جی پلاس/ گزارش فاکس اسپورت

علی دایی، آقای جام ملت های آسیا

فاکس اسپورت آسیا در گزارشی به بررسی بهترین گلزنان جام ملت های آسیا پرداخت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس و به نقل از فاکس اسپورت، رقابت های فوتبال جام ملت های آسیا به میزبانی امارات برگزار می شود. هفدهمین دوره رقابت ها با حضور 24 تیم انجام می شود و تیم ها برای کسب عنوان قهرمانی به مصاف هم می روند.

در طول برگزاری این رقابت ها دروازه بان ها از برخی مهاجمان می ترسیدند! در این گزارش به بررسی 5 گلزن برتر این رقابت ها می پردازد.

یونس محمود از عراق- 8 گل

مهاجم افسانه ای تیم ملی عراق یکی از ستاره های جام ملت های آسیاست. او در بهترین عملکرد خود در این رقابت ها در سال 2007 چهارگل به ثمر رساند و به صورت مشترک آقای گل شد. او همچنین عنوان بهترین بازیکن مسابقه ها را هم از آن خود کرد و توانست تیم ملی کشورش را به مقام قهرمانی برساند.

او در چهار دوره 2004، 2007، 2011 و 2015 برای تیم ملی عراق گلزنی کرد.

 

جام ملت های آسیا

 

جاسم از کویت- 8 گل

جاسم الحوویدی بیش از 75 درصد گل های خود در جام ملت های آسیا را در سال 1996 به ثمر رساند. او در سال 2000 هم دو گل دیگر هم زد تا تعداد گل هایش در این جام را به عدد هشت برساند.

 

جام ملت های آسیا

 

نائوهیرو تاکاهار از ژاپن- 9 گل

تاکاهارا سومین بازیکن این لیست با زدن 9 گل است. او در سال 2007 همراه با یونس محمود چهار گل زد.

او در سال 2000 که تیمش قهرمان شد، پنج گل به ثمر رساند. این بازیکن در سال 2004 غایب بود و شاید اگر این رقابت ها را از دست نمی داد می توانست تعداد گل های خود را افزایش بدهد.

 

جام ملت های آسیا

 

لینگ دونگ کوگ از کره جنوبی - 10 گل

دونگ کوگ دومین گلزن برتر رقابت های جام ملت های آسیاست. او در سال 2000 با شش گل آقای گل شد. او در سال 2004 نیز چهار گل دیگر به ثمر رساند تا دومین گلزن برتر جام ملت های آسیا شود.

 

جام ملت های آسیا

 

علی دایی از ایران - 14 گل

او تنها بازیکنی است که در فوتبال بین المللی بیش از 100 گل به ثمر رسانده است. او یکی از بهترین مهاجم های تاریخ فوتبال آسیا است. علی دایی 14 گل خود را در سه دوره رقابت ها به ثمر رسانده است.

او در سال 1996 هشت گل زد و در دوره بعدی نیز هرکدام سه گل را زد.

 

جام ملت های آسیا

 

 

دیدگاه تان را بنویسید