سلطانی فر: تعامل خوبی بین وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی برای واگذاری سرخابی ها وجود دارد

وزیر ورزش می‌گوید: اعتبار رسیده به وزارتخانه‌اش از محل عوارض سیگار در سال ۹۶ فقط ۷ میلیارد تومان بوده که باید ۵۵ میلیارد تومان می‌بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس ، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان درباره خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس گفت: تعامل خوبی بین وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی برای واگذاری این دو باشگاه به وجود آمده و بعد از این، کار در حوزه این سازمان قرار دارد.

وزیر ورزش و جوانان افزود: امیدواریم در کوتاه ترین زمان ممکن این دو باشگاه به علاقه مندان واگذار شود تا استقلال و پرسپولیس بتوانند روند خوب ساماندهی خود را که در مدت اخیر به وجود آمده، ادامه دهند و نظرات مثبت هواداران این دو باشگاه تامین شود.

وی همچنین به ۲ ردیف مربوط به ورزش در قانون برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: علاوه بر اعتبارات وزارت ورزش، از ماده ۷۳ برنامه ششم که ناظر بر اختصاص سهمی از عوارض فروش سیگار به حوزه ورزش است و نیز ماده ۹۴ که ۲۷ صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده را به ورزش اختصاص می دهد، در اختیار این وزارتخانه قرار می گیرد.

سلطانی فر درباره ماده ۷۳ برنامه ششم توضیح داد: سهمی از عوارض فروش سیگار به ۳ وزارتخانه بهداشت، آموزش و پرورش و وزارت ورزش می رسد که رقم آن با توجه به تخصیص، قابل توجه نیست.

وی ادامه داد: این رقم در سال ۹۶ معادل ۵۵ میلیارد تومان برآورد شد که حکم ابلاغی آن حدود ۲۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود اما اعتبار تخصیص یافته تنها ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود.

وزیر ورزش و جوانان گفت: قسمت عمده این اعتبار در بخش هزینه ای به استان ها داده و صرف برگزاری برنامه های مشاوره و تحکیم خانواده شد.

به گفته سلطانی فر، میزان این اعتبار در سال ۹۷، حدود ۲۳۷ میلیارد تومان برآورد شد که حکم ابلاغی آن شامل ۲۰۸ میلیارد تومان بود و تنها ۲۴ میلیارد تومان تا پایان آذرماه ۹۷ تخصیص یافت.

وی همچنین درباره ماده ۹۴ قانون برنامه ششم توسعه که ناظر بر اختصاص ۲۷ صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده به حوزه ورزش است، توضیح داد: رقم احتمالی تحقق به هر میزانی که برآورد شود، مجلس در جدول شماره ۱۰ ضمیمه بودجه سالانه، دو سوم این اعتبار را تقسیم بندی می کند و وزارت ورزش باید از یک سوم اعتبار باقی مانده، ۱۵ درصد را به آموزش و پرورش و ۲۰ درصد را به امور ازدواج و اشتغال جوانان اختصاص دهد و مابقی را در سرفصل هایی همچون ورزش همگانی، ورزش بانوان، ورزش زورخانه ای و فدراسیون ورزش های رزمی هزینه کند.

سلطانی فر گفت: اگرچه اعتبارات ناشی از ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده رقم خوبی است، ولی آنچه در اختیار وزارت ورزش قرار می گیرد چندان نیست؛ در سال ۹۷ اعتباری معادل هزار و ۷۳۳ میلیارد تومان برای تحقق پیش بینی شده بود و مجلس در قالب جدول ۱۰ حدود ۹۳۱ میلیارد تومان را تقسیم بندی کرد.

داورزنی: مدال آوری ورزشکاران ایرانی در سال های گذشته افزایش یافته است

در ادامه محمدرضا داورزنی معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان، گفت: در رقابت با کشورهای مختلف دنیا علیرغم محدودیت هایی که در چند سال گذشته برای کشور به وجود آمده، ورزشکاران ایران در مسابقات مختلف حضور قدرتمندانه ای داشته اند.

وی به کسب ۴۲۸ مدال طلا در سال ۹۶ در مقایسه با کسب ۱۳۱ مدال طلا در سال ۹۲ در رقابت های ورزشی بین المللی اشاره کرد و افزود: حضور بانوان در میادین بین المللی ورزشی در سال ۹۲ حدود ۳۸۷ نفر بود که این میزان در سال ۹۶ دو برابر شد و به ۷۵۰ نفر رسید.

داورزنی ادامه داد: در دور گذشته المپیک جوانان، ایران رتبه ۲۴ را داشت که در المپیک امسال به رتبه هفتم در حوزه ورزش جوانان رسید و این امر نشان می دهد که اکثریت فدراسیون ها بر رده پایه سرمایه گذاری خوبی داشته اند.

وی با اشاره به برگزاری المپیاد استعدادیابی با هدف کشف استعدادهای حوزه ورزش در سراسر کشور، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۱۶ هزار نفر در سامانه مربوطه ثبت شده اند.

به گفته داورزنی ایران در حوزه ورزش قهرمانی علیرغم تنگناها رشد قابل توجهی داشته است.

در ادامه ژاله فرامرزیان معاون مدیریت و منابع انسانی وزارت ورزش به جزئیات اعتبارات ناشی از ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده در حوزه ورزش اشاره کرد و گفت: ۷۹ درصد از این اعتبارات در حوزه ورزش همگانی هزینه می شود و ۱۰ درصد با رویکرد تبعیض مثبت به برنامه گسترش ورزش بانوان اختصاص دارد ضمن آنکه از اعتبارات این محل در سال گذشته کمتر از ۱۰ درصد و امسال نیز حدود ۵ درصد تخصیص یافته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید