گزارش جی پلاس/آغاز جام هفدهم از امشب

افتتاحیه جام ملت های آسیا با جدال تمام عربی/ غرش یوزهای ایرانی در حاشیه خلیج فارس

امشب (شنبه 15 دی 97) سوت آغاز هفدهمین دوره جام ملت های آسیا در ورزشگاه زاید اسپورت امارات زده می شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، هفدهمین دوره رقابت های فوتبال جام ملت های آسیا با دیدار امارات میزبان و بحرین آغاز می شود. این دیدار که تنها مسابقه روز نخست و بازی افتتاحیه جام هفدهم محسوب می شود، امشب (شنبه 15 دی 97) از ساعت 19:30 به وقت تهران در ورزشگاه زاید اسپورت شهر ابوظبی برگزار می شود.

با توجه به دو تیم دیگر این گروه یعنی تایلند و هند این بازی برای این دو تیم اهمیت زیادی دارد و هردو تلاش می کنند حداکثر امتیاز را کسب کنند.

امارات

امارات به واسطه میزبانی این دوره از رقابت ها تلاش می کند نتیجه قابل قبولی را به دست بیاورد. فشار تماشاگران باعث شده که حتی این تیم به قهرمانی در مسابقه ها نیز فکر کند؛ هرچند که با وجود تیم های قدرتمند آسیایی به نظر نمی رسد این تیم شانسی برای کسب قهرمانی و حتی فینالیست شدن داشته باشد. شاید حضور در نیمه نهایی به مانند دوره قبل نتیجه بدی برای این تیم نباشد.

البته امارات سابقه حضور در فینال را هم دارد. این تیم در سال 1996 و زمانی که میزبان بود همراه با عربستان راهی فینال شدند اما در ضربات پنالتی مغلوب شدو به عنوان دومی رسید. این بهترین نتیجه تاریخ این تیم در جام ملت های آسیا است.

آن ها "آلبرتو زاکرونی" با تجربه را روی نیمکت خود دارند و با داشتن بازیکن با تجربه ای چون "اسماعیل مطر "تلاش می کنند نتیجه خوبی را به عنوان میزبان به دست بیاورند. "علی مبخوت" یکی از کلیدی ترین بازیکنان تیم میزبان محسوب می شود. او در دوره گذشته و در بازی گروهی برابر بحرین در ثانیه 14 موفق به گلزنی شد و رکورد سریعترین گل تاریخ جام ملت ها را به نام خود ثبت کرد. آقای گل دوره گذشته این بار در قالب میزبان فشار بیشتری را روی تیم خود احساس می کند.

بازیکنان تیم ملی امارات

علی خسیف، خلید عیسی، محمد الشمسی (دروازه بان ها)، فارس السد، ولید عباس مراد، اسماعیل احمد، محمد غریب، اسماعیل احمد، خلیفه قانیم، خلیفه مبارک، صالح عیسی (مدافعان)، اسماعیل متر ،اسماعیل الاحمدی، عامر عبدالرحمان، خمیس اسماعیل، محمد عبدالرحمان، ماجد حسن، خفلان مبارک، بندر محمد، علی بلوشی (هافبک ها)، علی مبخوت، احمد خلیل، سیف رشید، محمد خلفان (مهاجمان).

نکاتی درباره تیم ملی امارات

رده در آسیا: هشتم

 1980، 1984، 1988، 2004، 2007 و 2011: صعود از دور گروهی

1992: عنوان چهارمی

1996: نایب قهرمان

2015: عنوان سومی

36 بازی در جام ملت های آسیا در 9 دوره حضور (12 برد، 8 مساوی و 16 باخت)

نتایج امارات در پنج بازی آخر خود

باخت 3 بر صفر برابر عربستان

برد 3 بر یک برابر تایلند

باخت یک بر صفر برابر استرالیا

باخت 2 بر یک برابر ژاپن

باخت 2 بر هیچ برابر کره شمالی

 

جام ملت های آسیا

 

بحرین

"میروسلاو سوکوپ" اهل جمهوری چک روی نیمکت بحرینی ها در جام ملت های آسیا می نشیند. او تلاش می کند به همراه تیم میزبان و شاید به عنوان یکی از تیم های برتر سوم راهی دور دوم رقابت ها شود. هرچند که در جدال با تیم هایی چون تایلند و هند هم کار دشواری خواهد داشت.

بازیکنان تیم ملی بحرین

سعید شوبیر، یوسف حبیب، عبدالکریم فردان. (دروازه بان ها) سید باقر، ولید الحیام، حمد الشمسان،احمد موسی، احم علی جمعه، سید رضا  عیسی، احمد بوغمر،احمد عبدالله علی.(مدافعان)، سید ظیا سعید، عبدالله الصافی، محمد جاسم، علی حرم، جاسم الشیخ، کمیل الاسود، جمال راشد. (هافبک ها)، مهدی الحمیدان، عبدالله هلال، محمد الرمیحی، سامی الحسیبنی. (مهاجمان)

نکاتی درباره تیم ملی بحرین

رده در آسیا: بیستم

 1988، 2007، 2011، 2015: صعود از دور گروهی

19 بازی در جام ملت های آسیا در 5 دوره حضور (4 برد، 5 مساوی و 10 باخت)

نتایج بحرین در پنج بازی آخر خود

تساوی 2-2 با عمان

برد 3 بر یک برابر فیلیپین

تساوی بدون گل برابر اردن

برد 3 بر یک برابر سنگاپور

باخت یک بر صفر برابر ازبکستان

 

جام ملت های آسیا

 

دیدار امارات و بحرین از ساعت 19:30،  شنبه 15 دی برگزار می شود.

دیگر بازی این گروه یکشنبه 16دی ساعت 17:30 میان هند و تایلند انجام می شود. در بازی روز دوم امارات با هند و بحرین با تایلند دیدار می کند.

تیم ملی فوتبال ایران نیز که در اندیشه کسب چهارمین عنوان قهرمانی خود در قاره کهن است و می خواهد با رسیدن به این رده پرافتخارترین تیم آسیا شود، از ساعت 19:30 دوشنبه 17 دی در اولین بازی خود به مصاف یمن می رود.

 

برای دیدن برنامه کامل و گروه بندی جام ملت های آسیا کلیک کنید...

بررسی شرایط و حریفان احتمالی ایران تا فینال جام ملت های آسیا

قهرمانی یوزها در آسیا؛ تکلیف یا رویا؟

"سون" و "جهانبخش" با ارزش ترین های جام ملت های آسیا + ارزش 23 ملی پوش ایران

دیدگاه تان را بنویسید