گزارش جی پلاس/

لحظه به لحظه با حواشی دیدار ایران و چین + عکس و فیلم

تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 19:30 پنج شنبه به مصاف تیم ملی چین می رود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، در فاصله حدود ۳ ساعت به آغاز دیدار تیم‌های ملی ایران و چین تعدادی از هواداران تیم ملی فوتبال با حضور پشت درهای استادیوم محمد بن‌زاید اقدام به تشویق بازیکنان تیم ملی کردند.

 

 

* غلامحسین زمان‌آبادی و بهمنی مدیر روابط عمومی سازمان لیگ در بیرون از استادیوم مشغول توزیع پیراهن و پرچم تیم ملی ایران بین هواداران هستند.

 

* هواداران تیم ملی فوتبال ایران در پشت درهای ورزشگاه با طبل و سنج شاگردان کی‌روش را تشویق کرده و به حمایت از آنها پرداختند.

 

* یکی از هواداران تیم فوتبال پرسپولیس با پیراهن این تیم در بین تماشاگران حاضر است و از بازیکنان پرسپولیسی تیم ملی حمایت می‌کند.

 

* چند هوادار خوزستانی از شهر ایذه با لباس محلی در بین تماشاگران حاصر شده و به تشویق بازیکنان و کادر فنی تیم ملی می‌پردازند.

 

* تعدادی از تماشاگران تیم ملی فوتبال چین با پیراهن تیم ملی کشورشان به رنگ قرمز بین مردم حضور دارند و از اینکه ایرانی‌ها تیمشان را با سر و صدای زیاد تشویق می‌کنند تعجب کردند. خودِ چینی‌ها هم با طبل بیرون از استادیوم ایستاده و قصد حضور در ورزشگاه را دارند.

 

رختکن تیم ملی فوتبال ایران برای بازی با چین آماده شده و بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران مثل بازی های گذشته عکس نزدیکان خود را روی قلم بندهای خود حک کرده اند.

نام علیرضا جهانبخش نیز روی کفشهایش حک شده که این اقدامات قبل از برگزاری بازی ها صورت گرفته است. همچنین مثل بازی های قبل چند ساعت قبل از بازی تصاویر شادی بازیکنان در دیدارهای قبل در ورودی رختکت نصب شده است.

تصاویر رختکن دو تیم را در زیر ببینید:

تعدادی از هواداران چینی با خانواده های خود به ورزشگاه آمده اند. چینی ها با همسر و کودکان خود راه استادیوم را در پیش گرفته و کمتر تماشاگری از این کشور به تنهایی در اطراف ورزشگاه حضور دارد.

این در حالی است که ایرانی ها که در بین آنها جوانان زیادی از استان فارس دیده می شود هم با تورهای مسافرتی مختلف خود را به ابوظبی رسانده و قصد تماشای دیدار دو تیم را دارند.

* یکی از هواداران تیم ملی ایران  کاغذی در دست داشت که روی آن نوشته شده بود من لیپی را دوست دارم مثل زمین اما ایران را دوست دارم مثل کل دنیا.

*عبدالله ویسی سرمربی سابق تیم فوتبال استقلال خوزستان در پشت درهای محمد بن زاید حضور پیدا کرد و از اینکه برای حضور در استادیوم بلیت نداشت ناراحت بود.

*در حالی که تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ١٩:٣٠ در ورزشگاه محمد بن‌زاید به مصاف تیم ملی چین می‌رود، درهای ورزشگاه حدود ٣ ساعت پیش از این دیدار باز شد تا هوادارن روی صندلی‌های خود مستقر شوند.

*برخی هواداران ایرانی در مواجه با تماشاگران ژاپنی برای آنها کری خوانی می‌کردند.

*مانند بازی‌های قبلی، ٣ ساعت پیش از آغاز بازی، سرودهای ملی دو تیم در ورزشگاه پخش شد.

*ساعتی پیش از دیدار ایران و چین، خبرنگاران ایرانی و چینی در مرکز رسانه‌ای ورزشگاه با هیجان خاصی دیدار ژاپن و ویتنام را از طریق تلویزیون دنبال می‌کردند.

*تدابیر امینی برای این دیدار کمی بیشتر از سایر دیدارها بود، به طوری که کیف و لوازم کسانی که قصد ورود به ورزشگاه را داشتند با دقت بازرسی می‌شد.

*تعدادی از تماشاگران ایران با خواندن سرود قهرمانی به حمایت از تیم ملی فوتبال ایران پرداختند. 

*تعدادی از هواداران ایران با لباس محلی در مقابل ورزشگاه به حمایت از تیم ملی پرداختند.

*تماشاگران تیم ملی فوتبال ایران وقتی متوجه شدند ژاپن برنده بازی با ویتنام شده خوشحال شدند! تعدادی از آنها اعتقاد داشتند تیم ملی می تواند تیم های شرق آسیا مثل کره، ویتنام، چین و ژاپن را راحت تر شکست دهد زیرا در این سالها سابقه زیادی در بردن این تیم ها داشته است.

* بازار سیاه هم برای این بازی داغ است و علاوه بر ایرانی‌ها, هواداران چینی‌ نیز در اطراف ورزشگاه اقدام به خرید بلیت‌های این بازی با قیمت گران‌تر می‌کنند.

* ماموران نظم‌دهی ورزشگاه که عرب‌زبان هستند با بلندگو خطاب به هواداران ایرانی به زبان فارسی می‌گویند: «لطفاً وارد ورزشگاه شوید». این موضوع باعث جلب توجه تماشاگران ایرانی شده بود.

امیررضا خادم معاون وزیر ورزش به همراه قاضی‌زاده نماینده مجلس برای تماشای این بازی وارد ورزشگاه شدند. 

* خداداد افشاریان داور سابق فوتبال ایران برای تماشای این مسابقه به همراه چند نفر از دوستانش وارد استادیوم شد، اما از حضور وی ممانعت به عمل آمد. افشاریان به دلیل اینکه بلیط بازی را دراختیار ندارد نتوانست مجوز ورود پیدا کند و به همین علت در بیرون از استادیوم منتظر هماهنگی برای تماس مسئولان سفارت با نمایندگان مسئول در ورزشگاه است. 

* تماشاگران ایران پشت درهای ورزشگاه همچنان مشغول کری‌خوانی برای هواداران چینی هستند و پرچم تیم ملی ایران را به آنها نشان می‌دهند. 

*شوخی جالب بازیکنان با سامان قدوس حین تمرین پیش از بازی

مثل بازی‌های گذشته تیم ملی تنها 3 الی 3500 نفر در استادیوم محمد بن زاید حضور دارند و 2 الی 2500 نفر نیز طرفدار تیم ملی چین هستند که در مجموع حضور هواداران دو تیم را نزدیک به 6 هزار نفر کرده است.

*علی فتح الله زاده و محمدرضا رویانیان مدیران عامل سابق استقلال و پرسپولیس هم در ورزشگاه نظاره گر بازی دو تیم هستند.

* هواداران تیم ملی پرچم بزرگ ایران را روی یکی از سکوهای استادیوم پهن کرده‌اند.

پیش از آغاز این بازی کارلوس کی‌روش سرمربی ایران و مارچلو لیپی به خوش و بش با هم پرداختند که مورد توجه AFC واقع شده است.

این اتفاق در شرایطی است که روز گذشته کی‌روش، به تمجید از لیپی پرداخته بود و وی را استاد خود خوانده بود.

* در دقیقه 12 بازی سردار آزمون دچار مصدومیت شد که در این لحظه کی‌روش همزمان قدوس، ترابی و انصاری‌فرد را از روی نیمکت بلند کرد و خواست آماده ورود به زمین باشند.

* بعد از گل مهدی طارمی همه بازیکنان به سمت وی دویدند و فقط آزمون بود که به تنهایی به سمت تماشاگران روبه‌روی جایگاه رفت و خوشحالی‌اش را با آنها تقسیم کرد.

* در دقیقه 21 بازی صحنه مشکوکی در محوطه جریمه چین اتفاق افتاد که مهدی طارمی با اعتراض شدید اعتقاد داشت خطای پنالتی روی او اتفاق افتاده است که داور خلاف او نظر را داشت. کی‌روش در این لحظه به داور چهارم اعتراض می‌کرد که چرا از سیستم VAR استفاده نشده است.

* تماشاگران ایرانی بعد از گل مهدی طارمی کاملاً جو ورزشگاه را در کنترل خود داشتند.

* بعد از گل ایران واکنش خبرنگاران چینی جالب توجه بود. یکی از آنها که به شدت از اشتباه مدافع‌شان عصبانی بود بلند فریاد می‌کشید. این خبرنگار هنگامی که قصد نشستن روی صندلی‌اش را داشت لگد محکمی به صندلی زد که این واکنش او در نوع خود جالب بود!

* بعد از گل دوم ایران توسط آزمون، لیپی بهت‌زده از اشتباهات پی‌در‌پی مدافعان تبمش روی نیمکت تیمش نشست.

* کارلوس کی‌روش وقتی فهمید اتاق VAR درخواست تجدیدنظر روی گل دوم ایران را داشته حسابی عصبانی شد و بعد از تأیید گل مشت‌‌هایش را به سمت اتاق VAR گره کرد.

* سردار آزمون بعد از گلی که به ثمر رساند، مقابل دوربین علامت سکوت نشان داد که به نظر می‌رسید در واکنش به اتفاقات پس از دیدار با عمان و انتقاد به از دست دادن موقعیت‌های آن بازی بوده است.

*مسعود شجاعی در اواخر نیمه اول با کی روش صحبت و به صورت درگوشی صحبتی را به سرمربی تیم ملی منتقل کرد.

*هواداران تیم ملی بعد از پایان نیمه اول و در اواسط نیمه دوم با شعار بچه ها متشکریم از عملکرد بازیکنان تیم ملی ابراز رضایت کردند.

* پیش از شروع نیمه دوم بازیکنان چین در حالی که داور برای آغاز بازی منتظر آنها بود مقابل دیدگان تماشاگرانشان حلقه اتحاد تشکیل دادند.

*تماشاگران ایران در نیمه دوم چندین بار کارلوس کی روش را تشویق کردند.

*بعد از اینکه مهدی طارمی از داور کارت زرد گرفت و محروم شد کی روش به این اتفاق واکنش و ناراحتی خود را به دیگر نیمکت نشینان تیم ملی نشان داد.

*بعد از تعویض دژاگه وی به سمت حاج صفی رفت و بازوبند کاپیتانی را بر دستان وی بست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید