گزارش جی پلاس از جام ملت های آسیا ۲۰۱۹/ قطر یک- کره جنوبی صفر

برای اولین بار در تاریخ/ قطر با شکست کره جنوبی پرستاره به نیمه نهایی رسید

تیم ملی فوتبال قطر با پیروزی برابر کره جنوبی به نیمه نهایی جام ملت های آسیا رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، تیم ملی فوتبال کره جنوبی در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا از ساعت 16:30 در ورزشگاه هزاع بن زاید العین به مصاف قطر رفت و با یک گل برابر این تیم شکست خورد و از گردونه رقابت ها کنار رفت تا عنابی پوشان برای نخستین بار به نیمه نهایی این رقابت ها برسند.

کره جنوبی با برتری برابر بحرین و قطر با پشت سرگذاشتن عراق به این مرحله رسیدند.

کره جنوبی: کیم سئونگ، کیم یونگ گون، کیم جین سو، کیم مین جائه، سون هیونگ مین، لی چونگ یونگ، هوانگ این بئوم، جونگ وو یونگ، جو سه جونگ و هوانگ جو.

قطر: سعد الشیب، سالم الحجری، پدرو کوریا، بسام الراوی، طارق سلمان، بوعالم خوخی، عبدالکریم علی، اکرم عفیف، عبدالعزیز حاتم، حسن الهیدوس و المعز علی.

گزارش بازی

درنیمه اول این بازی دو تیم حملات زیادی را انجام ندادند و کره جنوبی با وجود حضور ستاره هایش در زمین اما نمایش خوبی نداشت. موقعیت های نصفه و نیمه برای دو تیم به وجود آمد اما آن قدر جدی نبود که بتواند دروازه ای را باز کند. در نهایت نیمه اول این بازی کم افت و خیز با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

نیمه دوم با حمله کره ای ها آغاز شد که سعد الشیب شوت بازیکنان این تیم را مهار کرد. در ادامه هم بازیکنان کره با رهبری سون هیونگ مین بازی را در دست گرفتند تا بتوانند دفاع قطر را بازکنند. یکی از مهم ترین موقعیت های این نیمه را کیم جین روی ضربه آزاد به وجود آورد اما ضربه این بازیکن به تیر خورد و به بیرون رفت. بعد از همین صحنه روی غافلگیری عبدالعزیز حاتم شوتی را روانه دروازه کره جنوبی کرد که این توپ تبدیل به گل شد تا این تیم در دقیقه 79  با یک گل پیش بیفتد. بلافاصله کره  با ضربه سر به گل رسید اما داور آن را مردود اعلام کرد و درخواست کرد تا با VAR صحنه را دوباره بررسی کند. در نهایت داور این بازی روشن ایرماتف تصمیم کمک خود را تایید کرد و گل مردود اعلام شد. تلاش های بازیکنان کره با بازیکنان لژیونر خود به نتیجه نرسید. در نهایت این بازی با همان یک گل به نفع قطر به پایان رسید تا کره جنوبی با تمام ستاره های خود از رسیدن به نیمه نهایی بازبماند و قطر به این مرحله برسد. این برای اولین بار است که قطر به نیمه نهایی جام ملت های آسیا می رسد.

حریف قطر در نیمه نهایی برنده بازی استرالیا و امارات است

پیش از این ایران و ژاپن به نیمه نهایی رسیده بودند.

دیدگاه تان را بنویسید