گزارش جی پلاس/

احتمال جدی درباره ترکیب ایران برابر چین؛ حاجی‌صفی به جای امیری؟

با توجه به محرومیت وحید امیری به نظر می رسد کی روش احسان حاج صفی را به جای او در دیدار برابر چین قرار دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، محرومیت وحید امیری و کارت زردی که او مقابل عمان دریافت کرد، به دغدغه اصلی کارلوس کی‌روش برای تقابل با چین در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا تبدیل شده است. کی‌روش در روزهای اخیر گزینه‌های مختلفی را برای حضور در این پست آزمایش کرده؛ گزینه‌هایی چون احمد نوراللهی، روزبه چشمی و حتی احسان حاجی‌صفی.

اگر روزبه چشمی وارد ترکیب اصلی شود، پست هافبک دفاعی به او تعلق می‌گیرد و امید ابراهیمی کمی جلوتر بازی می‌کند. اتفاقی که در دقایق پایانی بازی مقابل عمان مشاهده کردیم. چشمی وقتی به زمین آمد، ابراهیمی آزادتر شد و کمی رو به جلو بازی کرد. کی‌روش در آن دقایق، جدا از تصمیمی که برای حفظ نتیجه داشت، روزبه چشمی را نیز آزمایش کرد تا ببیند آیا می‌تواند از او مقابل چین هم استفاده کند یا نه؟

در آستانه بازی برابر چین، یک احتمال جدی دیگر نیز وجود دارد. انتقال احسان حاجی‌صفی از دفاع چپ به هافبک میانی. احسان فوتبال خود را در همین پست آغاز کرد اما در زمان مربیگری افشین قطبی و به دلیل کمبود در دفاع چپ، به این پست منتقل شد. او از آن به بعد بیشتر یک دفاع چپ بوده تا هافبک میانی.

نخستین بار، وقتی حاجی‌صفی تنها 16 سال داشت توسط لوکا بوناچیچ در لیگ برتر مورد استفاده قرار گرفت. یک بازیکن نوجوان، به عنوان بازوی سمت چپ هافبک دفاعی. جایی که کی‌روش از حاجی‌صفی در جام ملت‌های آسیا در سال 2015 و البته جام جهانی 2014 استفاده کرد. احسان به حضور در این پست غریبه نیست و کی‌روش هم این را می‌داند که می‌تواند از قدرت شوت زنی و جنگندگی حاجی‌صفی در این منطقه از زمین استفاده کند.

باید تا چند ساعت مانده به بازی با چین صبر کنیم و ببینیم کی‌روش درباره جانشین وحید امیری چه تصمیمی می‌گیرد اما این را می‌دانیم که استفاده از احسان حاجی‌صفی نیز از ذهن او می‌گذرد. آن وقت میلاد محمدی همچنان در دفاع چپ بازی می‌کند و احسان هم به جای نیمکت، وارد ترکیب ثابت می‌شود.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید