا، تاکنون نتوانسته دروازه ژاپن را باز کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت 17:30 امروز (دوشنبه) در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا و در ورزشگاه هزاع بن‌زاید شهر العین، به مصاف هم می‌روند.

سایت فاکس اسپورتس آسیا در گزارشی، به 5 نکته کلیدی آماری تقابل دو تیم پرداخت که در زیر آمده است:

* ایران هنوز نتوانسته در جام ملت‌های آسیا به ژاپن گل بزند

دو تیم تاکنون چهار بار در جام ملت‌های آسیا با هم روبه‌رو شده‌اند، اما ایران تاکنون نتوانسته دروازه سامورایی آبی را باز کند. سه تقابل قبلی دو تیم در مرحله گروهی بود که دو بازی با تساوی به پایان رسید. دیدار دیگر ایران - ژاپن به سال 1992 بازمی‌گردد که ژاپن با گلزنی کازویوشی میورا به برتری یک بر صفر رسید. ایران در این رقابت‌ها در مرحله گروهی حذف شد، اما ژاپن به نخستین قهرمانی خود در جام ملت‌های آسیا دست یافت.

* شکست‌های ایران در مراحل نیمه‌نهایی به پایان می‌رسد؟

ایران برای نخستین بار پس از سال 2004 به دور نیمه‌نهایی رسیده است. هرچند تاریخچه حضور ایران در این مرحله برای هواداران ایرانی، تلخ است. آنها در تاریخ جام ملت‌ها در  هر پنج بازی قبلی خود در دور نیمه‌نهایی شکست خورده‌اند که سه شکست آن در ضربات پنالتی رقم خورد. آخرین پیروزی ایران در مرحله نیمه‌نهایی به سال 1976 بازمی‌گردد که این تیم به سومین قهرمانی متوالی خود رسید. این آخرین عنوان ایران در 43 سال گذشته بوده است.

ژاپن در پنج دوره قبلی مسابقات، چهار بار به نیمه‌نهایی رسیده که در سه مرتبه آن به قهرمانی جام ملت‌های آسیا رسیده است. ژاپن تنها در سال 2015 نتوانسته به این دور راه یابد و تنها شکست ژاپن در نیمه‌نهایی به سال 2007 و باخت 3 بر 2 آنها به عربستان بازمی‌گردد.

* رکورد فوق‌العاده ژاپن در هزاره جدید

ژاپن از 27 سال پیش که به قهرمانی جام ملت‌های آسیا رسیده، مدعی قهرمانی رقابت‌ها بوده است. این تیم در هزاره جدید رکوردی هیجان‌انگیز داشته است. سامورایی آبی از آغاز جام ملت‌های آسیا در سال 2000، در 33 بازی به 23 پیروزی و 9 تساوی رسیده و تنها یک شکست متحمل شده است. آنها پس از شکست مقابل عربستان در سال 2007، بدون شکست باقی مانده‌اند.

* دفاع ایران شایسته قدردانی است

در مسابقات جام ملت‌های آسیا از خط حمله ایران تمجید شده است. این تیم تاکنون گلی دریافت نکرده و خط دفاع ایران هم شایسته تقدیر است. آنها به همراه قطر در پنج بازی ابتدایی مسابقات، دروازه خود را بسته نگه داشتند و به کره جنوبی که در سال 2015 به این رکورد رسید، ملحق شدند. اگر ایران مقابل ژاپن هم گلی دریافت نکند، برای ششمین بازی متوالی دروازه خود را بسته نگه داشته است و طولانی‌ترین رکورد تاریخ مسابقات در گل نخوردن را به نام خود ثبت خواهد کرد.

* داستان دو مهاجم

سردار آزمون عملکرد بسیار موفقی پشت سر گذاشته و در پیروزی ایران مقابل چین، برای تیم کارلوس کی‌روش بسیار سودمند بوده است. مهاجم 24 ساله روبین کازان تاکنون چهار گل به ثمر رسانده و تنها معز علی مهاجم قطر با هفت گل زده را پیش روی خود می‌بیند.

ژاپن در جام ملت‌های آسیا به سختی گل زده و در همه بازی‌های قبلی خود را با یک گل اختلاف به پیروزی رسیده است. تاکومی مینامینو، مهاجم ژاپنی‌ها نیز هنوز گلی در این بازی‌ها به ثمر نرسانده و فشارها روی او افزایش یافته است. این مهاجم 24 ساله سالزبورگ اتریش در این رقابت‌ها 10 بار به سمت دروازه حریفان شوت زده، اما تاکنون نتوانسته دروازه این تیم‌ها را باز کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید