گزارش جی پلاس/ برنامه روز دوازدهم جام ملت های آسیا ۲۰۱۹

ایران- عراق؛ فرصتی برای جبران بعد از 1454 روز! + عکس ها

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی خود در مرحله گروهی جام ملت های آسیا به مصاف عراق می رود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، تیم ملی فوتبال ایران و عراق بعد از 3 سال و 11 ماه و 24 روز با به عبارتی 1454 روز بار دیگر در جام ملت های آسیا به مصاف هم می روند. آخرین مصاف دو تیم در این جام روز 3 بهمن 1393 برگزار شد و حالا از ساعت 19:30 چهارشنبه 26 دی در ورزشگاه آل مکتوم دبی برای تعیین صدرنشین گروه D به مصاف هم می روند.

ثبت لبخند تلخ "شاکر" در ذهن ایرانی ها

تیم ملی ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های 2015 استرالیا در ضربات پنالتی 7 بر 6 مغلوب عراق شد. وحید امیری و حاج صفی برای ایران و عبدالامیر برای عراق پنالتی خراب کردند. آخرین پنالتی بازی را "سلام شاکر" بازیکن شماره 14 عراق زد. او بعد از گل شدن این پنالتی و صعود تیمش به نیمه نهایی خوشحالی انجام داد که شاید کمتر هوادار فوتبالی ایران لبخند این بازیکن را فراموش کرده باشد. لبخندی که برخی از رسانه ها عنوان "اعصاب خرد کن ترین لبخند" را دادند.

 

تیم ملی فوتبال ایران -عراق

 

صدای تیر در گوش تمام ایرانی ها

پنالتی هشتم تیم ملی را وحید امیری زد. دروازه بان خلاف جهت حرکت کرد اما ... ! امان از تیر دروازه. هنوز هم صدای برخورد توپ وحید امیری به تیر دروازه نه تنها در گوش او، بلکه در گوش تمام مردم باقی مانده است. می توان وحید امیری را از جمله بازیکنانی نام برد که انگیزه زیادی برای بازی برابر عراق دارد.

 

تیم ملی فوتبال ایران -عراق

 

جدال ایران- عراق بعد از 1454  برای صدرنشینی

تیم های ملی ایران و عراق با دو پیروزی برابر یمن و ویتنام 6 امتیازی هستند و برای صعود به عنوان صدرنشین در ورزشگاه آل مکتوم به مصاف هم می روند. تساوی و برد ایران باعث صدرنشینی این تیم می شود و تنها برد عراق باعث تغییر جایگاه تیم ها و صعود این تیم به عنوان صدرنشین می شود.  شاید دیدار این دوتیم حساسیت مرحله حذفی رقابت ها را نداشته باشد اما داستان چهارسال پیش باعث شده که این بازی حساسیت زیادی داشته باشد. دو سال پیش ایران و عراق در چارچوب بازی دوستانه در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که تیم میهمان با یک گل پیروز شد.

دیدار دوباره این بار بدون پولادی

بازی ایران و عراق آخرین باری بود که مهرداد پولادی لباس تیم ملی ایران را پوشید و شاید آخرین باری بود که پولادی دیده شد! حال بعد از چهارسال تیم ملی فوتبال ایران این بار بدون پولادی با عراق و شاگردان کاتانچ دیدار می کند.

 

تیم ملی فوتبال ایران -عراق

 

ویتنام- یمن ساعت 19:30 ورزشگاه بن زاید العین

به مانند دیگر بازی های دور سوم مرحله گروهی، دو دیدار یک گروه به صورت همزمان برگزار می شود. ویتنام و یمن که هر دو بازی خود را با شکست پشت سرگذاشته اند برای قرار گرفتن در رده سوم به مصاف هم می روند. تساوی و برد ویتنام، ،آن ها را سوم می کند و تنها برد یمن باعث تغییر رده این دو می شود. با توجه به شرایط دیگر گروه ها تیم سوم گروه D شانس کمتری برای صعود به عنوان تیم سوم دارند اما بازهم باید منتظر ماند تا دید علاوه بر نتیجه این دیدار چه نتیجه در دیگر گروه ها رقم می خورد تا تکلیف تیم های سوم مشخص شود.

 

نتایج گروه D

ایران 5- یمن صفر

ویتنام 2- عراق 3

ایران 2- ویتنام صفر

عراق 3- یمن صفر

گروه D
رده تیم تعداد بازی برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل امتیاز
1 ایران 2 2 - - 7 - 7 6
2 عراق 2 2 - - 6 2 4 6
3 ویتنام 2 - - 2 2 5 3- 0
4 یمن 2 - - 2 - 8 8- 0

تیم ملی فوتبال ایران -عراق

تیم ملی فوتبال ایران -عراق

تیم ملی فوتبال ایران -عراق

تیم ملی فوتبال ایران -عراق

 

 

گروه D
رده تیم تعداد بازی برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل امتیاز
1 ایران 2 2 - - 7 - 7 6
2 عراق 2 2 - - 6 2 4 6
3 ویتنام 2 - - 2 2 5 3- 0
4 یمن 2 - - 2 - 8 8- 0

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید