گزارش جی پلاس به بهانه دیدار ایران و عراق/

انتقام یا حفظ انرژی، مساله این است!

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار مرحله گروهی به مصاف عراق خواهد رفت. دیداری که تیم پیروز را به عنوان صدرنشین به مسیر آسان می فرستد و تیم بازنده را روانه هفت خوان!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، ملی پوشان فوتبال ایران با شروعی خوب و البته قابل انتظار با 6 امتیاز پای به آخرین دیدار مرحله گروهی می گذارند. حریف ایران یعنی عراق نیز شرایط مشابهی دارد اما تفاضل گل کمتر به این معناست که قهرمان سال 2007 برای صدرنشینی نیاز به پیروزی بر ایران دارد.

 

 

از جایی که شاگردان کی روش با یک تساوی هم صدرنشینی خود را قطعی می کنند، دیدگاه های متفاوتی درباره دیدار آخر مرحله گروهی وجود دارد. رقابت های جام ملت های آسیا از همیشه شلوغ تر است و با توجه به 24 تیمی شدن رقابت ها، تیم ها برای رسیدن به مراحل پایانی باید یک بازی بیشتر انجام دهند که همین مساله لزوم حفظ آمادگی و تقسیم انرژی را نشان می دهد. اما این تمام داستان نیست.

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دوره رقابت های جام ملت های آسیا، در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف عراق رفت و در شرایطی که پیش افتاده بود در نهایت با اخراجی جنجالی، بازی مساوی شد و در ضربات پنالتی باخت و از دور رقابت ها کنار رفت. در چنین شرایطی دیدار برابر عراق علاوه بر جنگ صدرنشینی جنبه های انتقامی نیز دارد.

کاتانچ سرمربی عراق اعلام کرده که به برخی ستاره هایش استراحت خواهد داد چرا که صعود تیمش قطعی شده است. اگر ادعای کاتانچ بلوف نباشد آیا کی روش به تمام ستاره هایش بازی می دهد؟ آیا سرمربی پرتغالی با قصد گرفتن انتقام تیمش را با تمام قوا روانه میدان می کند تا تحت هر شرایطی حتی به قیمت دادن مصدوم و یا محروم 9 امتیازی شود یا ...؟

گرفتن انتقام از عراق مسلما اتفاق خجسته ای است. خصوصا وقتی رئیس فدراسیون فوتبال این کشور پیش از رقابت ها ابراز امیدواری کرده که آن ها به همراه یمن به دور بعد صعود کنند! اما شاید اندکی دوراندیشی نیز بد نباشد. بعد از مرحله حذفی اگر قرار باشد یک تیم تا پایان در رقابت ها بماند برای قهرمانی باید 4 بازی دیگر برگزار کند. در این بین علاوه بر خطر مصدومیت ناشی از فشردگی مسابقات بحث محرومیت به خاطر  کارت های زرد نیز هست. به این ترتیب به نظر می رسد بهترین حالت ممکن حفظ صدرنشینی (ولو با یک امتیاز) و در عین حال حفظ انرژی و شادابی تیم برای مراحل حذفی باشد. این که کی روش چه نظری درباره این دوراهی دارد را باید تا چهارشنبه صبر کرد.

دیدار ایران و عراق ساعت 19:30 دقیقه چهارشنبه 26 دی برگزار می شود.

دیدگاه تان را بنویسید