جام ملت های آسیا ۲۰۱۹

اظهار نظر بازیکنان تیم ملی ایران بعد از برتری برابر یمن

هافبک تیم ملی معتقد است تیم ملی می‌تواند با حفظ تمرکز خود تا مراحل پایانی جام ملت‌های آسیا پیشروی کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، امید ابراهیمی هافبک تیم ملی پس از پیروزی ۵ بر صفر برابر یمن در جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: خوشحالیم که توانستیم سه امتیاز بازی را بگیریم و از فردا آماده بازی بعدی مقابل ویتنام می‌شویم.

او در پاسخ به این پرسش که چرا شاگردان کی‌روش، خشن بازی کردند، گفت: فوتبال همین است. کسی دنبال مراعات کردن نیست و همه به دنبال موفقیت هستند و ما هم تلاش می‌کنیم که محکم بازی کنیم. هدف ما این است که تا آخر با موفقیت راه را ادامه دهیم.

ابراهیمی اضافه کرد: امیدوارم در دیدار با ویتنام نیز به برتری برسیم. فکر می‌کنم اگر تمرکز خود را بازی به بازی حفظ کنیم به مرور نتایج بهتری هم خواهیم گرفت.

امیری: حالا به بازی با ویتنام فکر می‌کنیم

وحید امیری بعد از برتری پنج گله ایران مقابل یمن در نخستین بازی خود در جام ملت‌های آسیا بیان کرد: چند دقیقه اول، بازی گره خورده بود اما خدا را شکر توانستیم گل بزنیم و بازی اول را با برد به اتمام برسانیم. در بازی امروز رفته‌رفته تیم ملی ایران به شکلش رسید. مهم سه امتیاز بود که خدا را شکر به این مهم دست پیدا کردیم.

او درباره این که کی‌روش گفته بود تنها به بازی با یمن فکر می‌کند، گفت: قانون کار همین است و تیمی که می‌خواهد کارش را کند باید بازی به بازی پیش برود. بازی با یمن تمام شد و الان تمام فکر و ذکرمان بازی با ویتنام است. ما به دنبال سه امتیازها هستیم و بازی‌ها پشت سر هم مهم است و امیدوارم به هدفمان برسیم.

رضاییان: دیگر تیم ضعیفی در آسیا نداریم

رامین رضاییان پس از برتری پنج گله ایران برابر یمن در نخستین بازی تیم ملی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار کرد: بازی خیلی خوبی بود و خوشحالم که توانستیم این دیدار را با پیروزی پشت‌سر بگذاریم.

وی ادامه داد: تیم بزرگی مانند استرالیا شکست خورد اما خوب بازی کرد. یمن هم تیم خیلی خوبی بود اما خوشبختانه توانستیم دستورات کادر فنی را به خوبی پیاده کنیم و به تنها چیزی که فکر می‌کنیم دیدار بعدی مقابل ویتنام است.

رضاییان اضافه کرد: آسیا مثل قدیم نیست که تیم‌های دیگر ضعیف باشند و همه تیم‌ها فوتبال خوبی بازی می‌کنند. همه تیم‌ها در حال پیشرفت هستند. خوشحالم که توانستیم دل مردم را شاد کنیم که امروز برای ما سنگ‌تمام گذاشتند.

پورعلی‌گنجی: آسیب‌دیدگی‌ام جدی نیست فقط ضربه خوردم

مرتضی پورعلی‌گنجی بعد از پیروزی ۵ بر صفر مقابل یمن در جمع خبرنگاران گفت: خدا را شکر می‌کنیم که سه امتیاز بازی را گرفتیم  و شروع خوبی داشتیم.

وی در مورد حضور پرشمار تماشاگران در ورزشگاه گفت: خدا را شکر هم جام جهانی و هم جام‌های قبلی و هم در این جام هواداران به ما  لطف دارند و حمایت می‌کنند و خدا را شکر می‌کنیم که شرمنده آنها نشدیم. 

پورعلی‌گنجی در مورد اینکه هیچکدام از مدعیان مثل ایران قدرتمند شروع نکردند، گفت: فوتبال رو ندارد تمام تیم‌های کوچک از تیم‌های بزرگ امتیاز گرفتند و این راحت نیست بنابراین باید تمرکزمان را حفظ کنیم و پله پله پیش برویم. تیم‌ها پیشرفت کرده اند فلسطین با سوریه مساوی کرد، اردن تیم استرالیا را برد و این نشان می‌دهد که همه تیم‌ها برای پیروزی امید دارند ما بازی به بازی جلو می‌رویم اکنون تمرکزمان روی بازی ویتنام است امیدوارم بتوانیم دل هواداران را شاد کنیم.

وی در مورد مصدومیتش گفت: خدا را شکر آسیب‌دیدگی‌ام جدی نیست فقط ضربه خوردم

طارمی: عدد 6 را به خاطر عزت‌اللهی نشان دادم

مهدی طارمی درخصوص برد تیم ملی مقابل یمن و نشان دادن عدد 6 گفت: ما امروز بازی خیلی خوبی انجام دادیم و همین که توانستیم بازی اول را با برد پشت سر بگذاریم خوب است. چرا که اولین بازی در هر تورنمنتی بسیار سخت است. 

وی درباره نشان دادن عدد 6 هم ادامه داد: در این باره باید بگویم که به یاد سعید عزت‌اللهی عدد 6 را نشان دادم چون قبل از بازی به او گفته بودم که اگر گل بزنم گلم را به تو تقدیم می‌کنم. درست است که با ما نیست اما در قلب همه ما حضور دارد. 

طارمی درباره اینکه در جام جهانی خیلی‌ها به عملکرد دفاعی تیم ملی انتقاد داشتند اما امروز تیم ملی هجومی بازی کرد تصریح کرد: هر بازی برنامه خاصی برای خودش دارد اگر در جام جهانی دفاعی بازی کردیم اینطور نیست اینجا هم دفاعی بازی کنیم. هر تیمی یک آنالیز خاصی دارد و نمی‌توانیم از دقیقه اول مقابل اسپانیا حمله کنیم. در برخی بازی‌ها باید دفاع کرد و در برخی‌ها باید از دقیقه اول حمله کنیم. این برنامه تاکتیکی تیم ملی است که کی‌روش مطرح می‌کند. 

طارمی درخصوص بازی با ویتنام هم اظهار داشت: همه تمرکز ما روی بازی با یمن بود و خوشبختانه برنده شدیم و الان فقط به بازی با ویتنام فکر می‌کنیم تا بتوانیم آنها را هم ببریم. در تورنمنت‌های هیچ بازی آسان نیست و دیدید که تیم‌های دیگر مثل استرالیا و امارات کار سختی داشتند. در هر تورنمنتی بازی اول سخت است و شرایط تیم‌ها مشخص نیست. حتی در جام جهانی می‌توانستیم پرتغال را شکست دهیم.

دژاگه: نبودنم در جام جهانی ضربه سختی برایم بود/2 سال سختی کشیدم

اشکان دژاگه درباره بازی امشب تیم ملی مقابل یمن گفت: ما اگر 5 گل زدیم می‌گویند چرا 5 گل زدید و اگر 2 گل می‌زدیم می‌گفتند چرا 5 گل نزدید! ما بازی خوبی انجام دادیم و مهم زدن 5 گل نیست بلکه این در ذهن ما بود که بتوانیم بازی را کنترل کنیم. بعد از گل اول بازی را کنترل کردیم و سعی کردیم بازی خوبی  انجام دهیم و توانستیم گل‌های بعد را بزنیم. الان 5 روز تا بازی با ویتنام وقت داریم و آن بازی هم سخت خواهد بود. 

وی درباره اینکه برای این بازی خودش انگیزه‌های خاصی داشته، ادامه داد: همه می‌دانند که در این یکی دو سال اخیر مصدوم بودم و سختی زیاد کشیدم حتی با اینکه با تیم بودم اما به جام جهانی نرسیدم و این ضربه بدی برای من بود اما الان بدون مصدومیت هستم و این از هر چیزی مهم‌تر است. سعی می‌کنم در زمین مثل همیشه به تیم کمک کنم و خدا را شکر در اولین بازی به تیم ملی کمک کنم و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد. 

دژاگه درخصوص اینکه تیم ملی در جام جهانی دفاعی بازی می‌کرد اما الان تغییر روش داده، اظهار داشت: سیستم بازی ما طوری است که مهم است گل نخوریم. همه با هم دفاع و حمله می‌کنیم اما در جام جهانی بازی مقابل اسپانیا و پرتغال سخت‌تر است اما همان جاهم بازی‌های خوبی انجام دادیم و این را سعی می‌کنیم ادامه دهیم و امروز هم توانستیم این کار را انجام دهیم و امیدوارم این مساله را ادامه دهیم.

دیدگاه تان را بنویسید