جام ملت های آسیا ۲۰۱۹

استاد الدوحه: ایران اگر قدرتمندترین تیم آسیا نباشد، یکی از قدرتمندترین‌هاست

روزنامه استاد الدوحه قطر معتقد است اگر ایران بهترین تیم مسابقات جام ملت‌های آسیا نباشد، قطعاً یکی از قدرتمندترین آنهاست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، تیم ملی فوتبال کشورمان شب گذشته (پنجشنبه) موفق شد چین را با نتیجه 3 بر صفر شکست دهد و روز دوشنبه در مرحله نیمه‌نهایی، به مصاف تیم ملی ژاپن خواهد رفت.

روزنامه قطری «استاد الدوحه» در گزارش‌هایی، به برتری شاگردان کارلوس کی‌روش مقابل چین پرداخت که در زیر آمده است:

ایران با شکست چین، بلیت مرحله نیمه‌نهایی خود را قطعی کرد. ایران و ژاپن روز دوشنبه در ورزشگاه هزاع بن‌زاید العین و برای رونمایی از نخستین فینالیست مسابقات، به مصاف هم می‌روند. ایران مقابل چین، قدرت خود را بر حریف تحمیل کرد. با نمایش ایران مقابل چین، این تیم نشان داد اگر قدرتمندترین تیم قاره نباشد، یکی از قدرتمندترین تیم‌های جام ملت‌های آسیاست. ایرانی‌ها با یک پیروزی سزاوارانه و نمایشی مقتدرانه راهی نیمه‌نهایی شدند.

در نیمه نخست، مهدی طارمی و سردار آزمون در دقایق 18 و 31 برای ایران گلزنی کردند. کریم انصاری‌فرد نیز در وقت‌های تلف شده نیمه دوم، نتیجه 3 بر صفر را به سود ایران به ارمغان آورد. به نظر می‌رسید چینی‌ها پس از دریافت گل‌های اول و دوم، ایران را تحت فشار قرار دهند اما حریف‌شان بازی را همچنان در اختیار داشت و این دیدار را بدون مشکل خاصی به پایان رساند.

دستاورد چشمگیر تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا، این بود که آنها تاکنون گلی دریافت نکرده‌اند. ایران بدون اینکه گلی بخورد، یمن، ویتنام و عمان را شکست داد و مقابل عراق به تساوی رسید. بسیاری از فوتبالدوستان پیش از آغاز مسابقات جام ملت‌های آسیا، ایران را مدعی قهرمانی رقابت‌ها می‌دانستند. با نمایش این تیم در پنج دیدار گذشته مسابقات، آنها قطعاً از این انتخاب ناراضی نیستند، اما ایران برای رسیدن به قهرمانی مسابقات، دو قدم دیگر در پیش دارد. گام نخست آنها مقابل ژاپن است که بسیار دشوار خواهد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید