گزارش فاکس اسپورت آسیا درباره دروازه بان تیم ملی؛

از فقر مطلق تا سوپراستاری؛ ظهور علیرضا بیرانوند ایران

سایت فاکس اسپورت آسیا در گزارشی با تمجید از عملکرد بیرانوند، درباره زندگی سخت او نوشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، زندگی علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی ایران یکی از داستان های کتاب تاریخ است. او که روزی رفتگر خیابان ها بود، در 26 سالگی نماینده تیم ملی کشورش در جام جهانی بود و حالا در جام ملت های آسیا برای ایران بازی می کند.

زندگی شخصی

بیرانوند در لرستان ایران و در یک خانواده عشایر به دنیا آمد و سال های اولیه زندگی خود را در فقر مطلق گذراند اما حالا به عنوان یک نماینده خوب ایرانی درآمد بالایی در سن جوانی دارد. با این حال پدرش خیلی موافق ورزشکار شدن او نبود و می خواست پسر بزرگش زندگی ساده ای داشته باشد تا جایی که چندین بار پدرش دستکش لباس هایش را از بین برده بود به طوری که نتواند بازی کند.

اولین گام

علیرضا سرانجام با پول قرض گرفتن از یکی از بستگانش برای بازی در یکی از تیم های پایتخت از خانه فرار کرد. حسین فیض یک مربی فوتبال، با این دروازه بان ملاقات کرد و برای بازگشت او به تمرینات 200 هزار تومان پول خواسته بود. علیرضا این میزان پول را نداشت و حتی چندین شب را برج آزادی تهران خوابید. یک کفاش به او پیشنهاد داد که شب را در مغازه او بخوابد اما او تصمیم گرفت جلوی در باشگاه بخوابد. 

او در یک مصاحبه ای که داشت اعلام کرد یک شب جلوی در باشگاه خوابیده بودم و صبح متوجه شدم جلوی من سکه هایی است که مردم آن جا گذاشته اند. آن ها فکر کردند من گدا هستم! بعد از مدت ها یک صبحانه خوشمزه خوردم!

او برای بهترین شدن مبارزه کرد و سختی کشید.

سرانجام او با مربی که قبلا دیده بود، فرصت پیشرفت پیدا کرد و توسط یکی از هم تیمی هایش توانست در یک کارواش کار کند. در همین کارواش بود که او اسطوره فوتبال ایران یعنی علی دایی را دید.

بیرانوند دروازه بان باهوشی بود اما درباره ملاقات خودش با دایی گفت: من می دانستم که او به من کمک می کند اما به عنوان یک کارگر شرمنده بودم که با او حرف بزنم و درباره وضعیتم چیزی بگویم.

اما یکی از مهم ترین مشکلات او پیدا کردن جایی برای خواب بود. ابتدا باشگاه نفت به او اجازه داد شب ها را در نمازخانه بخوابد. بعد از آن او در یک پیتزا فروشی و بعد به عنوان رفتگر مشغول به کار شد.  بعد از مدتی او قرار شد از نفت به هما منتقل شود اما بعد نفت به او پیشنهاد قرارداد داد و کارش را شروع کرد.

پرواز به سمت دوران حرفه ای

بعد از بازی در نفت او به تیم ملی زیر 23 سال ایران دعوت شد. او مراحل رشد خود را سریع پیمود. "دال پران" بازی محلی که پرتابی بود باعث شده بود که بیرانوند قدرت خوبی در این زمینه داشته باشد. این یکی از عوامل منحصر به فرد بودن پرتاب های او شده است. بیرانوند در سال 2014 و در جام جهانی 2018 برای تیم ملی کشورش بازی کرد و حالا هم در امارات در تیم ملی کشورش حضور دارد. این بازیکن در جام جهانی 2018 توانست پنالتی کریستیانو رونالدو را بگیرد و نشان بدهد دروازه بان بزرگی است. بیرانوند را می توان یکی از بهترین های جهان در این پست دانست.

 

دیدگاه تان را بنویسید