گزارش جی پلاس/ برنامه روز دوم مسابقه های جام ملت های آسیا ۲۰۱۹

جدال مدافع عنوان قهرمانی با اردن؛ فلسطین به دنبال اولین برد تاریخ

در دومین روز رقابت های جام ملت های آسیا مدافع عنوان قهرمانی استرالیا به مصاف حریف خود می رود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، در دومین روز از رقابت های جام ملت های آسیا در امارات سه دیدار برگزار می شود و مدافع عنوان قهرمانی در ورزشگاه هزاع بن زاید به مصاف اردن می رود.

 

یکشنبه 16 دی؛ استرالیا- اردن ساعت 14:30 ورزشگاه هزاع بن زاید

استرالیا

استرالیا مدافع عنوان قهرمانی جام هفدهم در گروه B این رقابت ها با سوریه، فلسطین و اردن هم گروه است. این تیم در اولین گام به مصاف اردن می رود. استرالیایی ها با وجود اینکه چند بازیکن خوب خود هم چون "یدنیناک" و "دنیل ارزانی" را در این جام به همراه ندارند اما بازهم با تکیه بر بازیکنانی چون "متئو رایان"، "متئو لکی" و "روبی کروس" در این دوره هم شانس قهرمانی هستند. این اولین تورنمنت شاگردان "گراهام آرنولد" بدون "تیم کهیل" مهاجم نامدارشان است.

آرنولد" سرمربی تیم ملی استرالیا همان بازیکنی است که در بازی برگشت ایران و استرالیا در مقدماتی جام جهانی 1998 به عنوان بازیکن ذخیره به میدان آمد و آخرین موقعیت گلزنی تیم ملی کشورش را از دست داد و کانگوروها از صعود به جام جهانی بازماندند.

بازیکنان تیم ملی استرالیا

متئو رایان، لانگراک، ووکوویچ (دروازه بان ها)، متئو ژرمن، گرانت، سینسبری، ریسدون، دگنک، عزیز بهیچ، گرسباخ (مدافعان)، مارک میلیگان، روبی کروس، مصطفی امینی، ماسیمو لونگو، جکسون، توماس روجیچ، جگو، نابوت، مابیل، کریستوفر (هافبک ها)، جیانو، متئو لکی، مک لارن. (مهاجمان)

نکاتی درباره تیم ملی استرالیا

رده در آسیا: دوم

 2011: فینالیست

2015: قهرمان

2007: یک چهارم

16 بازی در جام ملت های آسیا در 3 دوره حضور (10 برد، 3 مساوی و 3 باخت)

نتایج استرالیا در پنج بازی آخر خود

برد 5 بر صفر برابر عمان

برد 3 بر صفر برابر لبنان

تساوی یک- یک برابر کره جنوبی

برد 4 بر صفر برابر کویت

باخت 2 بر صفر برابر پرو

 

جام ملت های آسیا

 

 

اردن

اردنی ها جزو تیم هایی هستند که حضور مستمری در این جام ندارند. پیش از این آن ها سه دوره در جام ملت های آسیا حضور داشتند اما نتوانستند به عنوان خاصی دست پیدا کنند. "ویتال بورکلمانس" سرمربی بلژیکی اردنی ها می داند در این گروه کار سختی دارد. با وجود تیمی چون استرالیا دیگر تیم ها به صعود به عنوان تیم دوم امیدوار هستند.

بازیکنان تیم ملی اردن

عامر شفیع، معتز یاسین، احمد عبد الستار، انس بنی یاسین، یزن العرب، محمد الباشا، براء مرعی، طارق خطاب، فراس شلبایه، احمد العرسان، سالم العجالین، بهاء عبد الرحمن، عبیده السمریه، صالح راتب، خلیل بنی عطیه، سعید مرجان، احمد سمیر، یوسف الرواشده، یزن ثلجی، یاسین البخیت، موسى التعمری، بهاء فیصل و عدی القرا.

نکاتی درباره تیم ملی اردن

رده در آسیا: نوزدهم

 2004، 2011: مرحله یک هشتم نهایی

11 بازی در جام ملت های آسیا در 3 دوره حضور (4 برد، 4 مساوی و 3 باخت)

نتایج اردن در پنج بازی آخر خود

تساوی یک- یک با اردن

باخت 2 بر صفر برابر قطر

باخت یک بر صفر برابر قرقیزستان

تساوی یک- یک با عربستان

برد 2 بر یک برابر هند

 

جام ملت های آسیا

 

 

یکشنبه 16 دی؛ تایلند-هند ساعت 17 ورزشگاه آل نهیان

دومین بازی گروه A رقابت ها از ساعت 17 در ورزشگاه آل نهیان میان تایلند و هند برگزار می شود. دیگر تیم های حاضر در این گروه امارات میزبان و بحرین بودند که در بازی افتتاحیه با یکدیگر رو به رو شدند. این بازی با نتیجه یک -یک به پایان رسید.

تایلند

تایلند که دو برابر هند در این جام حاضر بوده، تنها یک برد را در جام ملت های آسیا به دست آورده است. یکی از مشهورترین بازیکنان این تیم "چاناتیپ سانگکراسی" است. "میلووان راجاواچ" سرمربی گری این تیم را برعهده دارد. این تیم در بازی های تدارکاتی پیش از آغاز مسابقه ها نتایج بدی را کسب نکرده است اماآن ها هم کار سختی برای صعود دارند.

بازیکنان تیم ملی تایلند

سیواراک، چات چای، سارانون (دروازه بان ها)، تریستان، بونماتان، کوراکوت، میکا، آدیسون، سوفان، چالرمپانگ، پانسا (مدافعان)، پوریسای، چاناتیپ، پانگ چان، کسارات، آنان، سانراوات، ساسالاک (هافبک ها)، چایانان، دیساک، سیروچ، سوپاچای (مهاجمان).

نکاتی درباره تیم ملی تایلند

رده در آسیا: بیست و دوم

 1972: سوم

20 بازی در جام ملت های آسیا در 6 دوره حضور (یک برد، 8 مساوی و 11 باخت)

نتایج تایلند در پنج بازی آخر خود

برد 2 بر صفر برابر عمان

تساوی 2-2 با مالزی

تساوی بدون گل با مالزی

برد 3 بر صفر برابر سنگاپور

تساوی یک - یک با فیلیپین

 

جام ملت های آسیا

 

هند

تیم ملی فوتبال هند پیش از این سه دوره در جام ملت های آسیا حاضر بوده و در این دوره هم به نظر نمی رسد بتواند در گروهی که میزبان و تیم هایی چون تایلند و بحرین حاضر هستند کاری از پیش ببرد. "سونیل چتری" کاپیتان تیم ملی هند مهم ترین بازیکن این تیم است که هوادارانشان امیدوار هستند با کمک این کاپیتان عملکرد خوبی در این دوره داشته باشند. این بازیکن اعلام کرده که تیم ملی کشورش در جام ملت ها زنگ تفریح نیست و برای نتیجه گرفتن راهی رقابت ها می شوند. "استفان کنستانتین" سرمربی گری تیم ملی هند را برعهده دارد.

بازیکنان تیم ملی هند

سینگ ساندو، ویشال کایت، آمریندر سینگ (دروازه بان ها)، نارایان داس، آناس، کوتال، جینگان، سلام سینگ، سارتاک، سوباشیش (مدافعان)، هالدر، سینگ، نارزاری، وینیت رای، بورگس، اودانتا سینگ، آنیرود تاپا، جرمنسپریت سینگ، آشیق کورونیان(هافبک ها)، سونیل چتری، ججه، بالوانت سینگ، سومت پاسی. (مهاجمان)

نکاتی درباره تیم ملی هند

رده در آسیا: پانزدهم

 1964: نایب قهرمان

10 بازی در جام ملت های آسیا در 3 دوره حضور (2 برد، یک مساوی و 7 باخت)

نتایج هند در پنج بازی آخر خود

تساوی بدون گل برابر عمان

باخت 2 بر یک برابر اردن

تساوی بدون گل با چین

باخت 2 بر یک برابر مالدیو

برد 3 بر یک برابر پاکستان

 

جام ملت های آسیا

 

یکشنبه 16 دی؛ سوریه- فلسطین ساعت 19:30 ورزشگاه شارجه

سوریه

سوری ها با وجود شرایطی که در کشورشان حاکم است اما تنها چند سانتی متر با جام جهانی 2018 فاصله داشتند. اگر ضربه آزاد "عمر السوما" در بازی برابر استرالیا به دیرک برخورد نمی کرد شاید این تیم شانس صعود به روسیه را داشت. سوریه به همراه استرالیا شانس های اصلی صعود از این گروه هستند. "عمر خریبین" یکی از معروف ترین بازیکنان این تیم است. "برند استنج" سرمربی گری این تیم را برعهده دارد.

بازیکنان تیم ملی سوریه

محمود الیوسف، ابراهیم عالمه، احمد مدنیه (دروازه بان ها)،ندیم صباغ، جهاد، احمد الصالح، موید العجان، حسین الواید، عمر المیدنی (مدافعان)، محمود المدواث، محمد عثمان، عمرو جنیات، محمد زهیر، اوساما عمری، احمد اشکر، یوسف کلفا، فهد یوسف، تامر حاج محمود، خالد ام باید (هافبک ها)، عمر السوما، عبدالملک، عمر خریبین، ماردیک (مهاجمان).

نکاتی درباره تیم ملی سوریه

رده در آسیا: ششم

 1964: نایب قهرمان

18 بازی در جام ملت های آسیا در 5 دوره حضور (7 برد، 2 مساوی و 9 باخت)

نتایج سوریه در پنج بازی آخر خود

برد یک بر صفر برابر یمن

برد 2 بر یک برابر کویت

تساوی یک- یک برابر عمان

باخت بر 2 بر صفر برابر چین

برد یک بر صفر برابر بحرین

جام ملت های آسیا

 

 

 

فلسطین

حضور در دوره هفدهم جام ملت های آسیا دومین تجربه فلسطینی ها در این رقابت هاست. با وجود اینکه این تیم شانس زیادی برای صعود ندارد اما تلاش می کنند تا عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارند.

بازیکنان تیم ملی فلسطین

رامی حمدا، عمر کادورا، توفیق (دروازه بان ها)، الکسیس نورامبوئنا، عبداللطیف البهداری، عبدالله جابر، تامر صلاح، محمد رشید، عدی دباغ، محمد صلاح، مصطفی کبیر (مدافعان)، شعبان، پابلو براوو، نظمی البداوی، جاناتان زوریلا، مصعب بتات، محمد درویش، تامر صیام (هافبک ها)، جاکا، یاشیر اسلام، خالد سالم، محمود وادی، سامه (مهاجمان).

نکاتی درباره تیم ملی فلسطین

رده در آسیا: شانزدهم

3 بازی در جام ملت های آسیا در یک دوره حضور (3 باخت)

نتایج فلسطین در پنج بازی آخر خود

باخت 2 بر یک برابر قرقیزستان

باخت یک بر صفر برابر عراق

تساوی یک- یک برابر ایران

تساوی یک- یک با چین

برد 2 بر یک برابر پاکستان

جام ملت های آسیا

 

 

 

برای دیدن برنامه کامل و گروه بندی جام ملت های آسیا کلیک کنید...

بررسی شرایط و حریفان احتمالی ایران تا فینال جام ملت های آسیا

آغاز سرد جام ملت های آسیا با تساوی میزبان برابر بحرین/ نجات امارات با کمک داور! + عکس

دیدگاه تان را بنویسید