گزارش جی پلاس از جام ملت های آسیا ۲۰۱۹/

شگفتی سازی ویتنامی ها و حذف ناباورانه اردن در جام هفدهم

اولین دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا با برتری ویتنام به پایان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، اولین بازی مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا از ساعت 14:30 یکشنبه 30 دی میان اردن و ویتنام در ورزشگاه آل مکتوم دبی آغاز شد و ویتنام توانست با غلبه بر حریفش در ضربات پنالتی راهی یک چهارم نهایی شود.

اردن از گروه B با 7 امتیاز و صدرنشینی و البته بالاتر از استرالیا به این مرحله رسید. این تیم برابر استرالیا و سوریه پیروز شد و برابر فلسطین به تساوی رسید.

در آن سو ویتنام به عنوان تیم سوم گروه D با شکست برابر عراق و ایران و پیروزی برابر یمن به این مرحله رسید.

اردن: عامر شفیع، فراس شلبایه، طارق خطاب، بهاء عبدالرحمن، سعید مرجان، یوسف راشد، یاسین البخیت، خلیل بنی عطیه، موسی سلیمان، انس بنی یاسین و سالم العجارین.

ویتنام: دانگ فان لام، دوی مانه، تیان دونگ، وان هائو، ترونگ هوانگ، کوی نگوک، وانگ دوک، هونگ دونگ، هوی هون، کوانگ های و کونگ فیونگ.

قضاوت این دیدار برعهده علیرضا فغانی و تیم داوری ایرانی او بود.

گزارش بازی

تیم اردن در ابتدای بازی شرایط بهتری را نسبت به حریف داشت هرچند که تا دقیقه 15 اتفاق خاصی روی دروازه ها رخ نداد. در دقیقه 20 این بازی یاسین مهم ترین بخت بازی را با بی دقتی برای اردن از دست داد. دقیقه 35 اولین خطر ویتنامی ها به وجود آمد اما شوت بازیکن این تیم را عامر دفع کرد. در دقیقه 39 این بازی روی بازی خطرناکی (ضربخ آزاد غیرمستقیم) که در محوطه جریمه از سوی فغانی اعلام شد، بها عبدالرحمن با یک شوت زیبا دروازه ویتنام را باز کرد. بعد از این گل ویتنام بازی بهتری ارائه داد و بازهم از روی شوت دروازه اردن تهدید شد که شفیع توپ را به کرنر فرستاد. در آخرین دقیقه نیمه اول بازهم وان هائو بازیکن ویتنام  اقدام به شوت زنی کرد که ضربه زیبای او بازهم توسط دروازه بان اردن مهار شد.

ویتنامی ها که در نیمه دوم برای جبران آمده بودند خیلی زود و در دقیقه 51 توسط پونگ به گل تساوی رسیدند. این گل روی ارسال از جناحین و با قطع توپ توسط بازیکن شماره 10 ویتنام به دست آمد. در ادامه بازی آن ها فرصت زدن گل دوم را هم داشت و در صحنه تک به تک و رد شدن توپ از دروازه بان، انس بازیکن اردن دروازه تیمش را نجات داد. درنیمه دوم دو تیم حملاتی را انجام دادند اما در نهایت بازی به وقت اضافه رفت.

وقت اضافه

در نیمه اول وقت های اضافه اتفاق خاصی رخ نداد چرا که دو تیم با احتیاط کار می کردند و هیچ کدام نمی خواستند با ریسک اشتباهی را انجام بدهند که منجر به حذف شان شود. وقت های اضافه این بازی هم با همان تساوی به پایان رسید تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود.

در ضربات پنالتی این ویتنامی ها بودند که توانستند بهتر کار کنند و در کمال ناباوری اردن را حذف کنند تا خودشان اولین تیم راه یافته به جمع 8 تیم برتر باشند. در ضربات پنالتی ویتنام 4 بر 2 پیروز شد.

ویتنام در دور بعد باید با برنده ژاپن و عربستان بازی کند.

 

مشخص شدن دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی/ عربستان و ژاپن به هم رسیدند +نمودار حذفی

لحظه به لحظه با داغ ترین اتفاقات جام هفدهم در امارات + عکس و فیلم

جدول رده بندی رقابت های جام ملت های آسیا 2019

برنامه کامل جام ملت های آسیا + مسیر تیم ها تا فینال و تصاویر ورزشگاه ها

برنامه و نتایج کامل جام ملت های آسیا؛ 2019 امارات

دیدگاه تان را بنویسید